Jump to content

Beneteau Antares 8.80 Vs. Jeanneau Merry Fisher 855


Thomas_h

Recommended Posts

Pauc,

 

Jeg kan naturligvis ikke vite om du har en mandagsbåt, og jeg syntes det er synd at du har hatt så mye trøbbel.

 

Som du er inne på stemmer det at FS mente at det burde gå med 250 hk, men jeg ble informert om at det ikke var standard motorisering og derav måtte seg selv være ansvarlig for dette valget. Jeg skal ikke legge skjul på at din erfaring med 250 hk hadde betydning for min endring, samt andre artikler jeg etterhvert fant på nettet.

 

Når det gjelder utbedring av reklamasjoner så er det korrekt at dette er utført i Bergen, men på forhandlerens regning, derav min oppfatning av at sistnevnte opptrer ryddig. Jeg kjenner ikke til ditt kundeforhold, men må forholde meg til at forhandleren har fått utbedret alle reklamasjoner og feil etter mine ønsker i Bergen og på forhandlers regning.

 

Sist må jeg også legge til at forhandleren tok på seg hele jobben med å få båten registrert i Skipsregisteret hvilket egentlig var min oppgave.

 

mvh Christian

Link to post
Share on other sites

Det er fint å høre at du har hatt en god opplevelse med forhandleren.

Vi har tvert imot opplevd at reklamasjoner blir trenert, dårlig utført og til og med stoppet midt i prosessen pga økonommiske motover. I tillegg er flere av sakene er enda ikke utført.

Vi legger dette nå bak oss og ser frem til en problemfri vintersesong. Med utenbordmotor, parafinbrenner og gassbluss håper vi på mange friske fisketurer. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hei,

Snakket med importør av Etec og de anbefalte ikke enkeltinstallasjoner på såpass tunge båter som dette.

Så der har nok Pauc rett i at det er dobbelinstallasjon som gjelder .

 

(Sitatet var " blir det rufsete med bølger, motvind osv så tilsvarer en dobbelinstallasjon en 4x4 på veien, mens en enkeltinstallasjon blir som en tungt lastet bil med forhjulstrekk.....)

Link to post
Share on other sites

Stemmer sikkert. De var helt tydelig på dette tidligere i uken.

Flatt vann og lett last - da fungerer sikkert enkel installasjon helt greit. Men det er desverre sjelden tilfelle at været er sånn i båtlivet....

 

Jeg er ikke skremt bort av de problemene du har opplevd med båten.

Dette fordi alle jeg har snakket med melder at de er godt fornøyd.

 

Men jeg vil nok gå for dobbelinstallasjonen hvis jeg kommer i mål på prisforhandlingen.

Link to post
Share on other sites

Det hender jo at man opplever at det gjøres feil, og så lenge feilene blir rettet er det jo ikke noe stort problem, selv om det er kjedelig. Vi har derimot opplevd noe helt annet.

Hvis du handler hos autorisert forhandler i Bergen tror jeg nok at du vil bli svært godt fornøyd med valg av båt. Lykke til!

Du må gjerne oppmuntre eiere du kjenner til å skrive om sine erfaringer her på baatplassen. Det hadde vært interessant å utveksle ymse erfaringer med MF 855.

Redigert av pauc (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Når det gjelder utbedring av reklamasjoner så er det korrekt at dette er utført i Bergen, men på forhandlerens regning, derav min oppfatning av at sistnevnte opptrer ryddig. Jeg kjenner ikke til ditt kundeforhold, men må forholde meg til at forhandleren har fått utbedret alle reklamasjoner og feil etter mine ønsker i Bergen og på forhandlers regning.

Jeanneau har autoriserte forhandlere på Vestlandet og i Bergen for modellene med utebordsmotor gjennom Smart Marien/Alvøen Marina. Har du virkelig fått utført reklamasjoner gjennom dem når du har handlet hos Fritid-Senteret?

Link to post
Share on other sites

Nei.

Jeg har fått tilgang til Frydenbø Båtsenter for motorene og Argos Båtsenter for båten. Argos er forhandlere av Jeanneau inboard og seilbåter. Har hørt lite positiv omtale om de du refererer til så jeg er veldig fornøyd med ordningen. Alvøen Marina er vel knapt en brakke med en liten kai ved siden av.

Link to post
Share on other sites

Dette forstår jeg lite av. Hva er det du mener? Skal man dømme ut i fra lokalitetene er vel FS som en skraphandler å regne, der det ligger flere kilometer fra havn i et gammelt rustent og bulkete lagerskur... :confused: I prinsippet har Jeanneau fordelt landet i regioner. Da er ikke lojaliteten til ordningen spesielt stor fra FS sin side.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Kanskje de har fått 3-fot syken?

Vi er meget godt fornøyd med vårt eksemplar (riktignok etter noen modifikasjoner) :smiley:

 

Pauc: Så at båten din lå for salg. Regner med den nå er solgt? Hva var grunnen til salget? Hva er din ærlige mening om båten? Litt enklere å være objektiv nå når du har solgt den:)

Link to post
Share on other sites

Båten er solgt. Vi solgte den fordi vi ønsket en større båt med et bredere fartsregister. Den ble litt trang til vårt bruk.

Vi gjorde disse forbedringene selv og fikk en meget bra båt!

Sjøegenskaper er tilsvarende andre båter i samme klasse.

Det er mye båt for pengene, men jeg mener Jeanneau må skru båten bedre sammen. Etterhvert er det jo flere leverandører som tilbyr tilsvarende konsepter.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...