Jump to content

Sunseeker 62 Manhattan - tatt opp fra 107 meters' dyp


bliss X

Recommended Posts

Tråden er morsom, uten tvil.. og mesteparten av moroa er det 0178 som står for.. men er fortsatt usikker på om innleggene ganger saken hans..

 

Vel du står nå for mye av moroa selv også da, spesielt dine mer eller mindre gjennomtenkte utsagn når det gjelder hvor sikker du er på både det ene og det andre :lol:

Link to post
Share on other sites

Det er helt riktig, jeg sjekket IF før jeg stilte spørsmålet, slik at jeg vet at man kan fylle ut et skjema på nett eller ringe kundeservice, som stenger klokken 21, for å melde skade.

Jeg hadde faktisk forventet døgnvakt på et såpass stort forsikringsselskap. I en pågående skadesak kan det være ganske viktig å få råd og veiledning fra forskringsselskapet, særlig i situasjoner hvor man har valget mellom å bestille dyre bergningstjenester eller prøve å klare seg selv ("dekker forsikringen dette?")

Link to post
Share on other sites

dem sier ærlighet varer lengst men hadde ikke gutta pekt ut stedet der båten sank så hadde den aldrig blitt funnet.de bommet på 50 meter på kordinatene og det ut fra et papir kart og det var så vidt de fant båten.dem skulle vel sakt 500 meter lenger sør så hadde aldrig båten blitt funnet og båten hadde liggi på svensk side og dypere. og da sluppet og betale toll

Sant nok. Uansett skyld eller dom gies det jo her et klart signal til fremtidige forsikringssvindlere - senk gjerne båten, men vær veldig nøye med at det ser ut som et hendelig uhell, og lyv såpass på posisjon at båten aldri blir funnet!

Link to post
Share on other sites

Tråden er morsom, uten tvil.. og mesteparten av moroa er det 0178 som står for.. men er fortsatt usikker på om innleggene ganger saken hans

 

du tror dem skal bruke bp som bevis i lagmansretten du :lol:

Link to post
Share on other sites

Bare tenkt på noe mens jeg skummet igjenom tråden. Hvis jeg merket at båten jeg slette begynte å synke bak meg tror jeg at jeg ville bedt om hjelp. Har fått med meg at de ikke hadde strøm på telefonene men de hadde vel vhf?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

men når man har hatt ca 250 båter /kjøp og salg.den ene hadde over 30 båter i 2013 og har fortsatt 8 stk ca 300 biler. og drevet filma siden han var 20 år.dekk filma har han drevet i 17 år å går så det suser

Mulig at ordtaket " skomaker bli ved din lest" passer her og at han skulle holdt seg til bil og dekk.

Synd at en slik samfunnsstøtte, blir hakket på.

Også 240 båter`s erfaring, er det mulig.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Bare tenkt på noe mens jeg skummet igjenom tråden. Hvis jeg merket at båten jeg slette begynte å synke bak meg tror jeg at jeg ville bedt om hjelp. Har fått med meg at de ikke hadde strøm på telefonene men de hadde vel vhf?

nei de hadde ikke det

Link to post
Share on other sites

 

Ca 3:00 får vi et blikk ned i motorrommet. Der står slangen rak og fin? Stemmer ikke det?

2.55 i venstere hjørne men det så vi ikke før etter lagmansretten .på flmen har dem også blenna slangen med en plugg i enden som veier ca 300 gram man ser slangeklemma og likevel står oppreis . og for dere som lurer på det så er ikke knøte fast noen sted

 

 

alle som if/poleti bruker som vittner sier det var helt umulig at den kunne stå av seg selv de mente den falt rett til bund av båten

 

de tengte dem skulle få den i retten men

Redigert av 017801780178 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg formoder at den andre videoen det er snakk om -- altså den som ikke er publisert ennå -- vil vise to ting. For det første at slangen står som en påle, uten noen hjelpende hånd; og for det andre at det tas inn vann via slangen under slep. Da er det nok game over for påtalemakten.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

nei de hadde ikke det

Har sikkert hvert oppe tidligere i tråden men spør allikevel. Hvilken båt brukte de til sleept?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Jeg formoder at den andre videoen det er snakk om -- altså den som ikke er publisert ennå -- vil vise to ting. For det første at slangen står som en påle, uten noen hjelpende hånd; og for det andre at det tas inn vann via slangen under slep. Da er det nok game over for påtalemakten.

 

helt riktig :yesnod: PLUSS LITT TIL I DEN NYE VIDEON

Redigert av 017801780178 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er skremmende at så "dumme" mennesker kan inneha D5L sertifikat.... Her bør de absolutt levere sertifikatet tilbake og kreve skolepengene refundert fra studiestedet, for eventuell vranglære om de ikke er dumme

 

Dette er noe av læreplanen i D5L, som en skal kunne om en har dette på plass, har kun sakset ut litt av det en skal kunne

Så utfordrer jeg de som eventuelt har D5L, hva skal man gjøre "når fartøyet må forlates" og man ser det synke? Jeg skulle tro det er rutiner på å sende pan-pan og/eller securite-meldinger på VHF'en - men hva visst man ikke har VHF? For båter som ikke krever D5L er det ikke noe krav om VHF. Jeg finner det allikevel ekstremt bemerkelsesverdig at slepebåten hverken hadde VHF eller mobiltelefoner med batteri ombord. Jeg antar tiltalte hadde VHF-sertifikater?

 

Med båten allerede sunket er det ikke noe umiddelbart behov for å rope etter assistanse eller varsle om båt i drift - men var det signifikant risiko for oljesøl? I såfall er man vel pålagt å rapportere forliset til rette myndigheter ASAP?

Redigert av tobixen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

Med båten allerede sunket er det ikke noe umiddelbart behov for å rope etter assistanse eller varsle om båt i drift - men var det signifikant risiko for oljesøl? I såfall er man vel pålagt å rapportere forliset til rette myndigheter ASAP?

 

det ble ikke gjort ikke av gutta eller if /poleti

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...