Jump to content

Prosjekt "vestfjord"


twincam

Recommended Posts

  • 2 måneder senere...

Har nå fått båten ut, startet motoren, det som nå gjenstår er å montere drevet. Har siden sist fått laget en lite bord, har brukt bordsøyle som festes med bajonett feste i gulvet dermed bygger den kun ca 5 mm når bordet er demontert. Har også byttet til 2 spaks kontrollboks.

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Kom til å tenke på at jeg burde ha noe forsikring på båten, hvordan er det å få til dette på ett hjemme snekret prosjekt? noen som har erfaring med dette? og evt. hvilke selskap. Må båten evt takseres og hvem gjør i så fall dette?

Trenger vel kanskje bare brann og tyveri??

:smiley::smiley:

Link to post
Share on other sites

Ang. forsikring, jeg vil anbefale kasko på et slikt smykke.

Det er stor forskjell på bil og båt forsikring! I båt verdenen er du din egen lykkes smed, hvis noen andre krasjer i båten din går det på din forsikring...

Når jeg tok ut forsikring på båten min oppgav jeg hva båten skulle forsikres for, hvis jeg ønsker å øke denne summen sender forsikringsselskapet ut en takstmann som godkjenner eller avslår mitt nye ønske og kommer med en vurdering av forsikringssum.

Livet er for kort til å kjøre diesel

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Bedre sent enn aldri, her kommer i alle fall ett par bilder og en link til en liten video snutt som bevis på at  båten flyter.

Den ble ferdig til sommeren 2014 ble da brukt noen turer men pga ett havarert drev ble sessongen litt avkortet, men etter å ha overhalt og byttet drev i vinter ser alt ut til å fungere.

Det som gjennstår nå er å  få byttet til en annen propell, har nå en 14 x 17 men satser på en 14 (14 1/2) x 23

Har ikke prøvd toppfart men på video'n cruiser vi avgårde  på ca 2400rpm, antar at turtallet hadde sunket noen med en propell med stigning på 23

Det er mange hyggelige kommentarer på båten og tommelen opp for lyden.

 

img_6207.jpg

 

img_6205.jpg

 

 

https://www.facebook.com/svein.mh/videos/vob.100004661620546/510718765760173/?type=2&theater

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Helt otroligt fin båt! Imponerande!  :thumbsup:

Jag är intresserad av att börja på ett liknande projekt. 

Har någon ett tips på en bra båt att bygga på och som klarar vikten och effekten av en V8. 

Har sett på Coronet 21, Windy 22, Ockelbo 21 etc. 

Bygget i denna tråden är ju bara en 19 och verkar ju klara en V8 så det är kanske inte helt omöjligt även med t.ex en Ockelbo 19?

 

Helst vill jag ju ha en båt som är skrot så man inte behöver förstöra en fullt fungerande klassiker, men det verkar inte finnas så mycket att välja på tyvärr...  :rolleyes:

 

Ursäkta att jag kapade tråden men med ett så imponerande bygge så kanske det finns lite kunskap här inne också =) 

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...
fsindsen skrev for 23 timer siden:

Hei og takk for utrolig inspirasjon. Fantastisk bra resultat.

 

Lurer på om du kan svare meg på hvor jeg får tak i mahognyfiner platene du har brukt? Har søkt på nett men finner kun ark på 0.6mm og det er noe tynt.

 

Takk. 

Hei

Kjøpte finer hos Oslo finerfabrikk

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Ettersom båten blir altfor lite brukt, 1 til 2 turer hver sommer ,vurderer jeg å selge denne.

Verken båt eller henger har vært i kontakt med saltvann.

Ny pris på tilsvarende Gaupen henger er vel ca kr 40000,.

Båt og henger selges samlet for kr 110000.-

Ved interesse send pm

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...