Guest Kaptein Fredrik Startet 24.August.2011 Link til dette innlegget Startet 24.August.2011 (redigert) Heisann godtfolk Da har det endelig blitt båtkjøp på meg. Det ble en Sollux 24 uten akterkabinen. Motoren er en SABB Mitsubishi 33 hk 4 sylindret maskin. Mer er det ikke å si? Jeg lar bildene fortelle resten Som dere ser er det noen ting som må fikses opp. Maskinisten: Som dere også ser her, så må det ryddes opp i alt av kabler og slanger. På kjølesystemet så er det nesten ingen slanger som er like, hvis du følger det helt rundt På kjølesystemet så er det varmtvannsbereder og ett varmeapparat(som lager varmluft til kabin) Jeg må også få ordnet en hengselanordning til lanternemasta. Der hvor båten ligger, så er det en bru som er lav. Når det er høyvann, så kommer jeg ikke under brua. I dag kom jeg faktisk under, det var bare 10 cm plass over lanterna Så hva synes dere? Mvh Kaptein Fredrik Redigert 24.August.2011 av Kaptein Fredrik (see edit history) Link to post
suzumer 290 Svart 24.August.2011 Link til dette innlegget Svart 24.August.2011 Grattis med ny båt. Den ser jo fin ut den. Link to post
Key Freak Svart 24.August.2011 Link til dette innlegget Svart 24.August.2011 Gratulerer med ny båt. Sikkert litt å gjøre med den (det er det vel med omtrent alle båter), men den ser veldig trivelig ut. Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
alphaman Svart 24.August.2011 Link til dette innlegget Svart 24.August.2011 gratis med flott båt hvor mye måtte du betale for damen?bra du lager prosjekttråd. Link to post
grønningen Svart 24.August.2011 Link til dette innlegget Svart 24.August.2011 gratulerer med flott båt, synes den var fin uten AC Gir max og auke itte kvart Link to post
Polarn Svart 24.August.2011 Link til dette innlegget Svart 24.August.2011 Grattis igjen KF Når blir jeg invitert på tur? Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 24.August.2011 Link til dette innlegget Svart 24.August.2011 tusen takk til alle sammen :flag_bp: hvor mye måtte du betale for damen?bra du lager prosjekttråd. Det kan du lure på det:) 69000 Når blir jeg invitert på tur? Kom når du vil, velkommen ombord Link to post
cheetah Svart 24.August.2011 Link til dette innlegget Svart 24.August.2011 Gratulerer så mye med en riktig flott båt Ser også ut til at du har en motor som holder lenge Husk å legge inn masse bilder på sollux tråden min Link to post
Pettern1972 Svart 24.August.2011 Link til dette innlegget Svart 24.August.2011 Grattis Fredrik, riktig staselig skute. Masse bilder regner vi alle med at kommer Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Hebbe Svart 25.August.2011 Link til dette innlegget Svart 25.August.2011 Gratulere en masse, fin båt med super uteplass. Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
eysteind Svart 25.August.2011 Link til dette innlegget Svart 25.August.2011 Gratulere! Har hatt samme båt uten AC, og synes denne er mye penere enn Nidelv og andre lignende snekker... Eg hadde yanmar 34hk og fikk 8 knop på marsjfart ferielastet... Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 25.August.2011 Link til dette innlegget Svart 25.August.2011 Takk takk Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 25.August.2011 Link til dette innlegget Svart 25.August.2011 Eg hadde yanmar 34hk og fikk 8 knop på marsjfart ferielastet... Jeg kan marsje i 2100 rpm, da er det 8 knop men det bråker noe dyrisk da. Jeg ligger rundt 1700 rpm, behagelig turtall og behagelig støynivå, men litt lav fart. Jeg må få isolert motorrommet og alle luker Link to post
:båt1 Svart 25.August.2011 Link til dette innlegget Svart 25.August.2011 grattis nå kan du jo hamle opp med storkarer som megselv jo! du får sikkert en bra båt ettervært Link to post
Volvomekanikeren Svart 26.August.2011 Link til dette innlegget Svart 26.August.2011 Gratulerer så mye Fredrik! Lykke til med oppussing! If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 27.August.2011 Link til dette innlegget Svart 27.August.2011 Gratulerer så mye Fredrik! Lykke til med oppussing! Takker Martin Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 27.August.2011 Link til dette innlegget Svart 27.August.2011 Var å jobbet litt i båten i går. Begynte å montere musikkanlegget. I styrekonsollen blir det bare midlertidig, da den skal byttes ut Her er instrumentplata tatt ut av styrekonsollen for å skjære hull til cd-spiller Bare testet for å se hvor god plass det var Imens koblet en kompis opp "nødanlegget", så det blir litt musikk mens vi mekker Blir å montere ferdig i dag. Skjære også hull til høyttalere. Bildere kommer Tok også en liten test på SABB'n. Startet lett, og maler nydelig Endeleig lastet opp det jeg filmet for noen dager siden. FULL HD er fantastisk Mvh Kaptein Fredrik Link to post
Volvomekanikeren Svart 27.August.2011 Link til dette innlegget Svart 27.August.2011 Nydelig gange på en nydelig maskin! Ser ut som du har fått deg en super båt her fredrik! Er det bare meg eller er reimen din litt slark? så sann ut på videoen If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
pam Svart 27.August.2011 Link til dette innlegget Svart 27.August.2011 Tillykke med båden, den skal du nok få glæde af Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere prosjekter Prosjekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. skilsoboats på youtube Link to post
Hokky Svart 27.August.2011 Link til dette innlegget Svart 27.August.2011 Gratulerer! Det der er jo en skikkelig fin båt, liker spesielt godt at den ikke har akter cabin, da har du litt god uteplass også. Min Fjord 21 Olympic Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 27.August.2011 Link til dette innlegget Svart 27.August.2011 Er det bare meg eller er reimen din litt slark? så sann ut på videoen Ja jeg la merke til det da jeg så på filmen. Jeg kan vri dynamoens hjul rundt mens reima er på. Jeg skal stramme opp reima i morgen Link to post
:båt1 Svart 27.August.2011 Link til dette innlegget Svart 27.August.2011 bytt profilbildet!!! Link to post
cheetah Svart 27.August.2011 Link til dette innlegget Svart 27.August.2011 Står på du Denne tråden skal jeg virkelig følge med på Du har gitt meg pågang til å få fikset båten min med ny motor osv Båten min "Cheetah" skal skinne Link to post
Volvomekanikeren Svart 28.August.2011 Link til dette innlegget Svart 28.August.2011 Ja jeg la merke til det da jeg så på filmen. Jeg kan vri dynamoens hjul rundt mens reima er på. Jeg skal stramme opp reima i morgen Høres bra ut! If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Polarn Svart 28.August.2011 Link til dette innlegget Svart 28.August.2011 Flott gange på den motoren. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn