Jump to content

Hentetråd: Fairline Targa 34 fra Kristiansand til Drøbak

Julie III

Recommended Posts

Ja, dette har vi venta på så lenge, ja så lenge....

Gratulerer med flott båt!

Husker godt når jeg kom hjem med Scand'en og madam'n og et vennepar sto klar på brygga med jordbær & Sjampis ;-))

Det er noen som får det ja... Jeg ble jo møtt med å lage middag til dem :lol:

Tusen takk for bilder og at vi har fått være med deg i hele prosessen, fra valg, kjøp og hjemtur....morro :thumbsup:

ja, varmer et båthjerte..gleder oss til forsettelsen

Er jeg som skal takke dere her inne for all hjelp og at dere følger med! :smiley:

Glemte å legge ut et fra polering av crome. Ankervinsjen bar var ganske utsatt for irr. Det ble et ok resultat, men irren hadde tæret ganske hardt så er full av "prikker". Dette er det vel ikke noe å gjøre med?

img_0493.jpg

Uansett... Vi la ut fra kai og det var en god følelse å la Julie strekke litt på beina etter flere dager stilleligge.

Vi satte kursen rett mot Olavsundet. Mellom Ledholmen og Herøya før vi her passerer nord om Stokken gjennom Vrengen.

img_3887.jpg

Her er vi på vei ut Randøysund og håpet om sol steg! Men desverre var dette det nærmeste vi kom på en stund.

img_3891.jpg

Hadde lest litt om Kvåsefjorden, men siden vi kom oss avgårde før vinden, var vi over på et blunk. Dette ble det første strekket der jeg fikk merke hvor utrolig mykt og flott Julie går i litt bølger!

Vi krysset Kvåsefjorden og gikk inn i Ulvøysund. Her møtte vi sørlandsidyll...

img_3893.jpg

img_3892.jpg

img_3897.jpg

Rett på utsiden møtte vi en MTB i fullt driv. Rakk så vidt å skifte linse og knipse et raskt bilde.

img_3900.jpg

Vel igjennom Ulvøysund, gikk vi opp Ramsøysund og inn mot det smale sundet mellom Grimsøya og Helløya som fører til Gamle Hellesund. Her møtte vi en liten slepebåt akkurat da jeg skulle gå inn sundet. Jeg var jo i litt ukjent farvann så valgte å bakke ut igjen. Mulig kapteinen lurte på hva jeg drev med men... :smiley:

img_3902.jpg

img_3903.jpg

Gamle Hellesund er forøvrig også en perle og absolutt et sted som var verd å gå innom.

img_3905.jpg

Her er bukken og sauen jeg snakket om tidligere

img_3906.jpg

img_3909.jpg

img_3910.jpg

Etter å ha gått gjennom den smale passasjen etter Hellesund, kom vi inn i selve Blindleia. Vet ikke hvor unormalt det er, men møtte ikke en eneste båt på veien :smiley:

Her ligger det hus i alle størrelser, og med forskjellige tomter. Synes også det var litt sjarmerende at ikke alt var som et prospektkort også...

img_3911.jpg

img_3912.jpg

img_3914.jpg

Her passerer vi det siste sundet før vi kommer ut i Skallefjorden og Lillesand. Blindleia var da ferdig og vi var begge enige i at dette var virkelig flott. Men vil tro det er en god del båter her om sommeren, og mange plasser er det så trangt at det høyst sansynlig går i kolonner. Men dette blir litt synsing :smiley:

img_3924.jpg

img_3927.jpg

img_3929.jpg

Vi rundet så på nordsiden av Skauerøya og ut Sandsgabet

:smiley:img_3930.jpg

Så fulgte vi Hamborgsundsleia frem til Hamborgsund. Her gikk vi utaskjærs helt opp til Arendal. Bølgehøyden anslo vi til ca 1,5 - 2m og det var veldig rotete sjø. Det ble derfor litt opp og ned av plan for å finne måter å holde Ipadden i ro, samt finne riktig vinkel så ikke bildet roterte automatisk.

Det var også veldig uvant at knappene på trimplan fungerte motsatt av hva jeg var vant med fra før. I Julie II styrer man som på fly, altså pil ned er baug opp, og pil opp er baug ned.

