Jump to content

Endelig - har bestemt meg for ny motor - MerCruiser 3.0L MPI!


Våtbåt

Recommended Posts

Ser ikke ut til at TRT svarer på mail.

Jeg har sendt en mail til adressen til TRT, der jeg la frem 4 forslag til løsning på saken mellom meg og dem, men den ser ikke ut til å være åpnet ennå (sendt 9 juni).

Ettersom det ikke kom noe svar, sendte jeg en mail til adressen som står oppgitt i nettbutikken deres, der jeg bare spør om ikke den andre adressen er i bruk.

Denne har det heller ikke kommet noen tilbakemelding på.

 

Men da jeg ringte dem 18 juni svarte han med en gang, og virket veldig medgjørlig og grei.

Nesten som om han skammet seg over hans opptreden da han ringte meg den 8 juni (har nevnt litt fra denne samtalen i et tidligere innlegg).

Nå nevnte jeg ikke noe om denne konflikten i samtalen, ville bare ha bekreftet at jeg hadde fått rett utveksling, ettersom båten har veeeeeldig tungt for å få opp farten, og ikke når maks-turtallet.

Han tilbød t.o.m. å sende meg et annet sett propeller (brukte), i bytte mot mine.

 

 

Så SelQueen, det er ikke sikkert han engang har sett mailen din.

Jeg ville kanskje ringt og tipset han om å sjekke mailen sin...

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Siste nytt nå:

Jeg sendte trt rekomandert brev i form av forliksklage, den kom i retur, som ventet.

Den ble sendt til adressen iht brreg.no.

Nå må jeg lage en forlikssak som forliksrådet i Grimstad omgjør til en dom som forkynnes ovenfor trt.

Hvis de ikke svarer innen 30 dager kan jeg be namsmannen fullbyrde dommen. Namsmannen kan hente ut eventuelle verdier som skulle være der.

 

Men i går skulle jeg skifte drivreim fordi den nyoverhalte motoren min var selvsagt utstyrt med en loslitt drivreim.

Da oppdaget jeg at dynamoen ikke helt var som den skulle være. Den var ikke mulig å flytte nok til å montere

en ny fresh reim. Konstruksjonen av dynamoen gjør at den ikke kan flyttes nærmere motoren, de har til og med brukt vinkelsliperen for å tilpasse den nok til å sette på en slitt og dratt drivreim. Men det som er mest utrolig men som er vanskelig å forklare er monteringen av skinnen som dynamoen skal skyves på. Den er montert og bøyd og bendt slik at den går på yttersiden av dynamoen og treffer delene som går rundt på dynamoen. Så når jeg har på en ny reim så strammer den så mye at skinnen kommer nær beveglige deler på dynamoen.

 

Det er helt håpløst!!

 

Fikk muligens tak i en ny dynamo for 1000 kr, håper vi ble enige om det ;)

Link to post
Share on other sites

Oppdatering:

 

Forliksklage er sendt til Grimstad forliksråd. Jeg ringte også for å høre vedr prosessen videre.

Dette er ikke gjort over natten, dessverre. Må belage meg på god tid, det har jeg heldigvis.

 

Ny dynamo er kjøpt via finn.no. Ny 70amp for 1000,- . Det tror jeg var et godt kjøpt. Må få det montert i løpet av uken.

Link to post
Share on other sites

pass på at du har remhjul for samme type rem på begge hjulene.

bredden måles til Z/ SPZ / AVX 9,5 er ca 10 mm eller A / SPA / AVX 12,5 er ca 13 mm

disse går om hverandre på den måten at du kan bruke Z(10mm) SPZ (9,7mm) ellerAVX 9,5 i Z/SPZ hjul og tilsvarende med A (13) SPA (12,7) eller vifterem AVX 12,5 i A/SPA hjul.

(Du kan ikke ha en skive med A og en med Z. Da spises det remmer)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Det vil jeg tro.

Gå til nærmeste maskinforretning så vil de hjelpe deg med det.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Kjedelig at det går så langt.. Bra du har god tid!

 

Skremmer deg vel nå men jeg har en båt i Hagen som jeg krevet hevet for to år siden. Fortsatt ikke noe løsning der. Fått pant i fast eiendom da, uten at det skjedde noe mere.

 

Fordelen er at forsinkelsesrenten er skyhøy så det er en fin sparemetode.. Hehe

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Brukte advokat, og han gikk rett til namnsmann, mottok ingen motkrav eller klage så da ble det tatt ut pant.. Men nå er det stopp igjen. Pant i fast eiendom, men hva nå? Vært mye venting.. Etter et års tid ringte jeg namnsmannen og fikk beskjed om at de var underbemannet og hadde "en bunke" saker. Men det hjelper å mase. Jeg fikk respons et par uker etter samtalen..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Oppdatering:

 

Fikk brev fra forliksrådet i Grimstad om at TRT ikke vedkjenner seg fakturaen fra Horten Båt og Motor.

Jeg er nå veldig glad for at jeg stod på for å få det skriftlig at TRT skulle dekke den... og nå nekter de! Utrolig, men sant.

Jeg har alt dokumentert :giggle:

 

Forliksrådet ber begge parter møte i starten av november.

 

Men, nå oppdaget jeg at det lekker litt fra kjøleveskebeolder og ned på dynamoen, de har klasset på med noe sort guffe for å tett, sikkert noe sika.

 

aq151_pil.jpg

Link to post
Share on other sites

Beklager. Har ikke sett spørsmålet,. Båten min må deles for å få oversikt.. Sansynligvis er spant/avstivninger i skroget ødelagt/knust. Skroget deler seg fra innerlineren som vises med en stor sprekk over hele akterspeilet. Det er sprekker under motorbrønn på div plasser. I tilleg til mange sprekker rundt omkring i båten. Ikke sprekker i skrog, men sprekker i sammenføyninger mellom skrog og innredningen. I tillegg svikter dørken mange plasser.. Ingen avstivning.. Fikk prisantydning på 40000++ avhengi av hvor mye det var galt. Blir mange arbeidstimer..

 

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...