Brynjar Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Synd at en tråd skal spore av at enkelte her skal fortelle hvor harry andre er Sant. Men samtidig komisk å se hvor mange som mener å vite hva som er rett og galt / harry og kult.. Rene homsepatruljen her av og til Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Og morsomt å se hvor mange som mener at andre ikke bør få lov å mene noe, og uttrykke seg i forhold til hva de mener. Og hvis man faktisk er i tvil om blå lys under båten er harry, ja da må man vel være godt inne i "harryismen", uten tvil. Det er jo også de som monterer downlights i takutstikkene på garasjen, og har blå lystoffrør under bilen osv. Alt er jo herlig harry, klarer ikke å se at det er noe problem. Syns det er forfriskende når noen tør å fjolle og tulle med den allmenne smak. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 10.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Om man har blått eller hvitt lys i trapper og andre steder er det vel kun eieren som avgjør om dette er ok/harry? Vi kan mene det ene og det andre om det er pent eller ikke. En ting er sikkert: Vi får en variasjon i hva som er style på en båt. Og variasjoner trenger vi slik som utviklingen av entype-båter er i ferd med å mette båtmarkedet. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
whatever Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Jeg snakker naturlighvis om deg ettersom du opptrer frekt og arrogant. Du står jo her å påstår at vi som liker disse lysene trenger både hjelp og ikke vet bedre.. La andre få ha en annen smak enn deg uten å komme med slike kommentarer som du gjør.. Nei, dette er et diskusjonsfora - ikke enigfora.. Da må jeg si tilbake til deg... Dust Sitér dette innlegget Link to post
Tommelise Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Jeg er enig i at dette er et diskusjonsforum, og man trenger absolutt ikke være enige i noe, men hva som forundrer meg er måten noen ordlegger seg på. Å kalle andre for dust feks er jo ikke akkurat en veldig voksen måte å diskutere på. Noen går litt vel langt i diskusjoner her inne noen ganger. Og denne gangen går det ut på om man enten liker lys under båten eller ikke, man er vel verken dust eller idiot fordi om man foretrekker det ene eller det andre? Sitér dette innlegget Link to post
whatever Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 enig... dumt det. Ble kalt for komplett idiot av samme fyren skjønner du. Men man bør ikke la seg synke til samme niva. Tar selvkritikk på den Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Om man har blått eller hvitt lys i trapper og andre steder er det vel kun eieren som avgjør om dette er ok/harry? Jeg våger den påstanden at det faktisk er stikk motsatt. Det er "vi" som avgjør om "det" er harry, ikke evt. eier eller "utfører". Så er det opp til den/de som eier "det", eller driver med "det" om de bryr seg (det burde man jo ikke). Selv trodde jeg at "harry" begrepet var så utvannet og alminnelig-gjort at ingen følte seg tråkka på om man blir stemplet som harry. "Harry" har jo tilogmed hatt en rekke serier på TV de siste årene, hvor "Harryismen" har vært det grunnleggende utgangspunktet. Det var vel noe sånn syden og camping greier, og lange baller og noe. Om noen blir såra og vonbroten av å få slengt harry etter seg i dag så tror jeg man må ha et avvikende forhold i forhold til hva den gemene hop lader begrepet med. Evt. tror jeg man tar seg selv vel seriøst. Jeg tipper alle har ett eller annet, eller gjør ett eller annet, som en eller annen mener er harry. "Folkelighet" og "folk flest" er sterkt koblet med harrybegrepet. Å ta avstand fra harrybegrepet er å opphøye seg selv til noe annet enn å være folkelig og som "folk flest". Da ender man fort i snobb/arrogant/opphøyd gruppa. Hva ønsker man å være? "Folk flest/harry", eller en opphøyd arrogant snobb? Jeg mener "harry" er ett positivt ladd begrep som har hatt en stor opptur de siste årene. Det å være harry viser at mennesker har frihet til å gjøre hva de vil uten å bry seg om "den gode smak" osv. Det viser individualisme og kreativitet. Hva er galt med det? Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Harry er navnet på en veteran-slepebåt i Lysekil. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
