Jump to content

Endelig - har bestemt meg for ny motor - MerCruiser 3.0L MPI!


Våtbåt

Recommended Posts

Vet ikke hvordan det er på AQ151 kontra B230, men på dieselmotorene til Volvo, er det hardere ventiler på marinemotorene enn på bilmotorene. Dette fordi marinemotorer går i "motbakke" hele tiden, mens bilmotorer får roet seg ned med sletter og nedoverbakker med jevne mellomrom.

Ved bruk av bil-ventiler i båt, kan ventilene knuses pga. langvarig oppvarming og belastning de ikke er konstruert for.

Følgene av dette kan bli et totalt motorhavari.

Lurer nå på om TRT har tatt seg bryet med å bytte til marineventiler (dersom det er forskjell på dem på bensinmotorene)....

Det kan jeg aldri i verden tenke meg at de har gjort.

Når de ikke engang bytter ut rustne lager og tannhjul i hekkagregatene, tviler jeg på at de bryr seg om å bytte ventiler.

 

I min sak har jeg nå fått medhold fra både Forbrukerrådet, og Forbrukertvistutvalget.

Likevel har ikke TRT tenkt å gi seg.

De har nå klaget avgjørelsene inn for tingretten.

Jeg kan ikke skjønne hva de tror de kan vinne på det....?

Det eneste de oppnår er vel å måtte betale saksomkostninger og advokatsalærer.

De syntes kanskje det ble for billig å bare betale meg tilbake kjøpesummen + porto og "pant" for mitt gamle drev :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg var en tur innom tingretten ifm en sinnsvak kunde som aldri betalte regningen sin og allerede fått uteblivelsesdom fra forbrukerrådet. Han anket avgjørelsen til tingretten. Til opplysning så førte jeg saken på egenhånd uten noen advokat og plukket den ene fjæra av vedkommende etter den andre... tror til slutt han følte hele rettsaken som en enorm ydmykelse, men virket i hvertfall som om dommer rimelig kjapt forsto tegningen for dommen kom allerede dagen etter hvor han tapte på absolutt alle punkter... I din sak er det ikke sikkert du trenger å kaste borte penger på noen advokat. Hvis du er flink til å legge frem tingene selv på en ryddig måte (jeg hadde en flott perm med all mailkorrespondanse, bilder osv) kan det være like greit å legge frem saken selv. Du kjenner jo saken best og garantert mere båtkyndig enn en vanlig advokat. Høres ikke ut som din sak burde være noe vanskelig å rydde opp i enn min var..., men det gjenstår jo fortsatt å se om et oppgjør følger...

 

I min sak gikk kunden konkurs 4 måneder senere, men etter å hatt hyppig dialog med konkursadvokaten og fikk snusen i hvem som var regnskapsfører for boet halvannet år senere ordnet det hele seg med en mail. Det er nemlig slik at konkurser kan dra langt ut i tid... Jeg var mest interessert i å se at den flotte mercedesen og alt det andre han "eide" forsvant (inkl. fordringen til meg), men synes advokaten dro dette unødvendig langt ut i tid. Ett år senere hadde han fortsatt ikke fullført konkursen fordi vedkommende skulle få mulighet til å fortsette driften om han ryddet opp i alle problemene (mva, skatt, fordringer til bank, leasing på bil, meg og mange flere osv). Mao. fikk han mest sannsynlig slettet masse gjeld ved at de fleste som hadde utestående småkrav regnet disse som tapt og ikke gadd å ta saken videre, og firma hans er nå oppe og går igjen uten at konkursen er nevnt med en bokstav. Han er en notorisk svindler og har brukt denne metoden flere ganger før, men silke ting bryr ikke myndighetene seg om. I min sak endte det med at jeg sendte en mail til regnskapsføreren med klar beskjed om at jeg ikke ville redusere mitt krav med en eneste krone (ved konkurs må alle kreditorene enten få fullt oppgjør eller så må alle samtykke i at de reduserer sine krav med en felles %-sats) og da heller ønsket at konkursen skulle fullføres. Da hadde jeg mine 35000 kr på kto allerede dagen etter og noen uker senere var firmaet igjen oppe og gikk under samme navn (et båtfirma selvfølgelig), bare med blanke ark og fortsatt ingen notiser om at den flotte Mercedesen og alle midlene selskapet har var konfiskert av en konkursadvokat i over halvannet år før firmaet igjen fikk fortsette driften. Det er rett og slett helt utrolig hvor vanskelig det skal være å slå noen konkurs i dette landet. Ikke rart det finnes mange kjeltringer :lipseal:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...