Lars H. Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Vi er fremme på Borgen om tre kvarter. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fjord28cs Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Vi er fremme på Borgen om tre kvarter. Regner med at Storhertuginnen er et mektig skue på styrbord baug? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Den er observert, men fremdeles langt unna. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 10.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2014 Tok en titt innom webkameraet før det ble for mørkt tidligere i kveld, og det var jo godt med plass der, på en fredagskveld! Det er vel er sikkert tegn på at det begynner å bli høst... Stikker innom i morgen på vei ned til Horten... :-) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
CB. Svart 10.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2014 Hvor lenge holder bar og restauranter oppe utover ? Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Bonus Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 13.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 Skar seg litt for meg denne helga også... Hadde planlagt å ta en liten stopp på vei ned til Horten, men kom avgårde nesten tre timer senere enn planlagt, samt at jeg kjørte en litem omvei for å tanke opp, så da strenet jeg bare forbi på vei til Horten. Returen gikk forsåvidt som planlagt, men valgte å droppe å stikke innom også denne gangen ettersom jeg ville hjem i rimelig tid fordi jeg skulle tidlig på jobb i dag. Gikk inn i leiligheten 22.15 søndag kveld, så det var vel en grei avgjørelse... Men det er jo alltids neste helg! Da kan jeg jo ha Oscarsborg som mål for en dagstur! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 16.November.2014 Link til dette innlegget Svart 16.November.2014 Det blir nok en tur på Borgen til helgen. Stille mørkt og rolig der på denne tiden av året :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 6.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2014 Vindorkesteret Vårfølelse Oscarsborg II Oscarsborg III Stille Rimfrost på brygga Topp vær for oss som liker å dra ut sesongen litt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 6.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2014 Vakkert! Og når jeg titter ut av vinduet ser jeg nydelig vinterlandskap i Valdres. Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 6.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2014 Fine bilder! Oscarsborg er en perle! Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 24.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2015 Tar meg sannsynligvis en tur til Oscarsborg i morgen. Skal til Drøbak for å se en utstilling i Avistegnernes Hus før den stenger, og tenkte å slå to fluer i en smekk. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal legge til i Drøbak, men tror det blir Oscarsborg, så kan jeg ta ferga til DRøbak for kosens skyld, og ta meg en liten spasertur på Oscarsborg før jeg returnerer til Nesodden. Skal bli godt å komme meg ut på "langtur" igjen, og ikke bare bale innerst i Oslofjorden... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Stella Ulefoss Svart 25.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 Hei i innlegg til Tom Rør 434 er bilde av en nydelig puddel , hva heter den ? Jan Martin Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 Hun heter Dixie :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 25.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 ... Hun heter Dixie :-) ... og en idag, herværende Lerke gleder seg veldig til å passe henne til sommeren .. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 Det tror jeg nok ja. Du får hilse Lerke fra "Disney" :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 25.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 :-) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 25.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 (redigert) Dere som er kjent på Oscarsborg har kanskje sett disse bildene før, men dere som ikke besøker "Borgen" så ofte....her er noen bilder som forteller en liten historie. Her er det ganger og tuneller dypt nede under bakkenivå. Dette er steder som er avlåst, men de lukker opp hvis man spør pent og de har god tid. Her et strømaggregat nede i dypet, tilsynelatende i god stand. I naborommet til aggregatet er det et stort basseng med vann fra et naturlig oppkomme. Dette vannet ble brukt til å kjøle dieselmotoren. Dette er et av de få stedene tunellene fikk skader i 1945. De store steinene er en nød reparasjon som ble gjort etter krigen. I denne tunellen ble ammunisjonen til de store kanonene fraktet opp fra bakkenivå. I bunnen av tunellen er det en stor ståldør som munner ut omtrent der hvor RS mannskapene bor. En tidligere kommandoplass, er det en fjernskriver vi ser.... Kommunikasjon... Sistemann ut av døra i 1994. Ingen ryddet bordet, alt er som det var fra den gangen. Dørene er fra sent 1800, fremdeles i god stand. Ammunisjonsheis opp til de store kanonene. Treverk på veggen slik at granatene ikke skulle slå inn i muren. I toppen av sjakten opp til de samme kanoner. Museet har flere store magasiner med samlinger av forskjellige slags skyts. Miner. Et stort utvalg av tennsatser. Granater... Det finnes mange lange tuneller og ganger dypt under festningen, her er det lys, varme og tørt de fleste steder. Her er en ammunisjonstralle fra Håøya. Alt er tatt vare på, tørt og behagelig langt under bakkenivå. Redigert 25.Januar.2015 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trude III Svart 25.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 Takk Flid for veldig artige bilder. Jeg har vært her mange ganger men så langt inn i dypet har jeg ikke fått sjansen til. Hls Trude III Sitér dette innlegget Trude III Link to post
Arvid_A Svart 25.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 Takk for guidet tur ned i "katakombene", Flid! Det er tydeligvis mye mer nedi der enn hva man får sett ved en vanlig museumstur! Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 25.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 Vet ikke helt hva det er med meg og Oscarsborg...hver gang jeg planlegger å dra dit, skjer det noe som gjør at det ikke blir noe av... Men denne gangen kan jeg vel bare skylde på meg selv! Hadde nattvakt natt til i dag og dro derfor rett ned i båten og sov der for å spare tid. Tenkte det ville holde med rundt tre timer på øyet, så kunne jeg sove ut når jeg var tilbake, og snu døgnet på en effektiv måte. Men jeg var nok trøttere enn jeg trodde, for jeg sov så lenge at da jeg våknet var det ingen mulighet for at jeg ville klare å komme meg til Drøbak og Oscarsborg før utstillingen jeg skulle på stengte... Så da ble det bare med en tur til Ildjernet og Kavringen der jeg fylte opp tanken før jeg dro hjemover. Så ingen andre båter utpå - det var litt kjølig, men blikkstille sjø. Jeg prøver igjen på tirsdag - for nå har jeg en ukes avspasering, og tirsdag er det meldt sol! Ingen utstilling da, siden denne søndagen var siste sjanse, men tur håper jeg det blir... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 25.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 Forøvrig flotte og interessante bilder, Flid! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
All In Svart 25.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2015 Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 (redigert) Dette var interessante bilder fra steder man ikke vanligvis slipper til, takker for titten Flid Redigert 26.Januar.2015 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Gew77 Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 Hei, Hvordan kan man slippe inn på disse stedene?:) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.