bliss X Svart 25.November.2004 Link til dette innlegget Svart 25.November.2004 Hei Lasse, om det er "sjefsstolen" jeg har havnet i - eller om det er en vaklevoren taburett - det vil tiden vise. Men realiteten er iallefall at jeg har begynt å motta påmeldinger på min private mail "poseidon alfakrøll welde.com". Og så snart påmeldingene er kommet opp i et rimelig antall vil jeg sette igang med å sende ut materiell til dem som har bedt om det. Med optimistisk hilsen Poseidon Flott! Da er det jo igang. Vi tar det med tiliretteleggingen osv på IM hvis du ønsker å benytte baatplassen til dette Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 25.November.2004 Link til dette innlegget Svart 25.November.2004 Flott! Da er det jo igang. Vi tar det med tiliretteleggingen osv på IM hvis du ønsker å benytte baatplassen til dette Tror at det er viktig (og riktig) at vi benytter oss av baatplassen til dette. Det er jo her vi kan utveksle erfaringer, diskutere, og i fellesskap komme fram til forhåpentligvis riktige løsninger på de problemstillinger som kommer opp. Alle som melder seg på dette kurset er inneforstått med at det her nødbvendigvis må bli en høy grad av selvstudium for å komme igjenom pensum på en akseptabel måte. Hebbe, (som har meldt seg på).... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Poseidon Svart 25.November.2004 Link til dette innlegget Svart 25.November.2004 Flott! Da er det jo igang. Vi tar det med tiliretteleggingen osv på IM hvis du ønsker å benytte baatplassen til dette Javisst! ... og igår avtalte jeg med Skipsradiokontrollen at de er villig til å komme for å arrangere VHF-eksamen på en lørdag eller søndag - bare for det tilfelle at dette blir så moro at vi trøsker til med VHF-kurs i samme slengen og tar eksamen på samlingen i Stavanger. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Intruder Svart 25.November.2004 Link til dette innlegget Svart 25.November.2004 Takk for mail!! Lærebok 350,- (Normalpris 399.-) Kart #16 160,- (Normalpris ca 200) Porto/oppkrav 100,- (ren gjetning) Kursavgift 590,- (Normalpris 900 hos meg og enda mye mer hos andre....) Total "pakkepris" 1.200.- Helt topp dette, inkluderer det evnt eksamensavgift og kursbevis? Må vi ha praksistur ? Er med på dette synes som sagt tidligere at det er en kjempeide!! Går utifra det blir sydd opp en pakke på dette som vi får på mail vi som er interessert! Intruder Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 25.November.2004 Link til dette innlegget Svart 25.November.2004 Helt topp dette, inkluderer det evnt eksamensavgift og kursbevis? Må vi ha praksistur ? Hei Intruder, Jeg unnlot bevisst å ta eksamensgebyret inn i denne prisen. Årsaken er at jeg regner med at noen kommer til å ta kontakt med en lokal autorisert eksaminator for å gjennomføre prøven - da ville det jo være dumt av meg å innkassere disse 200 kronene på forhånd.... Praksisturen er ikke obligatorisk, det er mest som et ekstra "frynsegode" i de kursene jeg arrangerer - og jeg får mange tilbakemeldinger på at turen er lærerik. mvh Poseidon poseidon alfakrøll welde.com Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
ok67 Svart 25.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2004 De som har meldt seg på kan jo for så vidt legge en liten melding om det her, så har vi alle en viss oversikt over den virkelige interessen. Har selv sendt en liten epost med påmelding til Poseidon i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 25.November.2004 Link til dette innlegget Svart 25.November.2004 De som har meldt seg på kan jo for så vidt legge en liten melding om det her, så har vi alle en viss oversikt over den virkelige interessen. Har selv sendt en liten epost med påmelding til Poseidon i dag. Hei igjen ok67, Ja påmeldingen din er vel mottatt, sammen med 6 andre - og det synes jeg er storartet etter bare en dag! Men jo før man melder seg på, jo før kan jeg få satt dette i system og startet utsendingen av lærebøker, kart og annet materiell. Sleng dere rundt og få påmeldingen avgårde! mvh Poseidon poseidon alfakrøll welde.com PS Slik som vi nå legger opp kurset er det selvfølgelig fritt frem at familiene samles rundt PC'en, bøkene og kartene i noen mørke vinterkvelder. (Det blir omtrent som man samlet seg rundt radioapparatene for å lytte til ønskekonserten før i tiden :wink:)..... Hvis hele familiene går gjennom pensum på denne måten, så er det jo bare rett og rimelig at de også får avlagt prøven. Derfor tilbyr jeg alle som hører til deltagerfamiliene å avlegge prøven her i Stavanger for NOK 200 som er standardgebyret.) DS Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Intruder Svart 25.November.2004 Link til dette innlegget Svart 25.November.2004 Hei og takk for svar, prøven kan vel gjøres på internett mot et gebyr? Intruder Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 25.November.2004 Link til dette innlegget Svart 25.November.2004 Hei og takk for svar, prøven kan vel gjøres på internett mot et gebyr? Intruder Intressant om det hadde gått ja Sitér dette innlegget Link to post
Quantum Svart 25.November.2004 Link til dette innlegget Svart 25.November.2004 Ja så var eposten med påmelding for meg og fruen sendt til Poseidon. Trond Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