Ble derfor litt ufrivillig krenging underveis, men kom inn i det til slutt :smiley:

Båten taklet sjøen veldig bra og vi kunne fint ligge i 25kn, sikkert mer og hvis vi hadde villet...

img_3933.jpg

Her er vi på vei inn Galtesund til Arendal.

img_3934.jpg

img_3937.jpg

Deretter fulgte vi Tromøysundet helt opp til Hasteinsundet. Selv om det ikke var samme idyll, var det nok av spennende ting å se på allikevel.

img_3940.jpg

img_3941.jpg

img_3943.jpg

Ved Hasteinsundet tok vi nordover inn til Klokkøya hvor et av de smaleste partiene på turen var. Noen vil vel kanskje kalle meg pysete og kanskje usikker på meg selv, men jeg er en som heller vil være på den sikre siden. Derfor gikk Thomas frem og hold utkikk for meg mens vi rolig seg igjennom. Dette var også det eneste stedet på turen som alarmen for dybde gikk på Tridataen.

img_3946.jpg

img_3947.jpg

img_3948.jpg

Og når vi trodde at vi hadde vært igjennom de trangeste partiene, dukket alle trange sunds far opp :smiley:

Det er sundet som går inn i Vrangsund. På avstand ser innseilingen ut til å være en liten vik, men den fortsetter faktisk til høyre.

img_3950.jpg

img_3949.jpg

img_3952.jpg

img_3953.jpg

Igjennom sundet, finner vi et lite koselig tettsted.

img_3954.jpg

Vi fortsatte Vrangsund opp til Kilsund som er et idyllisk lite tettsted. Her vurderte vi et veivalg. Før turen trodde jeg båten var rett i overkant av 3m, så jeg hadde lagt ruta videre nordover, og ikke øst under Kilsundbrua som er 3m. Det viste seg at båten bare var 2,75.

Men allikevel tror jeg ikke tiden hadde blitt noe kortere, så vi valgte å gå den forhåndsvalgte rute.

img_3959.jpg

Vi fulgte derfor Eikelandsfjorden og rundet Øytangen og gjennom sundet nord for Bukkholmen.

img_3960.jpg

img_3961.jpg

Vi gikk deretter gjennom Snaresund og gjennom Bastholmsundet mellom Pipholmene og Store Bastholmen, inn i Lyngørfjorden. Herpasserte vi Lyktene på styrbord side, før vi kom til turens store høydepunkt, Lyngør! Ser på bildene at jeg ikke var helt heldig med fremstillingen, men dette er det vakreste jeg har sett ved sjøen noen gang! Og utrolig nok smilte værgudene til oss og ofret litt solgløtt.

Innseilingen til Lyngør.

img_3964.jpg

img_3968.jpg

img_3969.jpg

img_3971.jpg

img_3972.jpg

img_3973.jpg

img_3974.jpg

Fra utrolige Lyngør seilte vi utaskjærs og gikk inn forbi Stangholmen til Risør. Nå begynte været virkelig å bli utrolig. Vindstille, solen kikket frem og temperaturen steg.

img_3976.jpg

img_3978.jpg

Så bar det utaskjærs igjen opp til Portør som uten tvil også var et av høydepunktene. Kommer til å reise innom her for overnatting neste gang vi er i Kragerø! Se det været vi fikk!

img_3981.jpg

img_3982.jpg

img_3983.jpg

img_3984.jpg

Etter å han putret igjennom Portør, var det strake veien til Kragerø hvor underveis fortalte Thomas hvor vi holder til når vi er her.

Etter en liten stopp ved munningen til Blindtarmen, la vi oss forsiktig til ved den nesten tomme gjestebrygga. For hva annet enn en Windy Grand Mistral lå vel der :giggle: Vi kikket litt og sammenlignet og fant ut at de har sine fordeler og bakdeler begge to. Men om det er noen som slår den solide rekka på GM vet jeg ikke !

img_3986.jpg

img_3987.jpg

img_3990.jpg

img_3992.jpg

Klokken var rett over 18 og vi var sultne. Så vi bestemte oss for en god varm dusj før vi skulle ut i Kragerø for en matbit. Utrolig hvor deilig det er med skikkelig dusj og VARMTVANN ombord!! :smiley:

Etter å ha vandret byen rundt og sett på alle de stengte stedene og folketomme gatene... Endte vi på El Paso. Jeg har ikke vært her nede på denne tiden før, så det var et pussig skue å se Kragerø uten yrende liv. :smiley:

