Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

Første mann til mølla, vet du. Vi har også vår favorittplass, og når vi kommer på torsdag formiddag, er den som oftes ledig. Og det må vel være helt greit?

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nei, det er i hvert fall ikke noe problem på den bryggen jeg foretrekker. Og det skulle jo bare mangle!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

... Kom akkurat hjem etter et hyggelig besøk I Bonus som ligger ved siden av Mor Major på sin faste plass. Blankeste båten i havna med god margin :-) fikk nesten litt dårlig samvittighet, hehe ;-)

Veldig hyggelig med besøk, sap. Nå må du ikke begynne å polere imorgen, da ... :-)

Link to post
Share on other sites

Da er også Trudelutt på plass på Borgen. Vi la ut fra hjemmehavnen i Son før 0900 i gråvær, duskregn og 13gr. Men nå skinner solen her på borgen og det er nesten ikke vind, sol og 24 grader. Antallet båter er fremdeles under 15. På veien møtte vi denne spanske 4-masters skuten som lå for anker utenfor Storsand. Den har nå dradd sydover.

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Men så "mange" båter på en torsdag, er vi ikke vandt med. Her er det bare å komme og kose seg for de som ikke er på ferie.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Slik har det vært siden tidenes morgen. Stort sett veldig lite folk i indre Oslofjord i Juli. Ganske naturlig egentlig, har en først båtferie reiser en naturligvis sørover :thumbsup:

 

God sommer :flag:

Naturlig at de som bor i området drar sydover på ferie. Har dog stusset litt over at så få fra østfold og sørlandet tar turen inn fjorden på ferie.

Det er vel billig fläsk & läsk på bestkusten som lokker mer.

 

Er nybåten (ref signaturen din) på plass ennå?

Hvilken Princess er/ blir det?

 

God sommer

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Naturlig at de som bor i området drar sydover på ferie. Har dog stusset litt over at så få fra østfold og sørlandet tar turen inn fjorden på ferie.

 

God sommer

 

For meg som er alt annet enn glad I Svenske og forsåvidt også nordre del av Danmark I høysesongen hadde det klart vært ett alternative.

Men blir liksom litt galt å seile innover Oslofjorden for en ferie tur. Er forøvrig lengre til Oscarsborg enn det er til Svenskekysten.

Har vært på Oscarsborg ett par ganger I forbindelse med Trawler treff.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Vi har hatt vår første natt på Oscarsborg, og er enig i at dette er en flott plass. Vi blir en natt til før vi går videre.

 

Litt kommers i dag da det blåste en god sør-sørøst og det dukket opp et vikingskip på 60-70 fot som skulle legge til ytterst på longsidebrygga på nordøya. Jeg vet ikke om de hadde motor i det hele tatt, men de hadde i alle fall med en RIB med 10-15 hester som prøvde å dytte dem dit de skulle. Dette var ikke tilstrekkelig til å få dem dit de skulle i vinden, så det var nær på at de dunket skikkelig i en seiler i forvirringen som oppsto. Heldigvis dukket redningsskøyta Bergesen opp og fikk slept og dyttet dem inn til brygga uten at det ble noen skader på båtene rundt.

 

Det la til en flott båt litt bortenfor oss også. En Grand Banks fra Kristiansand, litt i underkant av 50 fot, tipper jeg. Av den typen som har lavt akterdekk. Dette er en båttype som jeg er svak for, så det har blitt noen spaserturer forbi der i løpet av dagen, for å si det sånn.

 

Vi har fortøyd med hekken mot vest, så nå nyter vi kveldssola fra solsenga akter.

Øivind

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...