logget av Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Man skal som aldrende mann være forsiktig med å hevde at den yngre garde er Harry på grunn av noe lys her og der. Jeg er en del i Holland nærmere bestemt Amsterdam. Der nede har de et strøk med mye rødt lys, og det er ikke noe som tyder på at menn opp i årene synes dette er Harry. Nei stå på karer. Vi trenger en ny Wonderbaum generasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Blått lys under vannlinje og rødt i vinduene. Gleder meg til næste sesong...! Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Gunga Din Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Harry er navnet på en veteran-slepebåt i Lysekil. her kommer Harry.......med semidiesel o K-märkt http://www.llaurin.se Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Der nede har de et strøk med mye rødt lys, og det er ikke noe som tyder på at menn opp i årene synes dette er Harry. Under vann???? Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Det er lett å se det røde lyset fra under vann vil jeg annta. Ellers skal man være forsiktig med farget lys i instrumenter etc. Blått lys manipulerer synet og er derfor ikke tillatt i fly har jeg hørt fra en flyver. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 ankerkule i all ære........ men trur jeg skall ha en sånn her under vannet........kult Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Under vann???? Det er "Going down" (on you) avdelinga. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 (redigert) Riktig. For å sitere Eric Burdon. "I'm going down, down down in Amsterdam". Fra albumet Survivor fra 1977. Låta heter, morsomt nok, "Hook of Holland". Redigert 10.September.2008 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 LOL Mouche og ole petter, osv. osv. krenker ytringfriheten ved og si at det er "vi" som bestemmer om ting er harry eller ikke og ikke den som eier båten/bilen alle bør få mene hva dem vil utenom at man skal Bli kalt hjelpeløs og idiot av folk som tror de er kule bare fordi døm har EKTE plastsnekke og kan kjøre fort og høgge ned regnskogene fori man skal ha nytt dosete i teak, DET er harry det Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Mouche Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 LOL Mouche og ole petter, osv. osv. krenker ytringfriheten ved og si at det er "vi" som bestemmer om ting er harry eller ikke ............... Unnskyld uttrykket, men makan til sludder skal man lete lenge etter! Det du faktisk sier er at man ikke har lov til å gi uttrykk for sin subjektive mening og gjør man det så krenker man ytringsfriheten? På meg så virker det rett og slett som om du ikke skjønner hva begrepet "ytringsfrihet" dreier seg om? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
lassal Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Noen går litt vel langt i diskusjoner her inne noen ganger. Og denne gangen går det ut på om man enten liker lys under båten eller ikke, man er vel verken dust eller idiot fordi om man foretrekker det ene eller det andre? Jeg er enig jeg.. Jeg syns det blir feil av andre å komme til meg å si at jeg trenger hjelp fordi jeg foretrekker noe annet enn det de selv liker. I tillegg å få kommentarer som "at man ikke vet bedre" osv.. Jeg kan fint ta på meg skylda for å ha sagt idiot til en bruker over, men dette går så absolutt begge veier. Når man får en frekk og arrogant tone tilbake er det for meg naturlig å svare tilbake! Vær mot andre som du vil at andre skal være mot deg.. Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 (redigert) Så teller vi alle til 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Redigert 10.September.2008 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Hadde enkelte holdt seg til saklige meninger og ikke personlige meninger hadde man kanskje sett et annet utfall av tråden ? Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Nei, dreier seg ikke om misunnelse, kun om manglende forståelse for at noen synes noe om sånt lys! For meg så kan folk ha så dårlig smak de bare måtte ønske, dog forutsatt at de holder denne for seg selv og ikke deler den med "resten av verden" som jo vil være tilfelle her! Ja tenk om en sånn tulling la seg i nærheten av deg Hva ville du gjort i en slik situasjon? Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Tipper 90% av de med lys under vann kjører Audi og BMW! I think so! Flott at noen setter kvalitet på diskusjonene her Sitér dette innlegget Link to post
whatever Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 hehe... det jeg har lært av denne tråden er at man kan gjøre all slags galskap uten at folk skal/kan reagere. Ok, alle vet vet den andre mener i denne tråden. Putt gjerne på juletrelys på hele skuta for min del - jeg rister bare på hodet og kjører videre Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 (redigert) Putt gjerne på juletrelys på hele skuta for min del... So, what else is new? .... http://www.ehow.com/how_2103956_decorate-b...oat-parade.html Newport Christmas Parade Redigert 10.September.2008 av Stevens (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.