Bjørn Løvjomås Startet 13.Juni.2012 Del på Facebook Startet 13.Juni.2012 (redigert) Håper det er greit at vi lager en slik tråd for NW 900 og. Håper vi kan dele erfaringer og gode råd med hverandre. Redigert 13.Juni.2012 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2012 Som frimodig trådstarter fyrer jeg av det første spørsmål :-) hvordan legger dere vekk kalesja når været skinner fra sin beste side. Som ny eier har jeg ikke funnet den beste løsningen enda.. Men sikker på at dere mer erfarne nw eiere har tips... Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
ingebjørg Svart 13.Juni.2012 Del på Facebook Svart 13.Juni.2012 Legg berre ned kalesjen i bakkant, har aldri vert noke særlig i veien. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2012 Prøvde det en gang jeg å.. Fungerte noenlunde greit. Men fristet å få den helt vekk og, men stengene.. De var ikje lett å finne plass til.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
cosmic Svart 13.Juni.2012 Del på Facebook Svart 13.Juni.2012 Er litt forskjellige type Kalesje.Noen kan du dele på tvers midt på,og noen har løse sider,/vegger.Disse har forskjellige fester for stengene,som igjen avgjør hvordan du kan "pakke" det sammen.Det er faktisk noen løsninger som gjør at du får et støttestag midt i inngangsluken i presenningen har jeg sett.Selv har jeg stengene festet på en skinne ,slik at de kan skyves litt fremover,og hele arrangementet balles i sammen og lenes mot akterenden av kabintaket om du skjønner hva jeg mener.Det synes jeg er en grei løsning,og noenlunde enkel.Kvir meg ikke for å ta den av selv for bare noen timer. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 13.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2012 Ser for meg den løsningen med skinner.som lur ja.. Bortsett fra, som du sier, stanga som kommer midt i innsteget. Kalesja mi er delt på midten med to fulle stenger. Liker godt at den kan deles på midten. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
cosmic Svart 13.Juni.2012 Del på Facebook Svart 13.Juni.2012 Mulig jeg ikke uttrykte meg helt klart.Jeg har ikke den stangen midt i innsteget,og det er bare den ene (fremste stangen som er festet til en 20cm.lang skinne hos meg.Jeg ville for all del prøvd å unngå en stang midt i innsteget. Sitér dette innlegget Link to post
LM 9725 Svart 13.Juni.2012 Del på Facebook Svart 13.Juni.2012 Hva med enkleste løsninga og la den ligge på land? Båten har nok inneplass så det holder, men heller mindre uteplass. Ting blir bare trangere og mere brysomt med havnemanøver, fisking, dykking og alt annet om kalesja skal være med. Sitér dette innlegget Link to post
SveinEgil Svart 13.Juni.2012 Del på Facebook Svart 13.Juni.2012 Flott med en ny NW900 tråd :) Bra Bjørn. Ja da var jeg også blitt NordWest eier. Jeg kjøpte den flyen som lå i Stavanger. En del saker å ta tak i, men ikke verre en at båten skal bli ferieklar :) Jeg fikk desverre ingen gjennomgang av eier. Kun megler. Og det var heller skralt med opplysninger. En ting som jeg lurer på er hylsa. Hvordan smøres denne? Jeg krabbet ned i kjellern og så en sort boks med 2 sorte slanger som gikk ned i dørken bakerst. Er dette smøringa? Og hvordan? Ellers hadde det vært greit å vite hva dere drevne NW eiere ALLTID sjekker før/underveis på tur. Olje, kjølevann, osv... Men ikke bare motor, båten ellers også. Om dere har sånne sjekkpunkter da. Båten min har Cummings 300hk. Sitér dette innlegget Link to post
SveinEgil Svart 14.Juni.2012 Del på Facebook Svart 14.Juni.2012 En annen ting: Er Nord West 900 klistermerket på sidene orginalt? Ser det er noen varianter ute å går. Det er plukket bort på min båt. Men jeg kunne tenkt meg å skaffet et nytt. Hvilken font er brukt? Jeg kan nok få fikset to nye om jeg designer det selv også... Sitér dette innlegget Link to post
