KongKing Startet 26.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 26.Juni.2012 (redigert) Ligger nå i gjestehavna på Oscarsborg og som vanlig er det en fornøyelse. Har hatt en rusletur på søndre Kaholmen og skal en tur på nordre etterpå. Fine turveier og mye artig å se. Hadde fornøyelsen av å teste ut kroa i havna som nettopp har åpnet. Der har de stort sett pizza (italiensk stil) og noen pastaretter. Tror de får noe grillmat også etterhvert, men grillen hadde ikke kommet opp ennå. Pizzaen var fortreffelig og kan anbefales på det sterkeste. Ingen frossen dritt der i gården. Fra lokalet kan du se kokkene lager pizzaen fra bunnen. Anbefales! Prisen på 125 kr var ikke gal for en stoooor tallerken pizza. Jeg ble mett, og jeg har litt mage å fylle, for å si det sånn.... ;-) Status: ca 20 gjestebåter i havna og herlig rolig stemning. Her er et bilde fra i kveld: Redigert 27.Juni.2012 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 26.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2012 Flotte nyheter! Skal testes så fort som råd er! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 26.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2012 Godt å høre at restauranten har åpnet i "vårt andre hjem" Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 26.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2012 Utrolig nok har jeg ikke testet oscarsborg ennå, er det strøm, vann, dusj o.l der? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Pettern1972 Svart 26.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2012 Planer om å teste bl.a Oscarsborg i ferien. Oppvokst med båt i Moss, og har ikke vært på vannet i det området på mange år. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Polarn Svart 26.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2012 Når ca har dere planer om det pettern? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Pettern1972 Svart 26.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2012 ferie fra 6. juli. blir nok den veien den første uka tenker jeg Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Slangemannen Svart 26.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2012 Må ta en tur dit i løpet av "sommeren". Var der i knallvær i pinsen for to år siden. Kan anbefales på det varmeste. Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 26.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2012 Utrolig nok har jeg ikke testet oscarsborg ennå, er det strøm, vann, dusj o.l der? Hei Polarn! Strøm og vann på bryggene er inkludert i havneavgiften. Dusjanlegg er det ikke i gjestehavnen, men det er avtale med hotellet om at båtgjester får benytte dusjene i hotellets spa anlegg. Dette koster riktignok noen kroner, men hva gjør man ikke for skjønnheten? Toaletter finnes i Havnekroa og i Kølaskuret. Sitér dette innlegget Link to post
Kapitan Vertolet Svart 27.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 God morgen. Jeg er også på Oscarsborg. Det er båten min du har fanget hekken på ca midt i bildet... Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 27.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2012 God morgen, ja. Du var jaggu tidlig på'n... Men det er vel for å holde flaggreglene ved like... ;-) Kan også nevne at det er trådløst nettverk her som er åpent :-) Kk Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.April.2013 Link til dette innlegget Svart 11.April.2013 Fin hjemmeside fra Havnekroa: http://www.havnekroa.com/# Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 11.April.2013 Link til dette innlegget Svart 11.April.2013 Anbefaler guidet tur med veteranforeningen, da får dere mer ut av oppholdet. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
All In Svart 11.April.2013 Link til dette innlegget Svart 11.April.2013 Fin hjemmeside fra Havnekroa: http://www.havnekroa.com/#Så langt inn i fjorden har vel du aldri vært;-) burde prøve Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.April.2013 Link til dette innlegget Svart 11.April.2013 Har vært der mange ganger, jeg ! Pleier jo å stoppe der på vei til og fra opplag i Oslo (båplass i Moss) Fint sted å raste ! Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 11.April.2013 Link til dette innlegget Svart 11.April.2013 Bare isen går havner nok jeg også der. Koseligste helgehavnen jeg vet om. Synd det ofte er trangt der. Flere plasser for store båter burde komme snart... Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Tom Rør Svart 11.April.2013 Link til dette innlegget Svart 11.April.2013 Bruker Borgen mye, og det er en "banker" for store og små. Bra mat på Kroa, og fornuftig pris på duggfriske :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 11.April.2013 Link til dette innlegget Svart 11.April.2013 Ligger på Borgen nå. To seilbåter og oss. Stille og rolig. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.April.2013 Link til dette innlegget Svart 11.April.2013 Kos Eder Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 11.April.2013 Link til dette innlegget Svart 11.April.2013 Vi gjør vårt beste, Tom. :-) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 11.April.2013 Link til dette innlegget Svart 11.April.2013 "Gjemme-kontor" Bonus? Kos dere. Vi stikker til Trysil i morgen. Trolig siste dagene på ski før sommeren. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
All In Svart 12.April.2013 Link til dette innlegget Svart 12.April.2013 Et perfekt sted for våryre båter denne helgen. Vi sklir ut hjemmehavna etter lunsj et sted, og vi snakker hele 1,3 nautiske før vi legger til på Borgen. Flere på tur i helgen? Venter innrykk av familien Worry II utpå eftan også. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 12.April.2013 Link til dette innlegget Svart 12.April.2013 Ligger på Borgen, og jeg vil gjerne komme bortom å hilse på hvis det er greit? Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 12.April.2013 Link til dette innlegget Svart 12.April.2013 Ligger på Borgen, og jeg vil gjerne komme bortom å hilse på hvis det er greit?selvfølgelig hyggelig det;-) Vi er båtfolk, ikke bare folk i båt. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 13.April.2013 Link til dette innlegget Svart 13.April.2013 Noen som vet om det ligger klart vann på bryggene på Borgen nå? Trenger å fylle vet jeg;-) Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.