tb55 Svart 22.August.2013 Del på Facebook Svart 22.August.2013 Det første som slo meg var at dette var svindel. Har kjøpt endel fra aliexpress, men da alltid av "goldsuplayer". Og betaling gjennom escrow eller paypal. Alltid fått det jeg har bestilt, og greit nok. Men verden er stor der ute, og mange smartasses som prøver seg. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 23.August.2013 Del på Facebook Svart 23.August.2013 Min 2012 Raymarine C125 er i hvertfall laget i kina. Elendig kvalitet sammenliknet med den 7 år gamle C120-skjermen På hvilken måte er C125 elendig i forhold ? Treg/ ripete glass/ trege knapper ? Og hvordan føler du prisen ville veid opp for det dersom du importerte sjølv? Eg har kikka på en simrad pakke til 6000, som passerer 50.000 i norge. Disse vil du aldri motta, vist du betaler for de. Det oppererer veldig mange selgere på aliexpress som ikke har fått feedback, og det som kjennetegner sikkert 98% av disse, er at de ikke har noe å selge, men elsker å ta i mot pengene dine. Har prøvd en handel med disse. Skulle kjøpe en E120W, men nesten med engang pengene var overført, ble selgeren fjernet fra Aliexpress pga svindel. Men Paypal ordnet opp for meg, så ingen penger tapt, men en erfaring rikere. ..nettop.. frykter det. Eg reagerte på at alle tre som eg har funnet intressante varer hos, var uten score. Så sendte eg samme spørsmål på pm via aliexpress, til alle tre. Og fikk identisk svar tilbake frå to av de. Altså så er det samme selger/system. Den tredje viste til egen hjemmeside. Så der sjekker eg videre. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Terje Bliksvær Svart 10.September.2013 Del på Facebook Svart 10.September.2013 Får jeg lov til å komme med en liten advarsel. Jeg importrer forskjellige ting fra Kina, inkludert Onwa som jeg har sluttet med. Det er forøvrig en annen som importerer disse plotterne, til Moldekantene. Har hatt kunder av denne karen som ikke er fornøyd med kundebehandlingen fra den kanten, etter at de hadde kjøpt produkter. Jeg blle truet med advokat og verre. Men nok om det. Jeg har solgt en del av de 12 tommerne fra Onwa, og det er svært stor feilprosent på disse. Jeg har liggende noen 6-tommere og muligens ett par 12 tommere. Har solgt en eller to 8 tommere som jeg ikke har hatt reklamasjon på, men det kan være mange grunner til dette. 12 tommerne har kostet meg mer enn jeg har tjent. 6-tommerne jeg har solgt, kun ett fåtall for lenge siden, har jeg ikke hatt reklamasjon på. Jeg ville ikke kjøpt Onwa kartplottere, i hvert fall i kke 12-tommerne Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 4.Februar.2014 Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 Rart. Jeg har kjøpt en slik 8 tommer og fått veldig god kundebehandling. Har jeg sendt en mail, får jeg raske tilbakemeldinger med god info og oppfølging. Så jeg har bare godt å si om dette firmaet. Sitér dette innlegget Link to post
SeilSJT Svart 4.Februar.2014 Del på Facebook Svart 4.Februar.2014 http://www.batmagasinet.no/artikkel/årets-nye-kartplottere Sitér dette innlegget Link to post
Terje Bliksvær Svart 5.Februar.2014 Del på Facebook Svart 5.Februar.2014 Mitt innlegg om Onwa har skapt så mye bråk at jeg må dementere alt jeg har skrevet om onwas produkter og annen norsk importør. Beklager om jeg har støtt noen...... Sitér dette innlegget Link to post
multinavigator Svart 9.Februar.2014 Del på Facebook Svart 9.Februar.2014 Hei, først vil jeg si at jeg synest det er synd at noen skal bruke et seriøst forum til og promotere salg av ulovlige produkter og baksnakke andre seriøse aktører , i den hensikt av egen vinning , ja faktisk kontakte personer som har gitt uttrykk på forumet at de vurderer og kjøpe et onwa produkt ,ved og sende mail til dem og fraråde dem det eller tilby dem og kjøpe et ulovlig ikke godkjent produkt, uten garanti, men unnlate og opplyse om dette , til en billig penge..... forkastelig og umoralsk tror jeg har mange med meg når jeg sier at det er ikke slik en skal bruke et seriøst