Jump to content

Sunseeker 62 Manhattan - tatt opp fra 107 meters' dyp


bliss X

Recommended Posts

Hihi, du gir deg ikke 007, siden du mest sansynlig er en av de tiltalte kan du ihvertfall si om saken har blitt anket enda eller ikke? Problemet deres er at forklaringen deres ikke har holdt vann, selv om dere skulle klare å sy sammen noe mer troverdig i neste runde vil dere uansett måtte forklare hvorfor dere ikke sa det med en gang. Tror du har alt å tjene på å innse at slaget er tapt. Kom deg videre i livet ditt, tilstå og ta straffen. Bruk tid på barna dine og erkjenn at dette var en klønete greie. Vennene deres vil ha mye lettere for å akseptere at dere angrer nå enn at dere i all fremtid prøver å fremstille dere selv som offer for justismord. Bli ferdig med det, erkjenn og kom dere videre i livet. Bruk tiden i fensgel på noe produktivt. Jeg har flere straffedømte venner og de som har klart å si huff, det var dumme greier har knapt mistet noen venner. De som fremdeles nekter og hevder at de måtte sone i månedesvis pga en ubetalt trafikk bot har mistet kontakten med oss andre lovlydige som jobber og bidrar positivt i samfunnet. Bestem deg for hvordan du vil fremstå for barna dine. Som en som angrer og har gått videre, eller som en som ingen tror på. Tar du dette head on, er det til og med mulig at du kan få ha noen primitive forsikringer igjen etterhvert. Fortsetter du å slåss for en død sak vil forsikringsselskapene bruke deg som en galeonsfigur på hvor utrolig dumt det er å bli tatt for forsikringssvindel.

 

Kommentar fra moderator: Må be om at dette opphører.

Saken er anket og de tiltalte er uskyldige inntil en evnt. fellende rettskraftig dom foreligger.

Link to post
Share on other sites

sikkert sant det vist man har gjort noe galt. men i denne saken kan det jo hende dem er uskyldige .saken er anket ja.og venn er jeg uanset utfall.å vist du kjenner dem arne så kan du jo bare kontakte dem selv og si det du mener.og bidrat har dem vell også gjort den ene har jobbet 28 år i nsb og den andre driver selvstendig med en omsetning på 15 mil og 3 ansatte

Redigert av 017801780178 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er det så mystisk å heve forsikrings summen med 500 tusen før slep da ??

Kryssing av grensen inn i Norge vil jo utløse krav om Hk avgift på 1600 hester + moms.

Moms på kjøpesummen, + moms på frakten.

Dette overstiger jo langt over 500 tusen.

 

 

Link to post
Share on other sites

Nå var vel prisen inn til Norge satt på 1.5 ferdig tollet? Hmm synd man ikke kan spre ryktene og referatene jeg hører fra Skjeberg her inne, men jeg får respektere moderator og ikke skrive noe mer om skyldspørsmålet.

Link to post
Share on other sites

Her er også en som vet godt hvem de tiltalte er, men jeg skal ikke "ta noen side" i denne saken her inne på BP.

Når det gjelder anonymitet på forumet, så er det kanskje store sansynligheter for at "Arne Hansen" ikke heter hverken "Arne" eller "Hansen" og kanskje bor en del nærmere Skjeberg enn Oslo?

Link to post
Share on other sites

Det er riktig at prisen var 1.590 ferdig levert Norge i følge dommen... Men trekker en fra 320k i hk avgift, frakten på 160k pluss 84k og momsen på kjøpesummen så hadde de vel lagt ut rundt 800k (794100 i følge dommen) for selve båten pluss frakten da den sank.. Momsen og hk avgiften var ikke forfalt til betaling på dette tidspunkt.. Så at båten var godt forsikret er det vel liten tvil om.. De hadde lagt ut drøye millionen på båt og frakt da den ble til "fiskemat". 160k av frakten bel betalt cash, uvisst om det finnes kvittering og 10680€ overført via bank som er sporbart.. Så kan en selvsagt spekulere i om de hadde planer om å svare for moms på hele frakt beløpet eller kun på den delen som er dokumentert via bank... Men dette skal ikke jeg ha noen mening om her...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Uvanlig praksis å avtale dato for heving av poliseverdi frem i tid.... mye uvanlig her...

Men eg er fortsatt på samme ståsted....det kan være en rekke uheldige omstendigheter.

 

Men eg har gjort meg opp en mening.

Det var nok greiest det gikk slik. I neste omgang ville kanskje famile gått tapt ved så slett innsikt i båtteknikk.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Avkappa slanger som burde ha stått av seg selv, men alikevel ikke gjorde det under slep, Cash money uten kvittering,åpne luker/vinduer, to (to stk!!) mobiler samtidig uten strøm, div (store) forsikringsaker fra før.. Sorry sam !Ser det ut som en and, og går som en and... Har skjønt at det ikke er ulovlig å være stupid, men det må være grenser :thumbsup: Uten at jeg skal forhåndsdømme gutta nå som dem angivelig har anka saken,men jeg sier som gisen da han så slakteren kom til gards før jul: Jeg har mine bange anelser! :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Hvordan kan en tolke dette fra dommen... Er dette en løgn fra to uavhengige vitner eller kan det være hold i dette...

 

Både EEEEEE MMMMMM og TTTTTTT JJJJJJ har som vitner forklart

at de oppfattet at de tiltalte syntes båten var i langt dårligere stand enn de hadde ventet og

ga uttrykk for dette. De hørte også at de tiltalte ikke ønsket å overta båten og ville at

transportøren skulle ta den med seg tilbake.

 

Er klar over at dommen muligens er/vil bli anket, men mener at en fortsatt må kunne diskutere dommen i Tingretten og dets innhold og påstander...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Avkappa slanger som burde ha stått av seg selv, men alikevel ikke gjorde det under slep, Cash money uten kvittering,åpne luker/vinduer, to (to stk!!) mobiler samtidig uten strøm, div (store) forsikringsaker fra før.. Sorry sam !Ser det ut som en and, og går som en and... Har skjønt at det ikke er ulovlig å være stupid, men det må være grenser :thumbsup:

 

Dette gir jo nesten i seg selv grunnlag for rimelig tvil, hvis du først skal svimdle og ikke ønsker å bli oppdaget bør det gjøres smartere....

 

Man kan tro hva man vil, men uansett hva man tror om skyldsspørsmålet, kan vi vel være enige at rimelig tvil skal være nok til at de går fri, selv om de faktisk er skyldige? Ergo mener jeg diskusjonen i større grad bør omhandle forhold som berører om det grunnlag for tvil eller ikke.

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • Create New...