Etter en helt fantastisk god pizza på El Paso, gikk vi en runde ved vannet med fantastisk kveldstemning. Har ikke sett vannet ligge så speilblankt her inne før. Denne natten sov jeg virkelig godt!!

img_3994.jpg

img_3996.jpg

img_4000.jpg

Hitil har alt gått helt smertefritt. Er jo kommet en del flere spaker og duppeditter foran meg enn det jeg er vant med, men så lenge jeg tar det rolig synes jeg det går greit. Faktisk føler jeg det lettere å finmanøvrere denne enn Julie II. :thumbsup:

Herlighet. Dette må vel ligge an til å bli en av de lengste hentetrådene... Og jeg er jo ikke kommet frem enda!

Er så vanskelig å velge ut bilder. :smiley: Dere for holde ut og se bort fra skriveleifer og rart formulerte setninger :smiley:

Men nå må jeg gi meg. Tar tid dette her og klokken har blitt mye. Neste strekk er mye mer transport og tar ikke så lang tid å fortelle... :smiley:

Dette er det sus over Julie! Makan til bildeserie. Som utflyttet sørlending, 20 år siden, må jeg innrømme at jeg blir stolt over landsdelen og får utrolig lyst til å komme meg ned dit med båt til sommeren. Særlig da å gå nord for Kristiansand, -det stykket du har presentert her. Lå faktisk NØYAKTIG på samme plass som deg i gjestehavna i Kr.sand i sommer med en seilbåt, hvor jeg mønstret av etter 5-dagers seilas fra Ålesund.

Igjen, takk for en meget god beskrivelse av turen sålangt.

Redigert av Eureka (see edit history)

Flott beskrivelse og bilder. Er jo i "hjemtraktene" mine - i hvert fall de områdene vi tilbringer mye tid i med båt :yesnod:

Trimflapsene på Julie er sikkert bare koplet motsatt med vilje - kan bare koples om hvis du vil. Er ikke helt sikker på om jeg skjønte sammenligningen med fly, men jeg har på tidligere båter (etter anbefaling i sin tid) koplet trimflapsene motsatt - dvs. trykke ned/forover på den siden hvor jeg ville at båten skulle legge seg ned. Det som dar skjer er at motsatt trimplaps går ned og gir den effekten du ønsker.

På Hannah V er imidlertid flapsene koplet "normalt" og det ser jeg kun er en vanesak - trykk forover på den siden som skal opp. Jeg har heller ikke trimindikatorer på Hannah V, men det er også en vanesak - en innfører bare en rutine med å 0-stille dem ved start/slutt på tur, ev. om en er usikker på hvordan de står.

Lykke til med nybåten - den ser flott ut - og ha en flott båtsesong. Kanskje vi sees i Kragerøskjærgården? :flag_bp:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Gratulere igjen og takk for flotte bilder og fin beskrivelse. Jeg synes det ser ut som om du klarer deg veldig fint :flag_bp:

At du velger å være på den trygge siden når du er usikker er klokt "er du i tvil så er du ikke i tvil" siere jagerflygere. Det synes jeg er en klok holding.

Mange er urolige over at en større båt er vanskeligere å manøvrere enn en liten båt. Min erfaring er det motsatte. Jo større jo enklere. Mindre avdrift mer krefter.

Den Garmin plotteren din ser bedre ut enn jeg trodde. Jeg trodde du hadde sort hvit skjerm. Denne ser ut som ti tommers? Om du opplever den som rask nok tl å følge med i høy fart og at zoom ut og inn er ok er denne sikert mer enn god nok

Ettersom du kommenterte et trangt sund er jeg frIstet til å legge ut bildet av Alle trange sunds mor:

pinan_10__kanskje_ikke_saa_mye_plass_allikevel.jpg

Angående rekker, det finnes stødigere rekker en W37 også :giggle:

"er du i tvil så er du ikke i tvil" siere jagerflygere.

Læresetningen for alle flygere :smiley:

Mange er urolige over at en større båt er vanskeligere å manøvrere enn en liten båt. Min erfaring er det motsatte. Jo større jo enklere. Mindre avdrift mer krefter.

Enig - og glem roret unntatt når du går forover. Bruk motorene og baugpropellen ved behov - fungerer utmerket.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Tak for flotte billeder og stemningsfuld reportage!

