Jump to content

Sunseeker 62 Manhattan - tatt opp fra 107 meters' dyp


bliss X

Recommended Posts

prisen på båten ble satt av namsman i moss den ble jo lagt på finn av namsman.det var vel greit og prøve og bli kvitt båten før gutta fikk bevist oe som helst

La meg gjette, gutta kunne ikke eller ville ikke betale en halv million før forfall, og dermed la namsmannen beslag i eiendeler, deriblant båten. Da båten kom ut for salg fant gutta frem bortgjemte kontanter fra madrassen og kjøpte tilbake båten? Hvor mye gikk den for, og hva skjer videre med båten?

Link to post
Share on other sites

La meg gjette, gutta kunne ikke eller ville ikke betale en halv million før forfall, og dermed la namsmannen beslag i eiendeler, deriblant båten. Da båten kom ut for salg fant gutta frem bortgjemte kontanter fra madrassen og kjøpte tilbake båten? Hvor mye gikk den for, og hva skjer videre med båten?

 

 

ganske riktig det du.båten er nå solgt men motorom er ikke rørt.den gikk for 125000.ble solgt for 250000 og da kan han ikke røre motorrom før saken er ferdig

Link to post
Share on other sites

Hadde jeg vært i den situasjonen, ville jeg først sørget for å få start på motorene, og deretter tatt båten inn i Norge.

 

Jeg vet ikke om du har sett bilder av båten, men noe sier meg at det skulle litt mer til enn et par nye batterier for å få start på den båten igjen, og det ville vel kostet en liten formue å få dette gjort av fagfolk mens båten lå ved en marina.

Personlig hadde jeg heller tatt båten hjem, og plukket fra hverandre det som trengtes på motorene når båten var der jeg bor, og det var vel det som var planen, å restaurere skuta, ikke sette det bort til en marina ?

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

båten tar inn vann under fart da det blir trykk på vannintak litt og litt helt til eksosen kommer under da er det kjørt.ja jeg mener de er troverdige

Er det testet ? Trudde det kanskje ble vakuum og lensefunksjon, men da kanskje ikkje ved slepehastighet.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Er det testet ? Trudde det kanskje ble vakuum og lensefunksjon, men da kanskje ikkje ved slepehastighet.

det er testet undr rekonstruksjon vannintak er bygd sån vann kommer inn over 2 knop

Link to post
Share on other sites

Det er vanlig med vanninntak formet som foroverpekende scoop eller skuffer om du vil for å redusere undertrykk under fart på slike båter.

Det kan da oppnås noe overtrykk selv ved lav fart. Så om vannspeilet er rett under toppen av slangen ved stilleligge, så er det jo en teoretisk mulighet.

 

Synes forøverig det er alt for mye som skurrer med hele hendelsesforløpet til at jeg jeg har noen tro på at dette var uflaks....

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

det er betalt hk avg toll og moms på båten.det ble ringt toll dagen før de sa ifra om at de skulle slepe over grensa

Det var ikke betalt hverken mva eller hk avgift på det tidspunkt båten ble senket. .. Dette kravet kom fra toll i ettertid, da båten sank på norsk side av grensen.. Mva og hk avgift forfaller ikke til betaling før båten er ankommet kongeriket Norge, og tollvesenet kan kan inspisere farkosten for å bedømme om mva grunnlaget er riktig, om de ønsker det... Derfor skal dingsen fremstilles hos tollvesenet "fysisk".. med mindre annet er avtalt... Og jeg vet at kravet om hk og mva. ble sendt fra toll og avgiftsdepartementet i ettertid,

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Og jeg vet at kravet om hk og mva. ble sendt fra toll og avgiftsdepartementet i ettertid,

Det er kanskje på grunnlag av dette kravet namsmannen solgte båten?

 

Det er bare så mye grums i denne saken ... og tingretten brukte tre dager uten å finne svar på så mange sentrale spørsmål, ekstra irriterende at spørsmål som kjølevannsslangens beskaffenhet var så enkel å få dokumentert på et skikkelig vis.

 

Ref andre tråder er det vel en tanke som ikke bør ytres offentlig, men allikevel - når man betaler 160 kNOK kontant for transporten, når man ikke gidder tegne kontrakt på kjøpet, når namsmannen ikke er i stand til å hente inn penger fra siktede men siktede allikevel er i stand til å kjøpe tilbake båten ... vel, jeg har mine sterke tvil på at kjøpesummen for båten er betalt med hvite, ærlig opptjente penger.

 

... og forøvrig skjønner jeg ikke at jeg kaster bort tid på denne tråden ;-)

Link to post
Share on other sites

... og forøvrig skjønner jeg ikke at jeg kaster bort tid på denne tråden ;-)

 

:smiley: Vi får vente til endelig dom kommer!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

... og forøvrig skjønner jeg ikke at jeg kaster bort tid på denne tråden ;-)

Det kommer nok et svar på alle spørsmål.

I mellomtiden er det jo bare å løse kryssord, gå på bingo eller mate duene i parken!

Link to post
Share on other sites

.....

Det er jo da merkelig at Svellund uttaler i tingretten at slangen ikke kan stå av seg selv, og at dette legges til grunn.

 

 

I tingrettsdommen står det at gutta naturligvis må betale havneavgift for oppholdet i Kambo, da det tross alt er deres båt. Hvorfor skulle de være nødt til å kjøpe båten tilbake?

 

svellund vet at den slangen kan stå av seg selv men han har også jobber for if.det var han som hang opp if seliet på båten med link til youtub videon

prisen på båten ble satt av namsman i moss den ble jo lagt på finn av namsman.det var vel greit ....

 

Er takknemlig for at du skriver som du skriver, uten mellomrom og stor bokstav etter punktum.

Da er det mulig å se hva du har klippet inn (uten henvisning) og hva du skriver selv.

Link to post
Share on other sites

 

Ref andre tråder er det vel en tanke som ikke bør ytres offentlig, men allikevel - når man betaler 160 kNOK kontant for transporten, når man ikke gidder tegne kontrakt på kjøpet, når namsmannen ikke er i stand til å hente inn penger fra siktede men siktede allikevel er i stand til å kjøpe tilbake båten ... vel, jeg har mine sterke tvil på at kjøpesummen for båten er betalt med hvite, ærlig opptjente penger.

 

 

Kanskje transportøren forlangte cash? Det du sier, er at disse pengene kommer fra ulovlige handlinger? Det bør man være sikker på før man slenger det ut offentlig.

Link to post
Share on other sites

Kanskje transportøren forlangte cash? Det du sier, er at disse pengene kommer fra ulovlige handlinger? Det bør man være sikker på før man slenger det ut offentlig.

Akkrat dette bekrefter jo også 0178.....

 

Det er vanlig med vanninntak formet som foroverpekende scoop eller skuffer om du vil for å redusere undertrykk under fart på slike båter.

Det kan da oppnås noe overtrykk selv ved lav fart. Så om vannspeilet er rett under toppen av slangen ved stilleligge, så er det jo en teoretisk mulighet.

 

Synes forøverig det er alt for mye som skurrer med hele hendelsesforløpet til at jeg jeg har noen tro på at dette var uflaks....

Ja, her er som du sier noen teoretiske muligheter, dvs at dette med slangen som de tiltalte sier kan jo i seg selv stemme. Men så er det dette med helheten her og alle disse sammentreffene som har slått til samtidig at dette blir umulig å tro.

 

Etterforskeren skal ha noe personlig mot en av de tiltalte. De sakkyndige lyver. Mob telefoner har strøm nok til å tekste med ekskjæresten, men ikke til å ringe noen for å varsle. Dette er folk som kan mye om båter. I tillegg hadde båten gått ned tidligere. Da blir det ikke mindre utrolig at de ikke sjekket bunnventil og de tinga.

 

Nei og nei, her blir det for mye grums. I tillegg gikk visst en annen båt ned for de tiltalte ved en annen anledning. :confused:

 

Også har vi i tillegg 0178 som forteller og legger ut som om han var der selv, og sier også at "kanskje jeg var der". :ghost:

Link to post
Share on other sites

Kanskje transportøren forlangte cash? Det du sier, er at disse pengene kommer fra ulovlige handlinger? Det bør man være sikker på før man slenger det ut of

gutta viste ikke at båten skulle komme den dagen.de ringte fra Strømstad kl 0700 og sa det sto en båt på semi der.gutta kjørte bort, da forlangte transprtøren kontant bett for og ta av båten.da måtte gutta tlbake til Norge og hente penger.tiltalt nr 1 fikk ut 60000 i banken nr 2 fikk ut 50000.og resten hadde den ene i kontant.

Link to post
Share on other sites

Mob telefoner har strøm nok til å tekste med ekskjæresten,

Nei og nei, her blir det for mye grums. I tillegg gikk visst en annen båt ned for de tiltalte ved en annen anledning. :confused:

text ml ble sent etter at gutta kom til bil og fikk strøm.

