Jump to content

Endelig - har bestemt meg for ny motor - MerCruiser 3.0L MPI!


Våtbåt

Recommended Posts

Hei. Jeg er i en lignende sak med båt.. Den sprakk første tur, og jeg ville heve kjøp. Det er to år siden og båten står fortsatt og råtner i Hagen.. Dette var en privatperson.. Ikke for å skremme deg. Håper du kjører de hardt..

 

Så.. Tipset. Har du innboforsikring, dekker den muligens rettslige utgifter opp til 20000 tror jeg.. Jeg hadde 4000 i egenandel..

 

Utrolig kjedelig sak, og jeg vêr hvordan du har det!

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Faktisk. I dag ble Horten Båt og Motor ferdig, den er litt tungstartet men den starter. De testet den på vannet i dag og alt ser ut til å fungere - vel og merke etter mye arbeid og bytting av deler, demontering av mellomhuset på drevet etc. Uff - fikk regning på 25.000 i dag. Må få TRT til å dekke den.

 

Hvis vinden roer seg i kveld så skal jeg utpå, kan ta litt bilder, video - høre lyden :)

Link to post
Share on other sites

Håper virkelig du får dette dekket av TRT. De bør pinadø ikke slippe unna med sånt. De har jo rett og slett levert noe som ikke virket. Dette må TRT også ha visst og burde dermed heller ikke ha rett til å få en ny sjanse til å rette opp feilene.

Link to post
Share on other sites

jaja vi får nå se. Å tro at trt bare gir fra seg penger uten innvending for en utbedring på et annet verksted uten de sjøl har fått sjansen til å rette på det og uten avtale kan man ikkje kalle annet en optimister iallefall. Hadde jo sjølvsagt vært suverent det for kjøper men blir veldig overrasket om så skjer.

 

Jaja maken til tull uff & uff. Det er nok bare å kaste seg på hylekoret her med sinnsyke krav og vrangforestillinger om det meste i en slags feilslått sympatigreie eller hva det nå er som mangler. Ser ikkje heilt nytten av å fylle på med falskt håp, det gjør som regel meir skade enn godt

Redigert av Plutonium (see edit history)
Link to post
Share on other sites

TRT har fått maaaaaange sjanser og muligheter til å fikse dette selv,

Faktisk har jeg en mail, som er gull verdt, hvor TRT skriver at de vil dekke regningen fra et annet firma hvis de klarer å fikse det. Nå mener TRT at det ble for dyrt :)

 

Prøvde båten i kveld, motor gikk bra, heldigvis.

 

Plutonium har rett, man kan ikke la andre fikse noe som er feil når det opprinnelige firmaet ikke har fått mulighet selv.

Bare litt bastant i sine meldinger...

 

TRT skal betale denne!!

 

Link to post
Share on other sites

Plutonium skriver jo stort sett bare tull i denne tråden. Det er bare å lese innlegg 120 og 122, så ser vi hva det går i.

 

Helt rett at det blir vanskelig å få penger fra Trt, men det er neppe noen tvil om at det ville være det rette. De har levert fra seg noe som ikke virket med viten og vilje. Det er neppe noen regler som gir et verksted rett til å rette opp sine feil i slike tilfeller. De har imidlertid fått sjansen til å rette opp feilene, men avslått.

Link to post
Share on other sites

Hei, har sendt TRT Motor fakturaen fra Båt og Motorservice - hva blir reaksjonen tro? Fakturaen kom på 25.000,- :sweat:

 

Tok meg en tur i går, motoren gikk veldig bra synes jeg. Fikk 23 knop på 4500 rpm. Det var litt bedre enn sist når jeg toppen den med 4,5 knop og 3500 rpm :lol: Ny propell gjorde susen.

Den bruker litt tid på å starte, er ikke bare å vri om nøkkel, men sånn er det kanskje? Vil en 1213ignition løse dette?

Motoren ble ekstremt varm, kanskje det også er vanlig? Noen som vet hvor varm motoren skal bli, skal det være mulig å holde hånden på blokka uten å bli svidd?

 

Takk for støtten til dere som mener jeg har blitt litt lurt - TRT må og skal selvsagt betale dette. Hvis de gjør som avtalt skal de ha all kredit for det, men jeg tror de har en liten vei å gå når det gjelder kvalitetssjekking og rutiner.

Link to post
Share on other sites

Ferskvannskjølte motorer blir vel ca. 80 grader på blokka. Det oppfattes som veldig varmt ved berøring. Men med den historien du har blitt utsatt for så langt ville jeg nok sørget for å foretatt noen temperatur målinger med egnet utstyr.

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post
Share on other sites

Alt tyder desverre på at den motoren du har kjøpt hos Trt ikke er overhalt. Utfra alle de feila og den kostnaden dette kosta, så tyder vel egentlig alt på at den ikke engang var reparert. Trist sak, men desverre er det lite som sjokkerer.

