Jump to content

Endelig - har bestemt meg for ny motor - MerCruiser 3.0L MPI!


Våtbåt

Recommended Posts

Den skal ikke bli varm ved sakte kjøring da er det noe som er galt ,.lykke til med testinga.Skulle det vere noe som jeg kan hjelpe med så kan du sende en Mail xxxxx@online.no.

 

Du skal ikke ligge på 5200 men motoren skal greit klare å oppnå turtallet.

Det vanlige er jo å dra båten opp så den planer og så senke turtallet så duligger i plan.

 

Kommentar fra moderator: Anonymisert epostadressen, vi fraråder at man legger ut epostadresser på nettet, i verste fall kan man havne i spamregistere. Kontakt med andre medlemmer kan opprettes via IM (internmelding).
Link to post
Share on other sites

Det er nok flere som er med deg Selqueen, for å få stoppet TRT, om du skulle velge/bli nødt til å gå videre med dette.

Sist fredag ble jeg kontaktet av en dame som hadde lest historien min på offroad.no, og kunne fortelle at de hadde kjempet mot dem hele vinteren, uten å komme noen vei. De hadde også fått en motor som på langt nær var som forespeilet. Hun ønsket også å få samlet flere som var i "samme båt", for å få løst sine problemer.

 

På fredag kveld ble jeg oppringt av TRT, og han fortalte at han skulle anmelde meg for "å skrive dritt om dem på nettet" (han hadde vist også funnet tråden min på offroad.no). Og han hadde en god advokat... :giggle: .

Jeg sa jeg ikke hadde skrevet dritt, bare fortalt akkurat hvordan min handel med dem hadde gått.

Han sa jeg aldri hadde kjøpt noe agregat av han, det var min samboer som hadde gjort det (vi hadde betalt fra hennes konto). Da sa jeg bare at min samboer aldri hadde mottatt et agregat fra han, så skulle han snu det den veien, skyldte han min samboer et agregat, og at hun kunne anmelde han for ikke å levere varene han hadde fått betalt for :lol: .

Lørdag sendte jeg han en mail, med fire alternative løsninger, men han har tydeligvis ikke åpnet den ennå (ba om lesebekreftelse, men har ikke fått tilbakemelding ennå).

Link to post
Share on other sites

Plutonium -

Kan være greit å skille mellom frustrasjon og regelrett drittslenging eller? Noen nyanser forstår du?

 

Det er klart at TRT trenger å heve kvaliteten, sjekke varene sine før de forlater fabrikken. Jeg foreslo for TRT at de burde lage en sjekkliste over de mest opplagte tingene å teste FØR man kan si at motoren er ferdig. Dette tiltaket ville ha hjulpet en del. Jeg tror fortsatt at TRT har mulighet til å levere gode motorer og tjene penger, men da MÅ kvaliteten heves. Dokumentasjonen er også mangelfull, svært mangelfull.

 

Så Plutonium, hadde dette vært deg ville du sikkert gjort som signaturen din sier :worry:

 

Men, uansett, utrolig trist når det blir slik.

Det som tenner meg er når en leverandør ikke rydder, fullfører eller viser vilje til å ferdigstille jobben. Man kan komme langt ved å diskutere penger og samtidig ha en relativ god tone.

Hvis ikke er det kun en ting som gjelder - så fremt man er 100 % sikker - advokat. Loven er der for å finne ut hvem som har rett, dessverre :sad:

Link to post
Share on other sites

på tide det blir satt en stopper for denne evindelige drittslengingen ja. Hadde det blitt laget en liste over forretninger folk var misfornøyd med så hadde alle sjapper i landet stått på lista før en rakk å koke en kopp kaffe.

Etter min mening hadde det vært kjempefint med en slik liste. På en slik liste måtte det da selvsagt ha stått hva folk er misfornøyd med. Dersom lista hadde blitt så lang som du hevder, så viser vel dette også hvor mange useriøse verksteder som finnes der ute?
Link to post
Share on other sites

eBay har jo en slik "liste", i form av at en gir karakterer etter handelen. Og at noen er misfornøyd er jo slik det er, som sagt i mange tråder, så finnes det useriøse både kunder og forhandlere. Men så lenge det er en form for begrunnelse, kan jo folk selv vurdere om de vil gjøre handel eller ikke, om en lurer på det.

Men, en slik liste må ha både pluss og minus...og problemet er vel at de som er fornøyd forteller det ikke til så mange, mens de som er misfornøyd kringkaster til "hele verden", og da blir det nok en lang liste er jeg redd...

 

TA

Link to post
Share on other sites

På eBay blir du bedt om å gi tilbakemelding hver gang du handler, det er veldig enkelt og det sørger for at de aller fleste får hovedsaklig positive tilbakemeldinger og derfor høy score. Selv har jeg alltid med meg en klype salt. Har iblandt googlet firmaer som det er aktuellt å handle med og det tar jo tid å lese seg opp på hva folk kritiserer, enten det er på nettfora, i blogger eller på annen måte. Ofte har det vist seg at det er snakk om enkeltstående tilfeller, eller at firmanavn er nevnt uten at det er de som kritiseres, vi som kunder trenger også "voksenopplæring" så det ikke blir konflikt. Når det er sagt så syns jeg det påligger profesjonelle aktører et særlig ansvar for å opptrå ryddig. Jeg mener derfor at mange firmaer i bransjen burde lese litt på dette og andre fora for å bedre forstå sine kunder, det ville vært bra for alle parter (unntatt advokatstanden).

