CB. Svart 20.September.2014 Link til dette innlegget Svart 20.September.2014 (redigert) ...Især fruene der de sitter sammen med litt bobler og skryter av sine bedre halvdeler hehe , vi har det ikke lett men så tar det også kort tid slik at vi kan klare oss uten våre halvdeler under ankerdrammen og komme tilbake til ferdig mat Redigert 20.September.2014 av CB. (see edit history) Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
ToreSB Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Jeg har tenkt meg til Oscarsborg i helgen på en siste tur før båten havner på land. Mannskapet består av to barn på 7 og 9 år. Hvordan er forholdene på Borgen når det blåser litt? Jeg ser det er meldt mellom 7 og 9 m/s fra vest. Ligger man dekket av terrenget rundt eller blir det utrivelig for ungene som har litt lav terskel på hva som er "hyggelig" vær? Jeg tipper vi drar først på lørdag morgen, men det kan tenkes at vi drar på fredagen og da vil jeg ankomme Oscarsborg etter at det har blitt mørkt. JEg har ikke lagt til der før, og er litt spent på hvor enkelt det er å finne riktig plass og fortøye pent i mørket. Ungene er gode matroser, men det er ikke helt god HMS å sende en 9-åring frem på dekk hvis det er for mørkt. Det er sikkert mange som kan ta i mot tampen og hjelpe til når havna er full, men det er den kanskje ikke så sent på året? Link to post
Tom Rør Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Tipper det er en del båter der i helgen også, så det bør gå greit å få en hånd på brygga Link to post
Flid Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Tipper det er en del båter der i helgen også, Landligge kommende helg? Link to post
Lars H. Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Og dere i Flid, hvor er dere? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
GeirFrode Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Ikke for å skremme, men synes værvarselet for østlandet tyder på litt mere enn 7-9m/s. Selv om Drøbak kanskje ligger litt mere i le enn ytre Oslofjord, er varselet under her for Drøbak også. Legg spesielt merke til dette med "lokalt kraftige vindkast" OBS-varsel for Østlandet og Telemark: Ut på fredag ettermiddag øker vinden på fra vest, dette fører til kraftige vindkast som kan komme opp i 20-25 m/s lokalt. Dette vedvarer hele resten av fredag, roer seg litt natt til lørdag og tar seg opp igjen lørdag morgen. Meteorologens tekstvarsel torsdagØstlandet og Telemark Sørvestlig bris, frisk bris på kysten. Skyet eller delvis skyet. Stort sett oppholdsvær. fredagØstlandet og Telemark Sørvestlig bris, på kysten liten og senere stiv kuling. Spredt regn. Ut på ettermiddagen vestlig frisk bris, liten kuling på kysten. Lokalt kraftige vindkast. Spredte regnbyger, ellers til dels pent vær. lørdagØstlandet og Telemark Vestlig bris, på kysten sørvestlig opp i stiv kuling. Lokalt kraftige vindkast fram til kvelden. Enkelte regnbyger i nord og vest, ellers opphold og lange perioder med sol. Link to post
Flid Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Og dere i Flid, hvor er dere? Vi er hjemme Lars. Pleier og ta en Sverigetur i høstferien men meldinger om nok vind gjør at vi går Nordover i stedet. Går innover søndag eller mandag. Link to post
Tom Rør Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Landligge kommende helg? Jeg tar meg mest sannsynlig en tur "by my self", men vet ikke hvor. hvis det skal blåse mye, får jeg nok ikke ligge på flytebrygga på Gressholmen, så morgendagen får vise hvor jeg ender. Skal tidlig inn på søndag, så langt gidder jeg ikke å dra .-) Link to post
Lars H. Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 Jeg har tenkt meg til Oscarsborg i helgen på en siste tur før båten havner på land. Mannskapet består av to barn på 7 og 9 år. Hvordan er forholdene på Borgen når det blåser litt? Jeg ser det er meldt mellom 7 og 9 m/s fra vest. Ligger man dekket av terrenget rundt eller blir det utrivelig for ungene som har litt lav terskel på hva som er "hyggelig" vær? Her ligger du trygt som i en andedam uansett vær. Jeg tipper vi drar først på lørdag morgen, men det kan tenkes at vi drar på fredagen og da vil jeg ankomme Oscarsborg etter at det har blitt mørkt. JEg har ikke lagt til der før, og er litt spent på hvor enkelt det er å finne riktig plass og fortøye pent i mørket. Ungene er gode matroser, men det er ikke helt god HMS å sende en 9-åring frem på dekk hvis det er for mørkt. Du trenger ikke å sende 9-åringen frem, vi som er i havnen tar i mot og ordner det. Her er det både longsideplasser og bøyer for fortøying med baug eller akter mot flytebrygge. Og plass er det garantert på denne tiden. Kall meg opp på kanal 16, Trudelutt eller ring meg på 99705227 så skal jeg lede deg inn. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
