Jump to content

Sunseeker 62 Manhattan - tatt opp fra 107 meters' dyp


bliss X

Recommended Posts

Stiller meg også blandt de "ulydige"(notorisk kriminelle som Farco kaller det), ettersom jeg har blitt "tatt for" ulovlig belysning på kjøretøy, kjøring med moped med passasjer for sikkert 10-12 år sia. Ble nesten tatt for å kjøre for fort en gang, må vell telle det med også. Best å ikke få forsikringssak nå :headbang:

 

Nei, dette blir litt for "sprøtt". Kan jo ikke bli dømt for ting man ikke har gjort, bare for man har gjort andre ting galt før?

Link to post

Nå følte jeg meg brått som notorisk krimenell fordi jeg ble tatt med promille for 35 år siden, og har blitt utsatt for vold.

Hvis båten din synker så kan det jo være at du får en fordel, -hvis du får den samme tekniske sakkyndige som for denne båten. (Du kjenner han tror jeg).

 

Jeg kjenner saken bittelitt uten å være så veldig interessert, men jeg har fått et inntrykk av at dommen er grei.

Link to post

virker som dem fleste tror de har gjort dette med forsett men det går an og tenke litt objektivt og.jeg har hør forklaringen fra de tiltalte og den høres faktisk ganske sansynlig ut men ikke lett mot en sån gigant som if og når dommer spisen lunsj med aktor .virker som dem ble dømt før rettsaken spør du meg.har dere tilit til if og retsystemet i norge??????????

Redigert av 017801780178 (see edit history)
Link to post

Ja, jeg har egentlig tillit til IF og rettssystemet. Jeg har faktisk mindre tillit til Politiet, der er det noen råtne egg og skjulte agendaer. Men rettssystemet har jeg faktisk tillit til at de vil ha ting bevist selv om saken på overflaten virker åpenbar. Har heller ingen grunn til å tvile på If i denne saken. Blir man dømt og ankemulighetene er brukt = Skyldig.

Link to post

Vel IF hadde neppe gått høyt ut fra dag en i denne saken om de ikke visste de hadde rimelig gode kort på hånden... Formoder de hadde gjort en god research før de gikk til det skritt å heve båten...

 

Men så lenge disse krabatene har rent mel i posen, og alt annet på stell i livet så er det vel ikke noe i veien for å anke dommen.... Det er jo et stykke igjen før de er i høyeste rett...

 

Et scenario kan jo være at de ikke sjekket båten godt nok før kjøp i sør Europa.... og trodde båten var i bedre forfatning enn den egentlig var.... Når båten ble sjøsatt i Sverige, og de fikk tid til å sjekke kjøpet... så kan det jo tenkes at det de fant tilsa at det var "katta i sekken" de hadde kjøpt... Da kan et slep i nattens mulm og mørke med "åpne bunnventiler" være fristende og sånn rent tilfeldig så forsvant båten i dypet på det dypeste...

 

Understreker at dette scenarioet ikke har noe med den konkrete saken å gjøre.... da jeg ikke kjenner til den... så det kun basert på en generell tanke

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post

Hvorfor kjørte de på natta og ikke i dagslys

Hvorfor hevdet de at de ikke hadde strøm på mobil, enda de beviselig aktivt brukte dem igjennom natta? Hvorfor sørget de eventuet ikke på forhånd å lade telefon. Hva slags båt ble brukt til slepet, og var det ikke VHF i den?

Hvorfor var det hull i dekket?

Hvorfor hadde de ikke sjekka grundig at sjøvannsinntaket var sikret?

Hvorfor ble ikke skroggjennomføringer over vannlinjen tettet provisorisk før de dro?

En slik båt synker ikke på 1 sekund, fulgte de ikke med på om båten lå dypere i vannet?

Hvorfor hadde man ikke noen form for lensing?

Var det ingen tid til å dra båten inn på grunnere farvann for å prøve å sette den på grunn`?

 

Hvis du svarer overbevisende på alle disse punktene skal jeg vurdere å tro på dejhh ehh kamratene dine.

Link to post

Litt ot men kan skje dere med båtsalg og da er det viktig å ikke tro blåøyd på rettsapparatet/påtalemakten.

 

Her blir en ærlig person regelrett rævkjørt av "rettsvesen" http://www.aftenposten.no/okonomi/Fullstendig-ribbet-etter-bilsvindel-6713506.html

Bilen hans blir svindlet ifra han, saken oppdages tvert og selger anmelder saken, og bilen blir tatt i arrest og levert han tilbake ... som er helt rett.

Så mister han bilen igjen som leveres til svindlerene som selger den videre... :lipseal:

Redigert av bukt (see edit history)
Link to post

noen må jo forsvare dem litt ,dem har jo fått ganske mye pepper her og i media.dem jober mye, den ene jobber skift, derfor ble båten slept kl 10 på kvelden.de snakker altid mye i tlf ikke unormalt og gå tom for strøm.båten hadde sunket likevel.i båten dem brukte hvar det ikke vhf.hul i dekket hvar det når båten ble kjøpt se finn anonse. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21772235 det hvar hast med og få båten vekk fra kai i strømstad, de fikk ikke ligge der så det gikk litt fort i svinga.båten tokk jo ikke inn vann år den lå rolig bare når den ble slept da det ble trykk på vanintak.eksos slange hvar kappet i frankrike 8" slange tar ca 5 minutter og synke. båten ble forsøkt dratt nermere lann men av frykt får at den skulle dra den andre båten med seg ble trosa kappet

Redigert av 017801780178 (see edit history)
Link to post

ja det hvar det da? hvem er best på sånne saker ikke let og vite?? håpe dem får anket da :smash: vansklig sak ja,mange ubesvarte spørsmål kan den ene ha gjort noe som den andre ikke vet om ? så tilfelle er det en uskyldeg dømt,mange mensker som har vært ombord i båten i strømstad?tror uaksomhet kansje er mer riktig .men skal man i fengsel i 1 år for det?kasje de hadde ekstremt uflaks.hadde jeg skulle senka båten min hadde jeg ikke hevet forsikringa dagen før det byr jo på problemer.og så dumme vet jeg dem ikke er

Redigert av 017801780178 (see edit history)
Link to post

Det synes helt klart at båten ikke var sjødyktig, ref. forsikringens vilkår.

 

Så er det noe som er litt pussig, det snakkes om trykk på vanninntak ved slep.

OK, men det skal ikke føre til at båten tar inn vann og går ned.

 

Dette med at eksosslange er kappet, det kan utvilsomt føre til at båten synker, men hva har de med de så mye omtalte åpne ventilene?

Det er vel ikke ventiler på eksosutløpet?

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...