Link to post
Share on other sites

En liten oppdatering:

 

Har fått meg en sånn 123ignition, hadde egentlig ikke tenkt til det men. Men det er utrolig hvor langt man strekker seg for å få en motor som starter og går jevnt. Nesten en besettelse, eller bisettelse, he he

 

Er noe usikker på installasjonen. Må fortsatt tomgangen stilles inn eller skjer det noe hyggelig der også etter montering?

 

Har hverken hørt fra TRT eller BOGM (Båt og Motor) vedr fakturaen på 25'. Håper den er i orden ellers må jeg betale den. Hadde tenkt oss til Tyrkia i år, men spørs om budsjettet holder til både 25' for TRT og 35' for Tyrkia.

Eller kanskje det blir sånn: Kjære familie, i år blir det Bastøybukta og ikke Tyrkia, det blir morro det skjønner dere, kan se bastøfergen på kloss hold hvis dere vil :giggle:

Redigert av SelQueen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du må nok justere tenningen ja, men når jeg monterte elektronisk tenning på min motor fikk jeg jevnere blinking på lyset i (den som jeg ikke kommer på navnet på) tenningspistol eller hva det var. og dette jevnere lyset sammen med jevnere gange gjorde det til en lek å finne rette gradene før TDS på rett turtall.. Så hvis du har justert før, så blir det ihvertfall enklere nå...

KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson

Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP

Link to post
Share on other sites

Har ringt Namsmannen og Forliksrådet i Grimstad i dag. Vi tar ut forliksklage til uken.

Dette kan resultere i en dom hvor TRT-Motorservice blir dømt til å betale.

NUF-selskaper likestilles med AS i Norge - heldigvis :yesnod:

 

Skulle han fortsatt ikke betale kan kravet drives inn ved tvang - dvs penger hentes ut hvis det er noe igjen, eller løsøre tilsvarende verdi.

Aller mest ønsker jeg å få motoren og drevet mitt overhalt av noen som virkelig kan dette. Føler meg ikke trygg på hva jeg har i motorrommet under benken hvor mor og unger sitter :sweat: .

 

Hvis noen her har erfaringer med dette - vær så snill å gi meg gode tips og råd !

Redigert av SelQueen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jo, den fungerer men TRT betaler ikke fakturaen fra det andre selskapet. Det er stridens kjerne. Vi har en skriftlig avtale på at TRT skal betale fakturaen fra Båt og Motorservice i Horten.

Det er fortsatt et par ting igjen, men jeg må ta en ting av gangen.

Link to post
Share on other sites

Tenk hvor kjedelig livet hadde vært nå om du hadde kjøpt den Mercruiseren du egentlig hadde tenkt å kjøpe...

 

Håper det ordner seg til slutt da, og at du ikke blir sittende med både regningen og en motor som ikke fungerer skikkelig!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Hei,

 

når du kommer til forliksklage så må du bare innfinne deg med at dette tar tid dessverre. Bevisbyrden ligger på din side slik jeg har tolket dette.

Men det vil drøye ut og dersom TRT har tenkt til og fortsette så vil de nok betale.. men det vil ta tid....

 

Jeg sitter i ''samme'' situasjon som deg.. kjøpt ny bruktbåt som står på verkestedet.. litt min feil som gjorde for dårlige undersøkelser på forhånd, men jeg stolte på selger... veeeeldig dumt og det vet jeg jo fra før.. men i et naivt øyeblikk..

Link to post
Share on other sites

Hei

Her hos meg har ting tatt tid, Venner på forskjellig jobbturnus og slikt har gjort at det har drøyet med motormonteringen.jeg rekner med at jeg får hjelp til å løfte motorene på plass på søndag, og for å si det milt så er jeg veeeldig spent på oppstarten.Det er utrolig kjipt å havne i en slik situasjon som du er i selqueen ,Det blir utrolig mye styr og ekstra utgifter ,som egentlig lett kunne vært ungått med en bedre internkontroll (kvalitets sikring ) hoss TRT. hvis de ikke da er fødte kjeltringer ( lurendreiere )

Link to post
Share on other sites

Index, uff ja, tenk om jeg hadde gått for alternativ 1?! Sannsynligvis hadde jeg ikke vært i en slik situasjon - får jeg håpe.

Nå har jeg mer eller mindre slått meg til ro med situasjonen, heldigvis går motoren og jeg får brukt båten.

Men jeg gir ikke opp kampen om å få penger igjen av TRT.

 

Draco 140, fristende tilbud. Hvis det viser seg at motor fusker eller på annen måte ikke holder mål så kan vi snakkes nærmere.

 

Noen som kan fortelle hva forskjellen på en 250 og en AQ151 er?

Link to post
Share on other sites

En oppdatering:

 

Jeg har mistenkt at motoren blir i overkant varm. Så da måtte jeg sjekke det. Tok med meg varmemåler og kjørte båten relativt varm.

Det varmeste stedet måtte være ved varmeveksleren - og det ble målt 83.5 på det varmeste. Det er godkjent det :yesnod:

 

wp_000404.jpg

 

I dag betalte jeg også fakturaen til Båt og Motor Senteret i Horten - med glede. De har fikset motoren og tatt ansvar utover det jeg ville forvente.

Nå skal jeg straks ringe Forliksrådet i Grimstad for å avklare videre fremdrift på INNKREVINGEN - :jollyroger: Kanskje Bandidos trenger litt ekstra feriepenger og tar på seg slike jobber, he he

Link to post
Share on other sites

Jeg har selv en lignende sak, bare med havarert båt. Skal ikke nekte for at balltre-løsningen har streifet meg.. Men er vel greit at det ble droppet. Så da tar det tid..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...