Jump to content

Sunseeker 62 Manhattan - tatt opp fra 107 meters' dyp


bliss X

Recommended Posts

Jo...enig... men noen innlegg har jo også summert fornuftig ang motorskift og slep for å ferdigstille i norge.... Så da er deg normalt at eksos og kjøleslanger kan være avkoblet og kanskje sikret på andre måter som ikkje er kommet frem ennå. Vi får sjå :-)

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

de sies an det hvar på det dypeste det er feil utenfor helsø er det 250m da hadde de vel sunket båten der.og normal at båten har mer verdi i norge en sverge pga toll.forsikrings avtalen på 2 mil trede ikraft føst 1 måned etter at båten sank så gutta har faktisk tapt penger pris på båt ferdig til norge hvar 1590000.ved utbetaling kan de kansje få 1.5 mil.tror dette har hvert en prestisje sak og lite objektiv eterforskning på denne saken. :drink:

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde i alle fall stevnet if hvis så er tilfelle at de er uskyldige. If har gått ut i media mer en en gang og hevdet at dette er svindel.... selv så har jeg ingen gode erfaringer med if... De skal sno seg unna alt alltid. Det hadde hvert veldig gøy om eierne er uskyldige og if hadde fått ei mega ripe. Time will sjove hehe.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Må tilstå at jeg heier på gutta jeg og..

Og håper for dems del at de ikke har gjort det..

Har blitt dømt av dere her på BP selv og sett hvor mye rart dere vet som noen av dere tydeligvis har funnet opp.. :flag_bp:

Og pressen er samme ulla, det blir ikke noe nyheter vist vi ikke kliner til,....

 

Tvi tvi håper de er uskyldig og ikke blir dømt.

 

Nei jeg aner ikke hvem de er..

Redigert av altmuligbåt (see edit history)

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Link to post
Share on other sites

Her tror jeg at jeg heier på dommeren jeg.

 

- Hvis det er svindel håper jeg de blir dømt,- og får en passende dom.

 

- Hvis de ikke blir dømt, får vi håpe det medfører riktighet at det ikke er svindel.

Link to post
Share on other sites

Veldig rart og nesten skandaløst om media sammen med IF har gått ut å kalt dette svindel før fakta er på bordet! Selfølgelig hadde det vært bra om dette ikke var svindel! Det hjeg er betenkt på å stusser veldig på er den lave verdien på båten!! selv om den var i dårlig forfattning så burde vel verdien likevel ligget på mye mye mer?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Verdien er ingenting og si på... det har gått mange latterlig billige yachter nedover.. og omsette en sliten yacht hvor sertifikatplikt er gjeldene og bare båtplassen koster en liten leilighet i året er ikke lett. Trenger eier cash for og holde hodet over vannet i disse finanstider så blir det lave priser...

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

det hvar jo derfor de kjøpte båten for at det hvar billig.å vist dem hadde senket båten selv så tror jeg dem ikke hadde lokalisert båten for if og politi

Vel om de så ikke hadde, så hadde vel mistanken mot dem vært ennå sterkere... men svaret på dette får en når dommen blir avsagt...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Her tror jeg at jeg heier på dommeren jeg.

Jeg heier på rettferdigheten jeg, det er nemlig ikke sikkert at norsk rettsvesen fungerer så bra som vi liker å tro. Jeg har kjennskap til flere grove tilfeller av justismord, både i økonomiske og volds-saker. I blandt blir jørgen hattemaker veldig liten mot et stort firma med både økonomiske og juss-faglige resurser. For Forsikringsselskapet står det mye mer på spill enn bare skadeerstatningsbeløpet på denne gamle båten. Ang. verdien på en slik båt så er nok markedet for en båt over femti fot med svære drifts- og eierkostnader ganske begrenset. Ikke mange som er ute etter en sytten år gammel BMW 750 heller f.eks.

Så mitt håp er at ingen blir dømt for noe de ikke beviselig har gjort.

Link to post
Share on other sites

Så mitt håp er at ingen blir dømt for noe de ikke beviselig har gjort.

Og mitt håp er at noen blir dømt for det de beviselig har gjort.. I denne saken har lampene lyst rødt hos POlitiet og If.

 

mvh

bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Rart ikke media har referert fra rettssaken. Eller var det en sivilsak for lukkede dører?

 

Både Sarpsborg Arbeiderblad og Fredrikstad Blad har fulgt saken.

Dessverre er ikke så mye av dette ute på nett, men vet at SA hadde reporter på plass i retten med dekning i papirutgaven.

De er langt fra gode på nett, så alt jeg har funnet er:

 

www.sa.no

www.f-b.no

Link to post
Share on other sites

Er jo vanlig at det tar en stund før dommen faller i Tingretten (hvor det ikke er jury), men gitt hvor spes. denne saken er synes jeg det er merkelig at media ikke har fulgt den opp hvis det var en straffesak for åpne dører.

 

De linkene som svalerød postet er fra tiden før selve rettssaken.

Link to post
Share on other sites

:puke: if har ikke noen sak bare prestisje i denne sakan :sleep:

Det vil tiden vise, og dommen får en når dommen faller... som vel er i morgen om jeg husker rett

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...