Jump to content

KAD32, kompressor kobler ikke inn før full gass


Jans Entry

Recommended Posts

Her er overstrømmingsventilen på min BB TAMD63P. Jeg har samme symptom som jeg nevnte i post 125.

Ser ut som det bare er å løsne mutteren utenfor overstrømmingsrøret og så kommer man da kanskje til fjæra og ventilen?

Er usikker på fremgangsmåten, men er vel ventilen inni der som enten slipper diesel i retur til tanken, eller inn til dieselpumpa igjen, avhengig

av trykket.

 

bilde

bilde

 

 

.

Redigert av Dykker (see edit history)

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Fått skrudd litt i dag.

Bytta til 30micron forfilter. Bytta luftfilter (igjen). Bytta veivhusfilter. Bytta kompressor reim.

Funnet ut at noe av problemet mitt har vært alt for slakk vannpumpereim. Men denne så så dårlig ut at jeg ikke turte så lang test-tur. Må altså byttes.

ikke noe av dette hjalp nevneverdig på power under der kompressoren skal slå inn.

 

Fant ikke overflow ventilen, men det begynnte og bli mørkt før jeg kom så langt, desverre.

Fortsetter etter at jeg har fått bytta vannpumpereima.

Ship o'hoi  :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 4 uker senere...
sturla skrev On 11. juni 2018 at 21.26:

Hei

Har akkurat kjøpt en Ibiza 25 med Kad32, og lurer på om motoren har problemet som beskrives her. Det ble brått slutt på kommunikasjonen etter at overflow ventilen ble tema. Betyr dette at det faktisk var løsning på problemet???

Jeg vil også meget gerne høre, om I fandt frem til en løsning på problemet?

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde ikke problemet sommeren 2017. Fant aldri den ventilen, da skuta fungerte upåklagelig året etter.

Hva som hjalp? Litt av alt, tror jeg. Ble hvertfall en helt annen båt da jeg fikk bytta den innerste reima også. Så der hadde det slura mye og lenge. 

Redigert av Lars Martin (see edit history)

Ship o'hoi  :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hei

 

Har en Bella 655 med KAD32 motor og opplever akkuratt det samme problemet.

Fant dere en løsning på dette?

 

Veldig varierande kortid kompressoren slår inn. Tar eg gasshendelen helt ned så kan det ta opp til 10sek før båten reagera.

Har skifta reimer og etterstramma desse.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...