Jeg har slev prøvet at gå gennem Vrangsund i en 5 meters kabinebåd og selv der synes jeg at det var trangt! Og så er jeg enig i at områderne omkring Tvedestrand og Lyngør er blandt de smukkeste steder i Norden.

Hvad angår trimflaps så er jeg enig i at der kan være ide i at koble dem omvendt som KOB siger. Selv har jeg rigtig svært ved at vænne mig til logikken i at bb side går ned når man trykker sb flap frem. Men bytter man om så passer logikken jo ikke med eventuelle flap-indikatorer. Så det er et "trade-off".

Og så er jeg helt enig med Bitteliten og andre i at man skal tage det stille og roligt når man er i tvivl. Erfaringen skal nok komme med tiden og ingen gider at ende som de henteture man læser om hvor båden ligger oppe på et skær efter en times kørsel...

Selv tog jeg de første tre timer med 6 knob inden jeg turde gå op i plan da jeg hentede min NV sidste år. Og så synes jeg alligevel at der er en markant forskel på mindre og større både: Større både SKAL manøvreres med motorer og bovpropel. Væk er tiden hvos man lige tager fat i kajen eller pælen og trækker sig ind eller ud. I store træk skal man kunne klare næsten alt - også finmaøvrering - med motorer. Desuden er inertien større i en tungere båd. Når man sætter i fri så taber den ikke bare lige farten men fortsætter med en vis tyngde. Så det kræver noget finmotorik. Men - det kommer med øvelse, øvelse, øvelse!!

rigtig god fornøjelse med båden - vi glæder os også til at se lidt billeder fra under dæk hvis det er muligt!

Andy

Dette er det sus over Julie! Makan til bildeserie. Som utflyttet sørlending, 20 år siden, må jeg innrømme at jeg blir stolt over landsdelen og får utrolig lyst til å komme meg ned dit med båt til sommeren. Særlig da å gå nord for Kristiansand, -det stykket du har presentert her. Lå faktisk NØYAKTIG på samme plass som deg i gjestehavna i Kr.sand i sommer med en seilbåt, hvor jeg mønstret av etter 5-dagers seilas fra Ålesund.

Igjen, takk for en meget god beskrivelse av turen sålangt.

Takk, takk :smiley: Jeg er av de som ikke får nok bilder, så tenkte å bidra litt selv når jeg først hadde muligheten :smiley:

Jeg kommer garantert til å ta med familien nedover når anledningen byr seg. Vil gjerne utforske områdene mer, og tror stemingen er mye bedre på sommeren.

Gratulere med flott båt og tusen takk for fin sørlandsreportasje!

:flag_bp:

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Takk for det. Er jo bare moro når alle er så positive!

Flott beskrivelse og bilder. Er jo i "hjemtraktene" mine - i hvert fall de områdene vi tilbringer mye tid i med båt :yesnod:

Trimflapsene på Julie er sikkert bare koplet motsatt med vilje - kan bare koples om hvis du vil. Er ikke helt sikker på om jeg skjønte sammenligningen med fly, men jeg har på tidligere båter (etter anbefaling i sin tid) koplet trimflapsene motsatt - dvs. trykke ned/forover på den siden hvor jeg ville at båten skulle legge seg ned. Det som dar skjer er at motsatt trimplaps går ned og gir den effekten du ønsker.

Lykke til med nybåten - den ser flott ut - og ha en flott båtsesong. Kanskje vi sees i Kragerøskjærgården? :flag_bp:

Takk for det KOB. Har lært av deg :wink:

Det er akkurat slik du beskriver det jeg er vant med og jeg pleide også nullstille før tur. Men det er vel bare en vanesak.

Skal ikke se bort fra at vi møter på hverandre. Vi skal ned dit i juni/juli og har hus på Øya og Skåtøy. Båten er nå "desverre" blitt for stor til brygga på Skåtøy, så vi kommer nok til å ligge i gjestehavna om vi får plass :smiley:

Gratulere igjen og takk for flotte bilder og fin beskrivelse. Jeg synes det ser ut som om du klarer deg veldig fint :flag_bp:

At du velger å være på den trygge siden når du er usikker er klokt "er du i tvil så er du ikke i tvil" siere jagerflygere. Det synes jeg er en klok holding.

