Lars H. Svart 3.April.2015 Link til dette innlegget Svart 3.April.2015 (redigert) Vi er fremdeles uten vann på bryggene, men lekkasjen (hele øya er uten vann fra land) er funnet. Det arbeides iherdig for å få orden på forsyningen. Her ser en gravemaskinene der lekkasjen er. At det er langfredag i dag, er ingen hindring for å få orden på dette. Rørene er avdekket og sikret med solid stropping slik at de ikke skal skli ut i "havet" når selve reparasjonen skal gjøres. Men tar dette tid, må kanskje gitterporten inn i fjellet til håndpumpen åpnes, he he? Redigert 3.April.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 3.April.2015 Link til dette innlegget Svart 3.April.2015 Vi ombord i Astor takker for supre dager på Borgen. Nå nyter vi de siste dagene i Horten. Om noen dager er det takk og farvell til de gamle bryggene her i gjestehavna. Havna skal få nye ti-meters båser, strøm og vann på bryggene. Vi ligger i god le for en til tider kald nordavind her i havna. Mange BP-båter har dukket opp. Vi skal nok tyne den noen dager til. Fruen er klar med kortet i morgen når Sjøsiden åpner. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
sap_2000 Svart 3.April.2015 Link til dette innlegget Svart 3.April.2015 Tom har vært i arbeidsklær her ute i mange dager allerede. Hadde det ikke vært for han hadde ikke kroa og huset til Berit vært klart til påske. I går når vannet forsvant ble det fraktet ut store tanker med vann. Tom reiser til Oslo og kjøper nødvendig pumpeutstyr. Dette ble skrudd sammen slik at Kroa kan holde oppe i påsken. Drøbak Marineservice frakter vann fortløpende :-) Har dere båten på land enda? Ja båten står high and dry. Du kan tro jeg verker om dagen :( begynner å nærme meg klar, men så var det han foran da... God innsats av Tom R. Vet han er husrørleggeren for havna og stiller opp i egen fritid. Er nok mange gjester som setter pris på at restauranten kan holde åpent. Flotte bilder fra Phantomen, Flid. Så fort båten flyter så sees vi på Borgen :) Kos dere. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
baatsman Svart 3.April.2015 Link til dette innlegget Svart 3.April.2015 Skjønner ikke hva Tom Rør gjør på Borgen når jeg har en liten lekkasje i båten på Hvaler. Blålys og spakene i bunn er det som gjelder. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bonus Svart 3.April.2015 Link til dette innlegget Svart 3.April.2015 Skjønner ikke hva Tom Rør gjør på Borgen når jeg har en liten lekkasje i båten ... Tom har dessverre ikke hatt tid idag, bastsmann. Han har, innimellom all rørleggingen, laget nydelig suppe til alle på brygga her ..? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.April.2015 Link til dette innlegget Svart 3.April.2015 Og har vi fått tilbake vannet på bryggen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 3.April.2015 Link til dette innlegget Svart 3.April.2015 Som Lars skriver, vannet er tilbake i kranene på brygga, på kroa og toalettene. Dette er et resultat av at Per og Hilmar fra Drøbak Marineservice har gjort en kjempejobb for å få dette i gang igjen. Da ser vi frem til middag på Havnekroa, lørdag ettermiddag, hvor Milan skal servere oss lammestek og fløtepoteter. God påske. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 3.April.2015 Link til dette innlegget Svart 3.April.2015 Tom har dessverre ikke hatt tid idag, bastsmann. Han har, innimellom all rørleggingen, laget nydelig suppe til alle på brygga her .. Suppe og suppe Bonus, det er ikke kokk jeg trenger, men en rørlegger. Kos dere :) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Dykker Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Og der gikk Trudelutt ut fra Borgen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Etter at vi med Trudelutt dro, ble dronen til Flid sendt opp i luften og tok blant annet disse bildene. Fler båter har gått, men det er mange igjen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sap_2000 Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Programmet tilbake til Oscarsborg begynte på NRK2 nå 20:25 Kan etterhvert sees her også http://tv.nrk.no/program/fsam01012890/tilbake-til-oscarsborg Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Lars H. Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 (redigert) Her på Borgen har det vært mye aktivitet i anledning 9. april for 75 år siden. Jeg glemte å ta bilder, men her er selveste oberst Eriksen som beordret senkingen av Blücher avfotogravert av kapteinen på Flid. Og så sendte han opp dronen i kveldingen. Ikke så mange båter som i påsken, men det kommer vel fler imorgen fredag? Redigert 9.April.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Frissy Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Utrolig artig med dronebilder. Ser virkelig frem til sjøsetting den 24.... synes lenge til, men da kommer jeg til Oscarsborg jeg og. Var der noen ganger i fjor, og spesielt unga koste seg på historiske steder. Er det på den "korte"brygga forumets medlemmer pleier å møtes? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 10.April.2015 Link til dette innlegget Svart 10.April.2015 Nei, ikke bare på den korte brygga, selv om det til vanlig ligger en del med BP vimpler der. Alle er like velkomne uansett brygge og tilhørighet til forumet. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.April.2015 Link til dette innlegget Svart 10.April.2015 Og obs: Ingen har faste plasser. Men kommer en tidlig en helg, kan en jo velge favorittplassen om den er ledig. Ellers er det et system i havnen som feks. hvor de største båtene kan ligge kailangs. Havnekapteinen er flink til å hjelpe til med å finne plass. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 10.April.2015 Link til dette innlegget Svart 10.April.2015 Båtpåske på Oscarsborg. Vi våknet til full vinter noen dager før påske, men til tross for store snømengder var alt borte i løpet av kort tid. Etter noen dager gjør solen en god jobb og snøen smelter. Astor og fruen koser seg på akterdekket. Langbord på Havnekroa hvor "Svensk" her på forumet har levert maten. Fruene på Astor og Bonus steker vafler. Det minker på skinka. Mye god spekemat gikk ned på høykant. Astor klarer ikke å la kokos(nøttene) være i fred... En liten utepils i sola. Det ble også tid og anledning til en liten tur ned til det avlåste underjordiske på Oscarsborg. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 10.April.2015 Link til dette innlegget Svart 10.April.2015 Flotte bilder, Flid. Begynner å friste med en tur nordover. :) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 10.April.2015 Link til dette innlegget Svart 10.April.2015 Fölet mig lite närvarande Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.April.2015 Link til dette innlegget Svart 10.April.2015 Du var absolutt tilstede Svensk. En hel bataljon koste seg med nydelig mat fra Vestkysten av Sveariket :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.April.2015 Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 (redigert) Dronebilder kan jeg ikke by på fra Borgen, men nå har jeg fyrt opp webkameraet mitt som du finner på trudelutt.com/cam. Nå er det temmelig grått ute i fjorden. I dag er det godt med plasser ledig her, kun ca. 25 båter i gråværet. Redigert 11.April.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 11.April.2015 Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 Fine bilder, Flid. Flott!! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Frissy Svart 11.April.2015 Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 Og obs: Ingen har faste plasser. Men kommer en tidlig en helg, kan en jo velge favorittplassen om den er ledig. Ellers er det et system i havnen som feks. hvor de største båtene kan ligge kailangs. Havnekapteinen er flink til å hjelpe til med å finne plass. Fint. Takk for svar. Enn så lenge får jeg plass nesten over alt.....sees vi nok på oscarsborg om ikke altfor lenge.... 14 dager til havna åpner.....litt lenge egentlig Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 11.April.2015 Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 Lite folk på Borgen. Takket være web cam. Til Lars, som opplyste status her, så satser jeg på at å ligge longside går bra. God helg. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 11.April.2015 Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 Noen som vet om torpedobatteriet fortsatt er inntakt ? Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Dykker Svart 11.April.2015 Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 .............. brukes ihvertfall ikke aktivt. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.