Jump to content

Mercruiser 1.7d tråden

mr.bayliner

Recommended Posts

Takker :-) Er ikke noe Oljevakt på header tanken til drev men mulig det sitter ned på "stammen" og jeg fant bare en hyler sist jeg kikket. Hvis den ikke får nok spenning ved høy kjølevannstemp. så kan det være derfor den bare "plystrer"... Men diodebru har jeg ikke sjekket eller målt. Skal ta en kikk når jeg kommer hjem fra offshore 1/8.

Noe alarm test knapp/bryter er det ikke på min båt.

Redigert av Innovator (see edit history)
  • 2 uker senere...

Reima ser ut til å være den samme til alle motorene.

Det anbefales å bytte stramme-hjul i samme slengen.

Der finnes det to varianter av feste for denne. I følge Eurofritid er det desverre ikke mulig å se hvilken strammer du har ut fra motornr eller årsmodell. Deksel over rem må åpnes for å se hvilken type strammehjul du har.

Det rimelige alternativet med det nye festet krever bare at strammehjulet skiftes. Har du gammel type krever det et ombyggingssett.

Link til Eurofritid: http://eurofritid.no/?PageID=27664

Redigert av Jens_P (see edit history)

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

tok å tilta opp drevet i dag å kjente på drevet, skal det være slarkete opp/ned venstre/høyre? la også merke til at propellen begynte å bli ganske grodd, noe som resulterer i litt laver hastighet, hvordan skal jeg gjøre ren propellen å skal lag "lakke" den med noe for å hindre at den gror? er en blank alu-propell.

hei, ang den "plystrelyden" så mistenker jeg sterkt at den lyden kommer fra en slange på innsuget, skru av slangen mellom turbo og "luftfilteret" da kommer du litt lettere til, så strammer du bare de to slangeklemmene på den lille slangen som går nedover. kan også være den slangen som er på høyre side på motoren.

ok viste seg å være en større opperasjon det her er en kjølevanns lekasje under motor som har sprutet vann på dynamoen og videre så har lensepumpe vært i drift hele tidens mens båten har vært kjørt,, så motor må ut.... dette fant min servicemann ut,, og jeg har nylig kjøpt båten... ingen grei sak dette for de forrige eiere...

• 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Hadde en 1,7l 2006 mod tidligere. Gangtid når den ble solgt var nesten 600t. Eneste problemet i løpet av de 600 timene, var oljetrykksgiveren som måtte byttes. Ellers vanlig vedlikehold++

Ble alltid kjørt god og varm på turtall under 1600rpm. Hadde marsjturtall på 3600rpm.

Har mye å si hvordan maskinen er kjørt og behandlet...

MVH Ktveiten

• 2 måneder senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...