forum ,til useriøse aktiviteter , viss eneste formål er egen økonomisk gevinst.... Derfor har jeg ventet i det lengste med og kommentere terje bliksværs såkalte gode råd og advarsel. jeg er den som er importerer onwa til Norge,og har gjort det i 4 år (lovlig import) Etter en rekke henvendelser fra fornøyde kunder, med henvisning til terje Bliksvær sitt innlegg her på forumet, ser jeg det som nødvendig og komme med noen oppklarende, opplysninger om de faktiske realiteter og de problemstillinger som terje Bliksvær her omtaler. sitat: " Får jeg lov til å komme med en liten advarsel. Jeg importrer forskjellige ting fra Kina, inkludert Onwa som jeg har sluttet med. Det er forøvrig en annen som importerer disse plotterne, til Moldekantene. Har hatt kunder av denne karen som ikke er fornøyd med kundebehandlingen fra den kanten, etter at de hadde kjøpt produkter. Jeg blle truet med advokat og verre. Men nok om det. Onwa som er en seriøs aktør på det maritime markedet er bygd opp slik at de har 2 ulike produksjonslinjer, med 2 forskjellige rutiner og retningslinjer for kvalitetssikring. bakgrunnen for dette er at den ene produksjonslinjen produserer produkter til det asiatiske markedet , mens den andre produserer for "overseas market" med andre ord EU og Europa. Produktene som skal til Norge, produseres selvfølgelig ved fasilitetene for produkter til "overseas market" forskjellen er at disse produktene har en helt annen kvalitets sikring, bruker andre komponenter og hvert produkt blir testet av personel som må signere for gjennomført testprosedyre, de er også selvfølgelig CE godkjent, de som produseres for det asiatiske marked er ikke CE godkjent, bruker billigere og dårligere enkeltkomponenter. og de har heller ikke samme garanti.... Salgsapparatet til onwa er oppdelt i geografiske soner der hver distributør har et geografisk avgrenset område hvor de kan selge disse produktene til sluttbruker og til underdistributører. skal en distributør selge et produkt til noen utenfor sitt geografiske område må der skriftlig søkes til onwa om tilatelse til og gjøre dette Når terje Bliksvær skriver følgende "Jeg importrer forskjellige ting fra Kina, inkludert Onwa som jeg har sluttet med." så er det riktig det, visst det tilføyes at produktene han har solgt er ulovlig importerte onwa produkter fra en kinesisk distributør som har solgt onwa produkter produsert for og tiltenkt det asiatiske markedet uten CE og uten garanti, med andre ord produkter som aldri har vært laget for Norge eller det norske markedet! Dette har terje Bliksvær vært vell vitende om hele tiden og fått gjentatte advarsler om, siden det han gjør/har gjort er ulovlig, men selv om han offisielt har fjernet sine anonser vedrørende salg av produkter som ikke er lovlig og selge i Norge , selger han fremdeles ut sitt varelager av disse ulovlige produktene som i realiteten ikke har noen form for garanti da den kinesiske distributøren som solgte disse produktene til terje Bliksvær har mistet sin status som distributør for deler av det kinesiske markedet. grunnen til at terje Bliksvær ble truet med rettssak var at han lurte norske kunder til og kjøpe produkter som ikke er lovlige i Norge uten garanti, men med lovnad om en 18 mnd garanti som ikke var reell, det er av denne grunn han har trukket tilbake alt han tidligere har uttalt om onwa og den "andre importøren av onwa fra moldetraktene" det blir derfor litt spessielt og lese: sitat" Jeg har solgt en del av de 12 tommerne fra Onwa, og det er svært stor feilprosent på disse. Jeg har liggende noen 6-tommere og muligens ett par 12 tommere. Har solgt en eller to 8 tommere som jeg ikke har hatt reklamasjon på, men det kan være mange grunner til dette. 12 tommerne har kostet meg mer enn jeg har tjent. 6-tommerne jeg har solgt, kun ett fåtall for lenge siden, har jeg ikke hatt reklamasjon på. Jeg ville ikke kjøpt Onwa kartplottere, i hvert fall i kke 12-tommerne" da jeg vet at Bliksværs vare lager består av 6 tommere og ikke 12 tommere, og at det har kostet han mer en han har tjent , er jo også litt spesielt siden vanlig prosedyre ved problem med et produkt kjøpt av godkjent distributør er at kunde umiddelbart får et nytt produkt, uten noen form for sjekk eller nærmere undersøkelse av produktet, Etter og ha mottatt det nye produktet returnerer kunden det produktet som ikke fungerer optimalt tilbake til oss og vi returnerer det til fabrikken... dette koster ikke kunden noe, det koster ikke oss noe da vi får nytt produkt fra fabrikken, og skulle det være så at vi ikke har det aktuelle produktet på lager sender fabrikken nytt produkt, direkte til kunden med DHL Express for fabrikkens regning umiddelbart..... så vil jeg si til terje Bliksvær at det er ulovlig og selge produkter i norge som ikke er CE godkjente og dette gjelder både onwa , matsutec og alle andre, ikke CE GODKJENTE produkter som du selger hilsen en seriøs aktør og importør av onwa marine Electronics og skulle det være en kunde der ute som leser dette og som ikke er fornøyd med produkt og kundebehandling er det bare og ta kontakt Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 Greit om Terje Bliksvær har en kommentar til dette....... Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 Ja eller andre kunder. De kunne feks bekrefte eller avkrefte om det er ce merket utstyr. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
multinavigator Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 her er en anonse fra den som har solgt produktene til terje Bliksvær.på produkter uten CE OG HER ER ANONSE FRA SAME KINESISKE DISTRIBUTØR PÅ ONWA PRODUKT SOM ER CE MERKET, MEN DENNE RADARMODELEN SELGES IKKE LENGER I NORGE DA DEN ER BYTTET UT MED DEN NYE KR 12 OG 15 38/68 SE LINK http://www.onwamarine.com/products/marine-radar/ OG TIL INFORMASJON SÅ ER DET GANSKE MANGE FORTVILTE KUNDER SOM HAR KJØPT ET SLIK PRODUKT OG SOM HAR TRODD AT DET VAR DEKKET AV GARANTIEN SOM BLIKSVÆR HADDE LOVET OG HAR KONTAKTET MEG FORDI DE MENER SEG LURT...... Sitér dette innlegget Link to post
multinavigator Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 OG TIL DEN SOM SKREV: Nå selges det jo Onwa-plottere i Norge allerede:GarnbuaBliksværVil det si at de selger et farlig og ulovlig produkt? GARNBUA SELGER IKKE !! ET ULOVLIG PRODUKT DA DETTE ER KJØPT I GJENNOM LOVLIG ONWA FORHANDLER OG PRODUKTENE ER CE GODKJENT. BLIKSVÆR SELGER FARLIGE,OG IKKE GODKJENTE PRODUKTER JA......DESVERRE Sitér dette innlegget Link to post
O.C Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 Synes dette blir useriøst av begge parter, er jo bare snakk. Gode ord kan selge gråstein som gull. Et CE-sertifikat er vel ikke så dumt å hoste opp for å avklare ting. Frem til dét foreligger er det bare ord mot ord. Sitér dette innlegget Link to post
Pksp Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 Er enig med deg O.C Blir litt hakking dette her. Nå har tross alt Terje Blikksvær demmentert alt han har skrevet. Han har vel kanskje vært uheldig, og kjøpt inn et parti av feil vare som ikke hadde CE godkjenning.. Er menneskelig og gjøre feil. Sitér dette innlegget Link to post
scand26hc Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 Parallell import er vel ikke ulovlig? Sitér dette innlegget Link to post
multinavigator Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 HADDE DU SYNNEST DET VAR GREIT VIST DET VAR DU SOM KJØPTE DET ULOVLIGE PRODUKTET UTEN CE OG UTEN GARANTI? SYNEST DU DET ER MENESKELIG OG HELT GREIT OG LURE ANDRE? MERKELIG AT ET SVAR PÅ BAKVASKELSER OG USANHETER , PLUTTSELIG BLIR HAKKING.... OG VIST DET VAR SNAKK OM ET HENDELIG UHELL OG ET ENGANGS TILLFELLE..GREIT NOK, MEN SLIK ER DET IKKE OG JEG KUNNE FØRT BEVIS FOR DET. VED OG LAGT FREM MAIL KORESPONDANSEN MELLOM PRODUSENT, SELGER, BLIKSVÆR OG MEG, MEN FØLER IKKE AT DET ER NOE POENG IDET ...DESSUTEN VILLE DET VÆRT LITE SERIØST OG BRETTE DET UT I ET SLIKT FORUM.....SELV OM DET KANSKJE VILLE VÆRT PÅ SIN PLASS Sitér dette innlegget Link to post