 

ja det stemmer det du sier at båt sank men når man har hatt ca 250 båter /kjøp og salg.den ene hadde over 30 båter i 2013 og har fortsatt 8 stk vist man regner % så blir det ikke så ille. det er under 1% det.mange som har høyere skadeprosent en det tenker jeg.og vist man kjenner han så kan man kjønne at ting skjer for han er litt distre og ting kan gå litt fort i svinga. må jo si at guten har hatt mye ting frere hus neringsbygg tomter ca 300 biler. og drevet filma siden han var 20 år.dekk filma har han drevet i 17 år å går så det suser

Link to post
Share on other sites

 

ja det stemmer det du sier at båt sank men når man har hatt ca 250 båter /kjøp og salg.den ene hadde over 30 båter i 2013 og har fortsatt 8 stk vist man regner % så blir det ikke så ille.

Etter denne oppklaringen fra 0718 så er jeg ennå mer sikker i min sak.. Vel om en har hatt 250 båter, så regner jeg med at de noen av disse båtene hadde de før denne Sunseekeren.. Da er det grunn til å anta at dette er erfarne folk, og da er faktisk enn sikker på at min antagelse om at disse karene sjekket Sunseekeren godt når den ankom Sverige, og gjorde opp status på kjøpet.. Den lå tross alt der noe tid før slepet og de hadde rimelig med tid.. De sjekket garantert båten, og motorrommet spesielt og sørget selvsagt for at slangene lå riktig til med tanke på intensjon med slepet..

 

Og etter denne påstanden om 250 båter, så er jeg ennå mer sikker i min sak om 0178 absolutt ikke burde skrive noe mer om saken, siden han avsløre alt for mye som vil telle negativt for de tiltalte slik jeg ser det.. Selv har jeg ikke noen personlig interesser i saken, annet enn at jeg uttrykker min mening... og ønsker at alle sider av saken skal bli best mulig belyst.. Jeg belyser min side og oppfatning av saken, andre belyser sin side og oppfatning av saken..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Men når de kom til bilen og fikk strøm, så sendte de tekstmeldinger. De varslet altså ikke om at en båt/skute på nesten 20 meter var gått ned? Det var jo ikke en GH 14 heller. :giggle:

 

 

ja og hva er forskjellen den ligger jo på dypet litt sen og varsle.det ble varslet når gutta våknet neste dag.det ble jo ikke gjort no da.

Link to post
Share on other sites

Vel om en har hatt 250 båter, så regner jeg med at de noen av disse båtene hadde de før denne Sunseekeren.. Da er det grunn til å anta at dette er erfarne folk, og da er faktisk enn sikker på at min antagelse om at disse karene sjekket Sunseekeren godt når den ankom Sverige.. Den lå tross alt der noe tid før slepet og de hadde rimelig med tid.. Etter denne oppklaringen fra 0718 så er jeg ennå mer sikker i min sak.. De sjekket garantert båten, og motorrommet spesielt og sørget for at slangene lå riktig til med tanke på intensjon med slepet..

ja jeg kjenner gutta godt og er ganske sikker på at dem ikke sjekket så godt.og det var jo hast med og få flytta båten fra plassen i Strømstad.god tid har di aldrig

Link to post
Share on other sites

Håper du tror på det du selv skriver 0178, for jeg regner ikke med så mange andre tror på deg.. Hvor lenge lå båten i Strömstad?? 2 timer eller 2 dager??

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Men når de kom til bilen og fikk strøm, så sendte de tekstmeldinger. De varslet altså ikke om at en båt/skute på nesten 20 meter var gått ned? Det var jo ikke en GH 14 heller. :giggle:

Og hvem skulle de varsle, har IF døgnåpent, og får man levert inn en slik anmeldelse hos politiet på nattestid, og i så fall hvilken betydning ville det hatt?

Link to post
Share on other sites

Håper du tror på det du selv skriver 0178, for jeg regner ikke med så mange andre tror på deg.. Hvor lenge lå båten i Strömstad?? 2 timer eller 2 dager??

 

 

2 eller 3 dager lå den i Strømstad pga de ikke hadde tid til og slepe den før.derfor ble slepet foretatt kl 10 på kvelden.de har kansje litt mer og gjøre en og sitte på båtplassen hele dagen hehe :giggle:

Link to post
Share on other sites

ja og hva er forskjellen den ligger jo på dypet litt sen og varsle.det ble varslet når gutta våknet neste dag.det ble jo ikke gjort no da.

Det er ganske stor forskjell på om man varsler så fort som mulig eller om man venter, i alle fall i forhold til troverdighet.

 

Og hvem skulle de varsle, har IF døgnåpent, og får man levert inn en slik anmeldelse hos politiet på nattestid, og i så fall hvilken betydning ville det hatt?

Vet ikke om de har døgnåpent, men man kan i det minste varsle f eks politiet. Trenger ikke levere inn anmeldelse sånn nattes tid av den grunn. Jo, det kan faktisk ha en viss betydning. Noen kan ha sett dette og eventelt satt i gang redningsaksjon. Hvem vet?
Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...