176-671 Svart 25.September.2014 Link til dette innlegget Svart 25.September.2014 For en service! Skulle ønske at ikke arb.giver krevde mitt nærvær denne helgen, men ... (sukk) ! Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Bonus Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 ... Skulle ønske at ikke arb.giver krevde mitt nærvær denne helgen, men ... (sukk) ! Det er i slike situasjoner "Gjemmekontor" kan være løsningen Link to post
176-671 Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Det er i slike situasjoner "Gjemmekontor" kan være løsningen Ja, det var det, da. Problemet er bare det at kontoret skal ha en hastighet på et par hundre knop, men blir stående veldig i ro dersom jeg hiver meg i båten og drar til Oscarsborg eller andre steder. Så jeg håper heller på noen trivelige rapporter fra de tilstedeværende, slik at utferdstrangen forblir like stor også kommende uke. God helg og god tur på sjøen. Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Bonus Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 .... Så jeg håper heller på noen trivelige rapporter fra de tilstedeværende, slik at utferdstrangen forblir like stor også kommende uke. God helg og god tur på sjøen. Blir dessverre landligge denne helgen Link to post
Astor Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Det har blåst friskt i Drøbaksundet i dag. Er i båten på Storsand og gjør i stand for helgen. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Flid Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Blir dessverre landligge denne helgen Alt ok med "sjefsmatrosen" ? Link to post
Pequod Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Ser ikke akkurat fullt ut på webkameraet...Nesten tortur å se at det er så mange ledige plasser en fredagskveld! Om tre timer skal jeg på min første nattevakt i båthavna på Oksval, så tur ville det uansett ikke blitt. Men jeg håper på litt mildere vær i morgen... Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Det er vel en 20 - 30 båter her nå og stadig flere kommer. Men jeg tror rekorden er ca. 140 båter. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bonus Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Alt ok med "sjefsmatrosen" ?Joda'sjefsmatrosen' overlever. Hun var så uheldig og brakk håndleddet for 14 dager siden da vi var på Koster. Ble forsøkt 'strukket' og gipset, men det ble ikke bra nok, så hun ble operert for å få det ordentlig. Pinner, skruer og en plate satt inn. Var på kontroll igår, da så det veldig bra ut. Så det er gips (over albuen ...) i to uker til.Så jeg er litt 'hjelpemann' om dagen :-) Link to post
Dykker Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Det er vel en 20 - 30 båter her nå og stadig flere kommer. Men jeg tror rekorden er ca. 140 båter. Var 156 båter (iflg havnevakten) på Borgen en sommerdag i 2012. Måtte skvise båten inn med skohorn og tråkke ned fenderene etter at alle på brygga ved restuaranten hadde vært så vennlige å slakke på fortøyningene. Link to post
ToreSB Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Vinden ble litt for kraftig mannskapet og skipper, så vi overnatter i Sandvika i stedet. Satser på at vinden løyer litt i morgen og at vi kommer oss ned på morgenen. Link to post
Astor Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Hils fruen, Bonus. Skal hilse herfra også. Vi er godt fortøyd ytterst på " toern" på Sætre og blir her fram til søndag. Fin plass med god utsikt utover. Det kommer stadig båter inn til kai i mørket. Nå har vi det bra. Kvalitetstid. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bonus Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 (redigert) Hils fruen, Bonus. Skal hilse herfra også. Redigert 26.September.2014 av Bonus (see edit history) Link to post
Normarco Svart 26.September.2014 Link til dette innlegget Svart 26.September.2014 Mye blåst ute på Borgen nå? Har beklageligvis landligge denne helgen, skal dog ut søndag til tirsdag, da skal elskerinna på land, 54 nettet i båten denne sessongen[emoji106] Link to post
ToreSB Svart 27.September.2014 Link til dette innlegget Svart 27.September.2014 Æsj. Vinden ble for sterk for oss på vei ned, så vi snudde på høyde med Vollen. Jeg bruker en påhenger som hovedmotor siden den gamle dieselmltoren i kjelleren ikke virker. Dette fungerer ok i fint vær, men ikke i dag. Og matrosene er lite glade i frisk kryssing. Så da ble det badeland i stedet for Oscarsborg, og oppdatert innenbordsmotor på ønskelisten til jul... Ungene har gledet seg lenge til tur til festningen, så vi får prøve igjen når vinden er litt snillere. Takk for tilbudene om bistand i havnen, det satte vi stor pris på. Link to post
Pequod Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Kommer nok innom Oscarsborg denne helgen, etter alle solemerker. Noen andre som skal dit? Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn