Jump to content

Samkjøp av kartplotter fra Kina?


JGH

Recommended Posts

Bra! Dette var mange hakk i retning av å gjøre det hele mer oppklarende. Fram til nå sleit jeg nemlig med å få et klart bilde i all "støyen".

 

 

da jeg vil gi kunden nytt produkt også vist produsent ikke prakktiserte same praksis mellom meg og produsent, så måtte jeg eventuelt tatt kostnadene som ville oppstått som følge av vår praksis ,ikke kunden...

Klart svar. Og godt svar.

 

 

...så jeg mener det hele kunne vært løst på en mye bedre måte en hva som er tilfellet her, det er i hvert fall min mening..

Sett litt fra utsiden så er det mye som tyder på akkurat det... ;-)

Redigert av Ronald (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvorfor sa du ikkje det med en gang? Mykje meir saklig og mindre fokus på sverting nå. Bra :-)

 

Ps : ang ce-merking : klipp og lim tekst fra google som dokumentasjon holder ikkje. Det betyr ikkje at eg er mistroisk lenger. Men at vi er kresne på doku/fakta.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Det er vel lov å gi så mye garanti man vil på et produkt, så lenge det er bedre enn de rettigheter man har gjennom forbrukerkjøpsloven. Problemet her virker å være at denne blikksvær har gitt garanti, uten å praktisere den når kunden klager..

 

Synes multinavigator har forklart seg ganske bra jeg;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

takk for det!

godt og høre at vi ikke hadde så ulike meninger om dette alikevell....

skjønner ik helt hva du mente med Google klipp og lim siden det ikke var brukt klipp og lim på CE CERTIFICATENE/ ce documentene jeg la frem, men link til pdf på min droppbox delt folder??

Link to post
Share on other sites

takk galaks .

du har helt rett i hva som er problemet , det er akkurat det som er problemet ...så må andre ta konsekvensene , når alt kunne vært ungått ved og selge produktene tilbake til produsent for samme pris som han hadde betalt , men benytter seg ikke av denne muligheten , da synes jeg jeg kan tillate meg og bli forbannet når jeg leser Bliksværs innlegg om dårlig oppfølging og kundebehandling av forhandler i molde området..... da det er feil og veldig urettferdig....

enig?

Link to post
Share on other sites

Godt å få litt mer oppklaring i saken her.

Spesiellt siden jeg nettopp vurderer å kjøpe den 12-tommeren til 10.990 selv når jeg har fått neste båten på plass. :thumbsup:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Har sett igjennom denne tråden, og det har vært høy temp til tider. Multinavigator

har rett i det at det er forskjell på kvaliteten på div produkter, dette pga forskjellige kvalitets krav (avhengig av marked).

 

Mener Multinavigator hadde en stand på båt messen i Ålesund i fjor ,og dei virket

som de var seriøse og ikke minst kunne tilby en svært god byttegaranti, dette er ikke mange som kan matche i dag.

 

Når det gjelder CE godkjenning er det mye crap som florerer på det Norske markedet i dag, se bare på Finn der blir det solgt såkalte jaktradioer/vhf båtradioer som ikke er annet en billige Kinesiske amatørradioer, disse er totalt forbudt å bruke til dette foremålet ,pga åpne frekvensbånd som kan medføre misbruk på bla offentlige frekvenser(ambulanse/politi osv.) Ikke tåler de en dråpe vann heller.

Men selgerene er tydligvis like glatte på ryggen."money talks bulshit walks".

Redigert av Verado (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Går ut i fra du sikter til blant annet denne: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46712918

 

Om den fungerer slik at man kan sende på politifrekvensene, er det fullstentig horribelt og den bør trekkes fra markedet umiddelbart. Det er fullstendig ulovlig og skadelig for samfunnssikkerheten (man kan f.eks. tape fast send-knappen, sette den inntil en radio og blokkere sambandet, eller sende falske beskjeder til patruljene).

På en annen side er det helt lovlig å lytte på politiets (og andre nødetaters) samband. Man får kjøpt et utall scannere til dette formålet til noen hundrelapper. Alle avisredaksjoner i Norge og en hel del privatpersoner gjør det.

Ironisk nok kan hvem som helst kjøpe en scanner til å avlytte VHF kanal 16 ganske enkelt, men om man tar VHF-kurset må man skrive under en taushetserklæring for det man hører.

Redigert av Steinsvik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Går ut i fra du sikter til blant annet denne: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46712918

 

Om den fungerer slik at man kan sende på politifrekvensene, er det fullstentig horribelt og bør trekkes fra markedet umiddelbart. Det er fullstendig ulovlig.

 

"Maritim VHS som også fungerer som politiradio!"

 

Ikke dårlig at en VHS-spiller kan brukes som politiradio. :-)

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Ja desverre så kan denne sende på frekvenser som er strengt regulert og brukes av offentlige etater, det gjør meg bekymret, radioene som det er snakk om her er

CE merket, dvs lov å kjøpe og inneha men ikke tillatt brukt.

 

Disse radioene hadde jeg ikke spandert liv og helse på, ikke er de vanntette, ikke

har slike radioer hurtigvalg på kanal 16, svært knotete å betjene, uhyre vanskelege å programmere inn kanaler(lettest å gjøre dette på PC)

Tilslutt, du får aldri godkjent disse hos Maritim Radio (ingen konsesjon).

Redigert av Verado (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dessverre "bliss x" så kan denne radioen og mange andre lignende radioer sende

uten problem i fra 136 mhz til 174 mhz , jeg har selv sett dette på denne radiotypen og lignende radioer.

OK. Var ikke klar over at det hadde gått så langt, og kjenner ikke dagens regler. En del år siden jeg drev med radio dignser.

Er dette lovlig iht dagens regler?

Link to post
Share on other sites

Ja det er lovlig å importere og kjøpe slike radioer så lenge dei er CE merket, men

det som er beklagelig her er at enkelte firmaer markedsfører disse som jakt,båt,og fritidsradioer.

Folk blir ført bak lyset med disse radioene, sikkerhetsmessig er det svært betenkelig å basere sikkerheten på slike produkt, hvor lenge vil en slik radio fungere i fuktigt miljø som på jakt eller i en båt?, IP klassifiseringen er et sorgens kapittel på disse, så det er sagt.

 

No er vi vel kanskje litt off topic i forhold til den opprinnelige tråden men men la gå.

Redigert av Verado (see edit history)
Link to post
Share on other sites

til verado

 

du har helt rett vi hadde stand på båtmessen i Ålesund fjor, og på fiskerimessen for 2 år siden, i fjor og vi skal ha i år også

vi har også hatt stand på METS (verdens største maritime messe) de 3 siste åra, hvor Multinavigator og Onwa marine har delt stand med Multinavigator, hvor vi har promotert våre kamera ,alle typer maritime kamera ,IR, LASER, TERMISK, som vi selger under multinavigator logo til hele verden, og onwa har promotert sine produkter

 

for info om multinavigator kamera se www.multinavigatorcam.com

Link to post
Share on other sites

Har politiradio på iPhone jeg. Kjekt å høre hva de driver med på natta:)

Politiradio på iPhone?? :confused: Hvordan klarer du det?

Forøvrig, vi som bor nord for Dovre kan enda en liten stund "nyte øvrigheta på nett". Med det nye nødradionettet er dette ikke mulig.

Noen radioamatører bruker omtalte handapparat på 2 m og 70 cm (144 og 400 MHz) For CB-båndet på 400 MHz er de ikke lovlige å bruke, fordi sendereffekten er for stor.

Ei heller på andre frekvenser, for ulisensierte. Som Maritime VHF er den IKKE godkjent!

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

har politiet lagt ut sambandet sitt på nett ? :smiley:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Fikk en slik 12 tommer (uten AIS og ekkolodd) på døren nå i uken. Direkte import fra fabrikk, CE merket og norsk meny. Har kun hatt den i gang i kjelleren men førsteinntrykket av opplevd kvalitet og skjermbilde er bra. Dette er ikke siste mote i funksjon og utseende, men virker som en solid bygget sak.

 

Jeg har selvfølgelig ingen garanti og kjøpslov å hjelpe meg om jeg får problemer, men under 5500kr inkl mva levert på døren fire dager etter at den ble sendt fra Kina/Hong Kong gjør at jeg tok sjansen.......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...