JanS/EIR Svart 25.November.2004 Link til dette innlegget Svart 25.November.2004 Påmelding sendt. Skal også prøve å få med Gygrinnen ( avansert fra fokkeslask i sommer) Dette blir artig! mvh Jan S Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Arvid_A Svart 26.November.2004 Link til dette innlegget Svart 26.November.2004 Hei og takk for svar, prøven kan vel gjøres på internett mot et gebyr?Hvis vi hadde fått til en brukbar løsning på dette, hadde det vært helt topp. Det hadde garantert høynet deltakerantallet på kurset! Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 26.November.2004 Link til dette innlegget Svart 26.November.2004 Så er påmelding sent. Er litt usikker på hvordan dette vil virke med den trege internett tilkoblingen vi har her ombord. Er heller ikke alltid vi har kontakt med satelitter. Men vanligt kurs har jeg ikke tid til, og selvstudium får jeg aldri rota meg til å ta. Så dette er vel forhåpentligvis sparket jeg trenger for å komme igang. Per ex Mariell nå kaptein skuteløs Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
GKN Svart 26.November.2004 Link til dette innlegget Svart 26.November.2004 Hei Jeg blir også med hvis det blir noe her, er også ute etter VHF kurs men det blir prioritet 2. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 26.November.2004 Link til dette innlegget Svart 26.November.2004 Hei Jeg blir også med hvis det blir noe her, er også ute etter VHF kurs men det blir prioritet 2. Hei, takk for interessen. VHF-kurs er absolutt en mulighet, det vil bare være snakk om noen ekstra timers lesing hjemme og så kunne vi ta en repetisjon når vi først er samlet i Stavanger - jeg har allerede avtalt med Telenors skipsradiokontrollører at de er villige til å arrangere eksamen, selv om det er midt i helgen! Man finner ikke maken til serviceinnstilling! mvh Poseidon poseidon alfakrøll welde.com Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Baywatch Svart 26.November.2004 Link til dette innlegget Svart 26.November.2004 Meldte meg også på i går kveld Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 26.November.2004 Link til dette innlegget Svart 26.November.2004 Er det mulighet for og avlegge prøve(eksamen) online Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 26.November.2004 Link til dette innlegget Svart 26.November.2004 Er det mulighet for og avlegge prøve(eksamen) online Nei dessverre, men du finner autoriserte eksaminatorer land og strand.... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
GeirKS Svart 26.November.2004 Link til dette innlegget Svart 26.November.2004 Du kan oppsøke et testsenter nær deg: http://www.norsktest.no/index.php?l=produk...art/index2.html Der ligger også en prøveksamen med 12 spørsmål på nettet. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 26.November.2004 Link til dette innlegget Svart 26.November.2004 Da er også jeg påmeldt, mail er sendt. Antar utfra tråden at det nå må være mer enn 10-15 stk, slik at grunnlaget for gjennomføring er tilstede? Poseidon : Prisene du opererer med er lave, jeg forventer at du sier i fra dersom du kan trenge noe hjelp av en eller annen karakter fra oss "disipler"?? Jeg har vært bortreist et par tre dager, og jammen si at denne tråden har vokst utrolig raskt!!!! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 26.November.2004 Link til dette innlegget Svart 26.November.2004 Nei dessverre, men du finner autoriserte eksaminatorer land og strand.... mvh Poseidon Det var synd! Lurer på hvorfor det ikke er lagt til rette for det. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 26.November.2004 Link til dette innlegget Svart 26.November.2004 Det var synd! Lurer på hvorfor det ikke er lagt til rette for det. ... muligens fordi man ikke skal kunne sette hjemme i husets lune rede, med læreboken og sjøveisreglene på fanget .... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Amorosa Svart 26.November.2004 Link til dette innlegget Svart 26.November.2004 ... muligens fordi man ikke skal kunne sette hjemme i husets lune rede, med læreboken og sjøveisreglene på fanget .... mvh Poseidon Har selv tatt en slik eksamen på nett og den foregikk på den måten at jeg fikk oppgitt to klokkeslett 18.00-20.00, da måtte jeg være hjemme og tigjengelig på telefon. Så ringte sensor og stilte spørsmål og bøkene lå der, men fikk jeg brukt de drøyde jeg med svar i løpet av 5-10 sekunder så fikk jeg besked om å komme med svar. Det var en umulighet å bruke bøkene i en slik situasjon. Kartet derimot ble brukt og fikk en del spørsmål rundt forskjellige fyrsektorer, hva de betydde osv. og andre ting relatert til kartet. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 26.November.2004 Link til dette innlegget Svart 26.November.2004 ... muligens fordi man ikke skal kunne sette hjemme i husets lune rede, med læreboken og sjøveisreglene på fanget .... mvh Poseidon Joda, skjønner det! Men hovedsaken er jo at man har lært noe under kurset, eller tillegnet seg kunnskap på annen måte! Om man består en eksamen eller ikke er vel ikke det som er avgjørende. Det viktigste er at man har lært noe. Så jeg syns det er rart at man ikke har online test! Hvis man sitter med boka så må man jo lese i den for og finne svaret alikevel Jeg tar forøvrig teorien til billappen som brevkurs, hvor man også avlegger prøven hjemme! Boken kan brukes men anbefales ikke på siste test! Poenget er og bruke teoriboken som oppslagsverk så kjøreskolen! Test på biltilsynet må man jo ta uansett. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 26.November.2004 Link til dette innlegget Svart 26.November.2004 Har selv tatt en slik eksamen på nett og den foregikk på den måten at jeg fikk oppgitt to klokkeslett 18.00-20.00, da måtte jeg være hjemme og tigjengelig på telefon. Så ringte sensor og stilte spørsmål og bøkene lå der, men fikk jeg brukt de drøyde jeg med svar i løpet av 5-10 sekunder så fikk jeg besked om å komme med svar. Det var en umulighet å bruke bøkene i en slik situasjon. Kartet derimot ble brukt og fikk en del spørsmål rundt forskjellige fyrsektorer, hva de betydde osv. og andre ting relatert til kartet. Genialt! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.