ingebjørg Svart 14.Juni.2012 Del på Facebook Svart 14.Juni.2012 Har liggjande 2stk Nord West klistremerker som følgte med når eg kjøpte båten ifjor. Den forrige eigaren hadde ein gang hatt planar om å skifte ut dei gamle merka, men hadde ikkje sett gang med det, skal sjølv ta ei vurdering om eg bryr meg med å gjera jobben. Ser for meg att det er ein del arbeid å fjerne dei gamle merka, og eg trur ikkje det vert fint å lima dei oppå dei gamle. Så i tilfelle har eg merker du kan få overta. Sitér dette innlegget Link to post
SveinEgil Svart 14.Juni.2012 Del på Facebook Svart 14.Juni.2012 Du får ta ein vurdering du då :) Eg overtar gjerne dei om du ikkje treng dei. Er du på Romsa i sommar? Sitér dette innlegget Link to post
ingebjørg Svart 14.Juni.2012 Del på Facebook Svart 14.Juni.2012 Eg skal ta ei vurdering, kjøre forbi Ølen mandag 25 juni, kan bytta dei mot 3 stk båtis te ungane! Ja kanskje sambuaren vil ha ein og Sitér dette innlegget Link to post
bredekaede Svart 15.Juni.2012 Del på Facebook Svart 15.Juni.2012 her kan det kansje gå an å legge ut data om propell,gear og motor.Dersom folk vil bytte motor Feks. har jeg :cat 375 hk.25"x26 propell 1.64 gearutveksling. Sitér dette innlegget Link to post
SveinEgil Svart 15.Juni.2012 Del på Facebook Svart 15.Juni.2012 Alle ska få... båtis ;) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 16.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2012 Sannelig fant jeg og klistremerker til min båt, men hvor skal de klistres? Noen som har et bilde av merket på sin båt? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
idars Svart 16.Juni.2012 Del på Facebook Svart 16.Juni.2012 Dette er veldig flotte båter Bjørn Løvjomås , legg gjerne ut masse bilder av ny annskaffelsen. For det var du som har en hente tråd fra pinsa ? Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
SveinEgil Svart 16.Juni.2012 Del på Facebook Svart 16.Juni.2012 Søk på finn.no "nord west 900" så finner du mange bilder av klistermerkene Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 16.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2012 Stemmer det idars. Det var meg ja. Har rett og slett glemt av å fotografere inne i skuta.. Flaut..:-) men får ta noen mobilbilder å legge inn. Passer godt i denne tråden det. Gjerne legg ut interiørbilder alle sammen så kan vi inspirere hverandre. Svein Egil, godt poeng, den muligheten tenkte jeg slett ikke på.. Godt noen kan tenke...:-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bitteliten Svart 16.Juni.2012 Del på Facebook Svart 16.Juni.2012 (redigert) Hei de som vet mye om NW900. Er det forskjell på undervannsskroget på norskbygd 900 og svenskbygd 900? Bakgrunnen for spørsmålet er at jeg husker Astor gikk på med sin 900 og fikk lekkasje. I går dro vi av en 900 som var usedvanlig sterkt bygd og tålte mye. Denne hadde en liten lekkasje fra roret etter en halvtimes tid i steinene. Den er svenskbygd Redigert 16.Juni.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 16.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2012 Jeg er ikke godt kvalifisert til å svare... Men det ble meg fortalt at det var noe forskjell på skrogene.. Noen av Nw 900 var beregnet på taxikjøring/skyssbåt. De var noe forsterket. Men slik jeg forsto på den karen, var det de norske båtene han snakket om. Hvor mye peiling karen jeg snakket med hadde? Aner ikke.. :-) men han hadde en tilsvarende Nw som meg. Med 255 hk... Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bitteliten Svart 16.Juni.2012 Del på Facebook Svart 16.Juni.2012 (redigert) Fant litt info på finn Norsk Svensk Samme skrog, men for meg ser det ut til at dimensjonene på kjøl og rorkonstruksjon er et par hakk kraftigere på den svenske Redigert 16.Juni.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 16.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2012 Ser sånn ut ja.. :-) men hvorfor er det så stor variasjon på vektene tro? Har hørt fra 3,5 til 5,5 tonn? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
cosmic Svart 16.Juni.2012 Del på Facebook Svart 16.Juni.2012 Det er tyngte heltreinnredn.i de svenske Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Juni.2012 Del på Facebook Svart 16.Juni.2012 Og kjenner jeg Benny rett er det en del ekstra lag i skroget også Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.