Jump to content

Hurtigruten "Live"


880

Recommended Posts

Jeg skulle egentlig reise fra Ørnes til Bodø med hurtigruta, men så gikk ikke ferga fra Vassdalsvik sånn at jeg rakk den. Så jeg endte opp med å reise med hurtigbåten fra Grønøy. Ja er flott her nord, til de som lurer så ligger treet som er på Nittedals fyrstikkeskene på Grønøya .

Redigert av Meeko (see edit history)

>>> END-OF-BULLETIN <<<

Link to post
Share on other sites

Ser det er et nytt oppslag om tusseskapen ved å krysse og/eller legge seg rett forenom.

 

"Får småbåtene motorstopp når de ligger rett foran oss, er det ingenting vi kan gjøre. Da går vi rett over dem, advarer sikkerhetsoffiserer."

 

 

 

http://nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.7679504

Redigert av Gudrun (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Satt å fulgte med litt på nett-tv nå, mye småbåtførere med livet som innsats. Blir nervøs bare av å se på...

Ser nok værre ut enn det er. Kameravinkel/zoom er ikke alltid det samme som virkelighet

 

Kameramannen må være mann. Nå startet han fokus nedi BH'en til en dame i en båt.

Kan jo være en dame også...... Og hva er feil med det bildet? :giggle:

 

Jeg håper programmet kommer som dvd! Dette er fantastisk reklame for Norge og Hurtigruten

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ser på debatten om programmet på nrk.no at mange mener småbåtene ødelegger for sendingen... Og at folk som står på land og vinker ødelegger opplevelsen... Noen mener sågar at passasjerene bør få tilbake utgiften til billetten... trodde dette var positivt med liv og røre når båten ankommer havn jeg...?

 

KK

Redigert av KongKing (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er ok tv dette!!

Selv Jens kikker innom programmet idag og skryter av turen...

Men som som vanlig er det noen som ikke liker dette... jaja, se nå på noe annet da...Eller komme seg ut..

 

Er jo ingen som tvinger folket til å se på, eller er det noe som har gått meg hus forbi??

 

Vi får kanskje se litt fra "havraftingen" når de er tilbake? Så en kameramann ombord i den ene rib'en...

Link to post
Share on other sites

Som jeg vel har mast om lenge nå, så hadde jeg sommerjobb som radiooffiser som 17 åring ombord på DSD sin hurtigrute Sanct Svithun for 50 år siden. Da tok jeg selvfølgelig noen bilder, og sitter nå med noen slitte papirbilder i svart hvit. På de fleste har jeg skrevet med blyant på baksiden fra hvor det er, men ikke på alle.

 

Så er det noen som kan fortelle meg hvor disse to bildene er tatt? Det er mulig det er fra samme stedet. Jeg følger med på live-sendingen, men alt er endret i havnene på 50 år.

 

kystbilde1.jpg

 

 

kystbilde2.jpg

 

 

Skannet nå inn en liten del av bilde1 med høyeste oppløsning, og der kommer navnet Lauritz A Devold frem. Bra oppløsning på et 50 år gammelt 6 x 6cm papirbilde? Så da er det vel fra en havn på vestlandet?

 

kystbilde3.jpg

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg tror du har helt rett Meeko. Ved å zoome inn på bebyggelsen i bakgrunnen på bilde1, er det vel helt klart Jugendstil på bygningene. Men er bilde2 fra samme sted?

 

kystbilde4.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

RS Uni Helgeland gjorde visstnok en god jobb i så henseende i Brønnøysund etter hva Ingvar Johnsen i RS skrev på fjesboken.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...