Den Garmin plotteren din ser bedre ut enn jeg trodde. Jeg trodde du hadde sort hvit skjerm. Denne ser ut som ti tommers? Om du opplever den som rask nok tl å følge med i høy fart og at zoom ut og inn er ok er denne sikert mer enn god nok

Ettersom du kommenterte et trangt sund er jeg frIstet til å legge ut bildet av Alle trange sunds mor:

pinan_10__kanskje_ikke_saa_mye_plass_allikevel.jpg

Angående rekker, det finnes stødigere rekker en W37 også :giggle:

Tusen takk!

Tidligere eier påstod hardnakket at det var en 12", men jeg vet ikke. Står 10,7" hos garmin så vil vel tro de har rett :wink:

Som du ser av bildene brukte jeg Ipad til visning av ruten, og plotteren til detaljer. Jeg zoomet sjelden. Plotteren er ikke av de raskeste, men synes den fungerte helt fint for mitt bruk. Rask nok foreløpig ihvertfall og hadde ingen problemer å følge i 25kn :thumbsup:

Se der ja. Men er det sundet som er smalt eller båten som er svær? :lol: Hvor er bildet tatt? Så veldig fint ut der.

Tak for flotte billeder og stemningsfuld reportage!

Jeg har slev prøvet at gå gennem Vrangsund i en 5 meters kabinebåd og selv der synes jeg at det var trangt! Og så er jeg enig i at områderne omkring Tvedestrand og Lyngør er blandt de smukkeste steder i Norden.

Hvad angår trimflaps så er jeg enig i at der kan være ide i at koble dem omvendt som KOB siger. Selv har jeg rigtig svært ved at vænne mig til logikken i at bb side går ned når man trykker sb flap frem. Men bytter man om så passer logikken jo ikke med eventuelle flap-indikatorer. Så det er et "trade-off".

Og så er jeg helt enig med Bitteliten og andre i at man skal tage det stille og roligt når man er i tvivl. Erfaringen skal nok komme med tiden og ingen gider at ende som de henteture man læser om hvor båden ligger oppe på et skær efter en times kørsel...

Selv tog jeg de første tre timer med 6 knob inden jeg turde gå op i plan da jeg hentede min NV sidste år. Og så synes jeg alligevel at der er en markant forskel på mindre og større både: Større både SKAL manøvreres med motorer og bovpropel. Væk er tiden hvos man lige tager fat i kajen eller pælen og trækker sig ind eller ud. I store træk skal man kunne klare næsten alt - også finmaøvrering - med motorer. Desuden er inertien større i en tungere båd. Når man sætter i fri så taber den ikke bare lige farten men fortsætter med en vis tyngde. Så det kræver noget finmotorik. Men - det kommer med øvelse, øvelse, øvelse!!

rigtig god fornøjelse med båden - vi glæder os også til at se lidt billeder fra under dæk hvis det er muligt!

Andy

Hyggelig! Jeg har ingen indikatorer på trimplan, så kan bytte om dersom nødvendig. Men venter litt og ser om jeg blir komfortabel med det som det er først.

Gleder meg til å øve mer. Ble ikke mer enn 4 kaianløp på hele turen, så det skal øves ja! :thumbsup:

Kan godt ta noen bilder fra forskipet, men planen er i første omgang å lage en video med omvisning :smiley:

Turen fortsetter :smiley:

Våknet opp til like flott vær som vi sovnet til. Julie II hadde ikke vindu, så synes det er hærlig å kunne gløtte ut og se hvordan været er. Små gleder... :smiley:

img_0502.jpg

Vi laget en enkel frokost og var veldig ivrige på å komme oss avgårde i det fine været. Nå kunne vi også kneppe opp mer av kallesjen, og åpnet den fremre delen som er festet til frontvinduet. Dette gav oss mye mer frihetsfølelse samt bedre oversikt. Tanken var omtrent halvfull, men synes det er bedre å vandre mellom halvfull og full, enn tom og halvfull tank. Ihverfall på turer som dette. Derfor valgte jeg å bunkre nå som vi hadde mulighet.