 

For meg har det blitt slik at dersom et båtverksted skal få slippe til i min båt igjen, så må jeg i det minste ha snakket med flere andre kunder først. Jeg har ikke lenger tall på hvor mange horrible historier jeg har hørt fra slike verksteder. Det verste er at disse historiene som oftest går på reint lureri og svindel. Desverre er det også mye inkompetanse. Hva slags utdanning har en båtmekaniker? Hva slags utdanning har de på TrT?

Link to post
Share on other sites

tja.. hva med en politianmeldelse for svindel? dette er et forholdsvis høyt beløp., så politiet vil vel ta det alvorlig?

dersom den ikke er overhalt vil TRT slite med og bevise at den er det, og motsatt vil man enkelt se det derom den åpnes opp..

Har du forsøkt og reise ned og snakke face to face? er mange som blir spake når kunden du har svindlet plutselig står der..

Link to post
Share on other sites

jøje meg :clap:

 

Men angående tungstartet, desse motorene er nå kjent/beryktet for å være unødig trassig å starte. Den har ikkje choke og er sær så man må pumpe x antall ganger med gassen først så finne rette laget på gassen så vil den fyre raskt. er ikkje så vrient når man først finner teknikken.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Jeg ble kontaktet av en kvinne i dag, som hadde sett innlegget mitt i Offroad.no-forumet (som jeg linket til i et tidligere innlegg her).

Hun og mannen hadde også store problemer med TRT.

De hadde betalt TRT ca. 70.000,- og fått en båt som overhodet ikke virket som den skulle, og i tillegg holdt på å forlise, takket være TRT's innkompetanse/svindel.

Jeg anbefalte henne om å opprette en profil her på båtplassen.no også, og dele sin historie til skrekk og advarsel for andre, så det er mulig det kommer et mer utfyllende innlegg fra henne.

 

Men poenget er ihvertfall at du (selQueen) er langt fra alene om å ha blitt lurt av TRT (ja jeg vet det er fattig trøst).

 

Èn ting er de tapte pengene, og følelsen av å bli lurt (jeg for min del har omsider muligens fått til en tilfredsstillende løsning).

En annen ting som ihvertfall irriterer meg like mye, er den tapte seinvinter/vårsesongen, som jeg hadde sett fram til.

Nå er snart halve sesongen gått, og båten står fremdeles på land.

 

Men kjør dem hardt, og gjerne gjennom rettssystemet, så håper jeg det ordner seg for deg.

Stå på. Vi heier på deg.

Link to post
Share on other sites

Det vel ikke så mange her på BP som kommer til å handle med TRT etter denne tråden. Det er i det minste greit å vite hvor man ikke skal handle eller reparere :worry: Imidlertid hadde vært fint å vite hvilke båtverksteder man kan stole på.

 

Her i Grimstad har vi AS Nymo for innenbordsmotorer. Disse har gode mekanikere og er også innstilt på å hjelpe. For utenbordsmotorer har vi Grimstad Bådsenter. Disse er også flinke og yter fin service. Finnes sikkert andre gode verksteder her også, men disse to vet jeg er til å stole på. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Monaco, vi skulle gått sammen og fått satt en stopper for denne karen. Vi er jo tross alt i samme båt, he he

Jeg avventer svar fra TRT i løpet av få dager og hvis ikke vi blir enige så er det ingen vei utenom.

 

Plutonium, tror du en el.start ala 123ignition vil hjelpe, hvis man ikke foretrekker treg start?

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

tjaa etter hva eg har lest her på forumet om de som har byttet til denslags så virker det som det er meget meir stabil tenning og dermed gange iallefall. Kor vidt den starter lettere skal eg ikkje våge meg utpå men det kan umulig bli verre.

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder kaldstartegenskaper, har jeg mer tro på å bytte forgasser. Jeg har montert Weber K861 kit'et her: http://www.carburetion.com/Weber/webermarine.asp

og vår AQ151 er svært lettstartet. Jeg har for ordens skyld 123ignition også, men motoren var lettstartet også før jeg skiftet til 123ignition.

NB: Firmaet jeg linket til sender hverken ut ordrebekreftelse eller svarer på mail. Jeg levde i uvisshet om jeg i det hele tatt kom til å få noen forgasser før den plutselig dukket opp på posten.

Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderator: Innlegget er satt usynlig grunnet unødvendig sitering.
Alle må sette seg inn i reglene før man poster innlegg.
Når det gjelder kaldstartegenskaper, har jeg mer tro på å bytte forgasser. Jeg har montert Weber K861 kit'et her: http://www.carbureti...webermarine.asp og vår AQ151 er svært lettstartet. Jeg har for ordens skyld 123ignition også, men motoren var lettstartet også før jeg skiftet til 123ignition. NB: Firmaet jeg linket til sender hverken ut ordrebekreftelse eller svarer på mail. Jeg levde i uvisshet om jeg i det hele tatt kom til å få noen forgasser før den plutselig dukket opp på posten.
Hvordan opplever du motoren din generelt, fornøyd? Blir motoren din varm, veldig varm?


Kommentar fra moderator: Er firmaet informert om denne tråden? Hvis ikke bør det gjøres, ref forumreglene.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...