Jump to content

Østfoldtreffet 2012


Pettern1972

Forslag til Dato:  

139 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Håper ingen har noe imot at jeg setter opp webkamera på båten med live video (dog ikke nærbilder av personer) fra Østfoldtreffet til sommeren, slik jeg både gjorde det fra siste Hortentreff for baatplassen.no og fra treffet til Sagaklubben avdeling Oslofjorden samme sted i september

 

Lars H. :newyearsign::fireworks3:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hvilken tulling skjuler seg bak Thalassa2?

 

Tipper Thalassa er en høyst oppegående fyr som er veldig glad i Edholmen som sted. Egentlig akkurat som meg det jo, hehe. Som ikke bryr seg om at det ser ille ut oppå den eventuelle grillplassen. Om deres lille treff ikke krasjer med våres, ser man ikke bort ifra at jeg ligger der selv heller, klar til å skåle med de som er der.

Men en annen mulighet er jo også: Om det er noen i nærheten som evt kan stille med en traktor eller muskler så vi kan få ryddet opp litt der er Edholmen helt flott til å kombinere alles ønsker, om en ser bort ifra dass, dusj, vaksemaskin, vinmonopol og slike luksusting. En tilleggsopplysning for de som lurer på butikk: det ligger en gammel landhandel ca 2 km fra Edholmen som vistnok er åpen i sommerhalvåret. Kommer en inn her skal en vist være tilbake på 60-tallet på et blunk.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Håper ingen har noe imot at jeg setter opp webkamera på båten med live video (dog ikke nærbilder av personer) fra Østfoldtreffet til sommeren, slik jeg både gjorde det fra siste Hortentreff for baatplassen.no og fra treffet til Sagaklubben avdeling Oslofjorden samme sted i septemberLars H. :newyearsign::fireworks3:

 

Da lager vi en regel med en gang Lars. Fotografering er tillatt. De som er imot dette får heller holde seg hjemme. Uansett, vi henviser til datatilsynets LOV OM PERSONVERN

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Tipper Thalassa er en høyst oppegående fyr som er veldig glad i Edholmen som sted. Egentlig akkurat som meg det jo, hehe. Som ikke bryr seg om at det ser ille ut oppå den eventuelle grillplassen. Om deres lille treff ikke krasjer med våres, ser man ikke bort ifra at jeg ligger der selv heller, klar til å skåle med de som er der.

Men en annen mulighet er jo også: Om det er noen i nærheten som evt kan stille med en traktor eller muskler så vi kan få ryddet opp litt der er Edholmen helt flott til å kombinere alles ønsker, om en ser bort ifra dass, dusj, vaksemaskin, vinmonopol og slike luksusting. En tilleggsopplysning for de som lurer på butikk: det ligger en gammel landhandel ca 2 km fra Edholmen som vistnok er åpen i sommerhalvåret. Kommer en inn her skal en vist være tilbake på 60-tallet på et blunk.

Hei pettern....det er jo litt morro dette da :giggle: håper at vi møtes på edholmen til sommeren :cheers:

Link to post
Share on other sites

Håper inderlig at treffet blir på Sand slik at jeg slipper Thalassa 2 og hans "venner". :headbang: Nei, nå var jeg slem. :sweat: Ha et Godt Nyttår alle båtvenner

 

Lars H. :newyearsign:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Fotografering er tillatt.

Hmmm? Kan jeg tolke dette dithen at det faktisk nå skal være tillatt å avbilde kvinnfolk og kællær i grilldresser sittende på campingstoler? Synes vel dette er å tøye reglene noe langt.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hmmm? Kan jeg tolke dette dithen at det faktisk nå skal være tillatt å avbilde kvinnfolk og kællær i grilldresser sittende på campingstoler? Synes vel dette er å tøye reglene noe langt.

 

Vi kommer til å dele ut ferdiglagde sorte sladder for de mest paranoide av oss, så folk kan ha foran ansiktet sitt, samt en stemmeforvrenger tilfelle det sniker seg med lyd på bildet au også. :lol: :lol: :lol: Treffet i 2012 blir da muligens sponset av datatilsynet :giggle: :giggle: :giggle:

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Grilldresser :confused: Jeg trodde vi skulle stille i smoking på slike treff? :headbang::lol: :lol: :lol::newyearsign:

 

Nei, da har du misforstått. Vi stiller i bunad. Østfoldbunaden er en grønn og gul grilldress med mokasinsko som tilbehør. Riktig hodeplagg er caps med skriften Nordby kjøpesenter. :fishing:

 

:giggle: :giggle: :giggle:

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Høres ut som dette kan bli en fargerik treff, skal prøve å komme. Jeg fyller vann på tanken hjemme å lader batterier på veien over fjorden, butikker å pol er det nok av her hjemme så det eneste jeg trenger er noe å fortøye i.

 

Jeg fikk det aldri til å klaffe med Hortenstreffet men tror at noe av suksessen bak treffen var at den ikke var i gjestehavnen i Horten men på egen brygge der man kunne samles.

 

Red. Arr, besørger naturligvis godt vær?

Redigert av free (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei, dette tiltaket høres fint ut! Har aldri klaffet for oss med Hortentreffet, men iår blir det svenskekysten så da kommer vi innom på veien nedover. Helgen før st.Hans passer best. Og jeg synes at de to initiativtagerne må få avgjøre hvor treffet skal være. Deres valg virker velbegrunnet. Så får de som er uenige i valget finne på noe annet, men ikke bruk denne tråden til å sabotere og krangle dere til en annen løsning. :headbang: Det var riktignok først snakk om Edholmen, men det er lov å forandre mening, og særlig etter en befaring. :cheers_wine:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Ramla litt av her oppe i alt fyrverkeriet. Er tid og sted bestemt?

 

Vi har fått igang en god dialog med Sand Marina, som gjerne vil ha et samarbeid. Skal snakke mere med de i i slutten av neste uke, så får vi se hva som skjer. Sand er iallefall en fin havn, med alle fasiliteter en kan ønske seg. Skal også ha en prat med grunneier på Edholmen.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Thalassa, jeg foreslår at du konsentrerer deg om å komme med positive og konstruktive innspill hvis du skal skrive mer i denne tråden. Du har allerede lirt av deg nok dritt til både en og to tråder.

 

To personer ønsker å dra igang ett treff på Hvaler, den eneste som har vært uttalt negativ og forsøkt å ødelegge initiativet har vært du, så fort det ble snakk om å legge treffet et annet sted enn du forventer. Ikke vær så fjortis...

 

Har selv ikke overnattings-båt, men det kan jo være hyggelig å svinge innom på lørdag kanskje hvis været er fint.

 

Med ønske om et godt nytt år til alle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...