Fordi brua over til Øya er 2,5m høy, måtte vi gå rundt for å komme inn til marinaen. Vi tanket opp og gikk rolig ut til Skåtøy mellom Gulholmen og Furuholmen for så å fortsette ut Skåtøysundet. Her har jeg vært så mye at jeg glemte faktisk å ta bilder før vi kom til Jomfruland sør for Oterøy! :wflag: Men det kan nevnes at det var en hærlig tur uten båter eller taxibåter som dundrer gjennom alle sund. :nonod:

Vel ute ved Jomfruland, fulgte vi renna til Flesabåen, passerte Ranhausen 1 & 2 før vi tok sikte på Tvistein fyr på havblikk!!

img_4004.jpg

img_4006.jpg

img_4007.jpg

Fra Tvistein gikk vi direkte til lysbøya som markerer utsiden av Rakke. På veien møtte vi noe så skjeldent som en BÅT :lol:

img_4008.jpg

Vi stoppet opp utenfor Svenner, men valgte å ikke gå innom. Jeg kommer til å gå denne ruten så mange ganger at jeg ikke vil "bruke opp" stedene. Siktet derfor på lysbøyen for Sydøstgrunnen i om mulig enda flatere hav. Julie lå bare å duvet avgårde på vannet nesten uten bevegelse i baugen. Her var det bare å legge seg i 27kn og nyte turen. Det var en del dis, så vi fikk følelsen av å være midt på havet uten landkjenning.

img_4009.jpg

Fra lysbøya, gikk vi direkte til Færder Fyr. Av forskjellige grunner er dette faktisk første gang jeg ser fyret :wink:

img_4012.jpg

img_4014.jpg

Jeg har hørt i en sammenheng at drevene har godt av litt avkjøling innimellom, så har gjort det til en vane å gå rolig med gjevne mellomrom. Vi putret derfor rolig fra Færder et stykke med sikte på Hankø! På vei over møtte vi ENDA en BÅT. Dette ble da nummer 4 på hele turen fra Kristiansand :eek:

img_4015.jpg

Vi var kommet fre til Hankøsundet og la oss longside ved gjestebrygga. Perfekt lagt til om jeg får si det selv :cool::smiley:

Her tilbrakte vi et par late timer og slang noen kyllingvinger i ovnen. Planen var egentlig å se om restauranten var åpen, men den er under restaurering noe den virkelig trengte :thumbsup:

img_4016.jpg

img_4017.jpg

img_4020.jpg

img_4021.jpg

Vi hadde egentlig lyst til å bli her en stund til, men hadde en avtale om middag for madammen. Skulle vi rekke det, måtte vi kaste loss og komme oss avgårde.

Vi tuslet ut hankøsundet og som jeg alltid gjør her, gikk vi gjennom det koselige Risholmsundet nord for Risholmen.

img_4022.jpg

img_4023.jpg

Turen nærmet seg slutten, og vi var i kjente omgivelser. Derfor la vi oss i plan og holdt 27kn frem til kanalen i Moss. På andre siden av kanalen gjorde vi et lite stopp utenfor hos Bonus i håp om å hilse på, men han var visst i Sverige :tongue:

Her ligger Bonus å venter på tur til Hankø

img_4024.jpg

Så var det strake veien hjem. Fulgte innsiden av Jeløya forbi Son og rett inn i båsen i hjemmehavna i Drøbak

Her passerer vi Son.

img_4025.jpg

En liten videosnutt på vei inn fjorden.

Her ser vi Drøbak rett forut og turen er slutt. Det er nesten litt trist :smiley:

img_4027.jpg

Vi ble møtt på brygga av min bedre halvdel samt junior. Rederinnen var fornøyd, og etter middag kom flere bekjente nedom og jeg viste stolt fram skuta.

Har funnet ut at når man er avhengig av babycall i båten, er den stor nok :cool::lol:

Det gjenstår bare å lage en liten video med presentasjon av selve båten, så heeeelt slutt er det jo ikke :smiley:

Tusen takk til alle som har fulgt med og gitt råd underveis! Håper jeg får gjengjeldt det i en eller annen form. :flag:

Det er Pinan ja. Ganske enkelt å gå der når man vet hvor man skal. I andre enden av Sundet er det en tange som stikker ut på østsiden. Her er det ganske populært å gå på. Hold inn mot bygningene.

Her ser dere en båt som svinger utenom grunna

pinan_5__vi_har_bakket__han_svinger_utenom_grunna.jpg

Fantastisk sted! Vi har snakket om å ta turen til Smøgen til sommeren.

Poden har en lei tendens til å kjede seg litt i båten. Han er bare litt over året og begrenset hva han kan finne på...

Har dere noen tips?

Vi har også en slik stol man henger på bordkanten, men bordet er såpass vaklete at dette neppe lar seg gjøre. Finnes det andre løsninger som fungerer?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...