multinavigator Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 NEI PARALELLIMPORT ER IKKE ULOVLIG MEN DET ER ULOVLIG OG SELGE PRODUKTER SOM IKKE ER LOVLIG OG SELGE FORDIN DE MANGLER CE GODKJENING ,GARANTIEN ER UGYLDIG....MEN SLIK SOM DET HØREST UT SÅ ER DET HELT OK I ØYNENE TIL DE SOM HAR UTTALT SEG.... OG DETTE HANDLER JO IKKE OM PARALELLIMPORT...... Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 Multinavigator: Dersom du ønsker å framstå som seriøs, bør du slå av caps-lock. Ingen grunn til å "rope" gjennom hele innlegget. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
multinavigator Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 sorry det var ik meningen! Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 (redigert) Til multinavigator, ikke ta det ille opp, men her inne kan bare det å knipe på en enkel kabelsko ende ut i basketak ! Redigert 10.Februar.2014 av tb55 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
O.C Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 Legg frem dokukemtasjon, eller legg saken død. Sitér dette innlegget Link to post
multinavigator Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 for det første så er det jo ikke opp til deg og legge saken død eller....? men siden jeg ikke klarer og laste opp disse ce sertifikatene så kan jeg jo sende de til deg på mail regner med at en som har så stor makt at du kan bestemme om en sak skal legges død eller ikke kan laste de opp for meg så send meg din mail så sender jeg det til deg så laster du det opp ....ok? Sitér dette innlegget Link to post
Pksp Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 Jeg hadde selvsagt ikke vært fornøyd om jeg uvisst kjøpte et produkt som ikke hadde garanti, eller de rette godkjenningene. Jeg kjenner ikke saken så godt her, så skal ikke uttale meg for mye. Er den ene aktøren useriøs og selger varer på feil grunnlag, så er det fint og få luket disse vekk fra markedet. Har handlet mye i Kina/Japan selv, både med og uten CE (dog til meg selv) Har i tilfeller også mottatt varer med falsk CE merking. Det er skikkelig utbredt i de kanalene der. Her må det nøye undersøkes, noe som helt sikkert er gjort i ettertid. Jeg tror vi har forstått saken, og det virker for meg som om både Terje Bliksvær og multinavigator har registrert bruker, og kun gjenåpnet en tråd fra 2012 i et forsøk på å "redde ansikt" Dette er min mening, og jeg synes moderator kan stenge tråden. Jeg for min del ønsker kun å handle av seriøse aktører. Og de to nevnte i denne saken, er ikke i mine øyne seriøse med slik oppførsel. Sitér dette innlegget Link to post
scand26hc Svart 10.Februar.2014 Del på Facebook Svart 10.Februar.2014 Oi du var jo vanvittig hissig da? Du kan godt skru av STORE BOKSTAVER........ Hva folk velger å kjøpe får være opp til den enkelte? De ønsket vel å ta risken å kjøpe uten garanti da? Sitér dette innlegget Link to post
O.C Svart 11.Februar.2014 Del på Facebook Svart 11.Februar.2014 Nei, det er ikke opp til meg å legge saken død, det har du nesten klart selv. Du hadde alles fulle oppmerksomhet i ditt første innlegg. Du hadde også muligheten til å dokumentere at de produktene du forhandler er godkjente, men velger å fortsette i samme arrogante spor. Jeg jobber selv med salg og montering av produkter, dog i en helt annen bransje, og ønsker noen av mine kunder dokumentasjon har jeg alt av sertifikater tilgjengelig. Dette for å trygge kundens sikkerhet og ivareta min egen seriøsitet som leverandør. Det er i alle fall slik jeg skiller klinten fra hveten blant aktører og produkter. Slik du nå holder på fremstår du bare som en klovn, og lite bedre enn Terje Bliksvær. Men dette er min mening og konstruktive tilbakemelding, sett i fra mine øyne. Jeg akter ikke å engasjere meg mere i denne saken uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.Februar.2014 Del på Facebook Svart 11.Februar.2014 Eg ser man skal ha baller av stål for å fremme reklamasjon om man er uheldig med Onwa, uansett forhandler..... Greit å vite. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.