Innovator Svart 20.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2012 (redigert) Takker :-) Er ikke noe Oljevakt på header tanken til drev men mulig det sitter ned på "stammen" og jeg fant bare en hyler sist jeg kikket. Hvis den ikke får nok spenning ved høy kjølevannstemp. så kan det være derfor den bare "plystrer"... Men diodebru har jeg ikke sjekket eller målt. Skal ta en kikk når jeg kommer hjem fra offshore 1/8. Noe alarm test knapp/bryter er det ikke på min båt. Redigert 20.Juli.2012 av Innovator (see edit history) Link to post
mr.bayliner Svart 31.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Hvor få tak i reg-reim,dieselfiltere,oljefiltere til en grei pris? Link to post
Explorer Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Kjøpte nettopp på eurofritid i Bergen, rask levering. Billigste jeg fant ihvertfall. Link to post
mr.bayliner Svart 1.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Er det bare å oppgi motornr eller er det samme reima på alle 1.7 motorer? Må strammeren byttes i samme slengen eller er den noe som varer en stund? Link to post
Jens_P Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 (redigert) Reima ser ut til å være den samme til alle motorene. Det anbefales å bytte stramme-hjul i samme slengen. Der finnes det to varianter av feste for denne. I følge Eurofritid er det desverre ikke mulig å se hvilken strammer du har ut fra motornr eller årsmodell. Deksel over rem må åpnes for å se hvilken type strammehjul du har. Det rimelige alternativet med det nye festet krever bare at strammehjulet skiftes. Har du gammel type krever det et ombyggingssett. Link til Eurofritid: http://eurofritid.no/?PageID=27664 Redigert 1.August.2012 av Jens_P (see edit history) Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
mr.bayliner Svart 1.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Da har jeg vel med mi. Flaks den gamle typen sånn at jeg trenger ombyggingskittet oxo. Vet du når det nye festet kom orginalt på motoren? Link to post
Jens_P Svart 1.August.2012 Link til dette innlegget Svart 1.August.2012 Nei, vet ikke når det kom. Fikk intrykk av at de var brukt om hverandre og at det ikke fantes oversikt eller system for hvilke motorer som hadde hvilke fester. Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Charlie66 Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 Hvor ofte skal registerreima skiftes på Mercruiser? Link to post
Explorer Svart 2.August.2012 Link til dette innlegget Svart 2.August.2012 (redigert) Hver 1000 timer eller hvert 5 år.avhengig av hva som kommer først. Inspeksjon hver 300 time eller hvert 5 år Redigert 2.August.2012 av Explorer (see edit history) Link to post
mr.bayliner Svart 5.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2012 tok å tilta opp drevet i dag å kjente på drevet, skal det være slarkete opp/ned venstre/høyre? la også merke til at propellen begynte å bli ganske grodd, noe som resulterer i litt laver hastighet, hvordan skal jeg gjøre ren propellen å skal lag "lakke" den med noe for å hindre at den gror? er en blank alu-propell. Link to post
mr.bayliner Svart 5.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2012 hei, ang den "plystrelyden" så mistenker jeg sterkt at den lyden kommer fra en slange på innsuget, skru av slangen mellom turbo og "luftfilteret" da kommer du litt lettere til, så strammer du bare de to slangeklemmene på den lille slangen som går nedover. kan også være den slangen som er på høyre side på motoren. Link to post
Innovator Svart 6.August.2012 Link til dette innlegget Svart 6.August.2012 Hei mr.bayliner det er jo fra alarmgiveren lyden kommer fra. Den som hyler ved oppstart. Ikke noe plystrelyd fra motor-rommet, Så det er den som får et signal. Link to post
mr.bayliner Svart 6.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2012 Oki :) for var nettopp å finsa en sånn motor der det kom en plystrelyd fra innsuget når turboen jobba. Link to post
Innovator Svart 7.August.2012 Link til dette innlegget Svart 7.August.2012 ok viste seg å være en større opperasjon det her er en kjølevanns lekasje under motor som har sprutet vann på dynamoen og videre så har lensepumpe vært i drift hele tidens mens båten har vært kjørt,, så motor må ut.... dette fant min servicemann ut,, og jeg har nylig kjøpt båten... ingen grei sak dette for de forrige eiere... Link to post
mr.bayliner Svart 7.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2012 Er det noe forrige eier måtte ha sett? Eller burde ha vist om? Uansett utrolig kjedelig, hva som er feil på motoren? Link to post
Innovator Svart 7.August.2012 Link til dette innlegget Svart 7.August.2012 Er nok noe de burde ha visst ja for det er rustangrep etter sjøvann under motor og dynamo og det kommer ikke over natta.... venter på beskjed fra service på hvor lekasjen sitter. Link to post
Innovator Svart 22.September.2012 Link til dette innlegget Svart 22.September.2012 Så var problem løst... deksel til Intercooler var sprekkt (frostskade) og sprutet sjøvann på dynamo.. Nytt intercooler deksel fabrikert da deksel alene ikke er å få kjøpt,+ ny dynamo på plass. Link to post
mr.bayliner Svart 24.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 Usja. Finnes vel dynamo som ikke koster skjorta på ebay:) Link to post
nestor Svart 24.September.2012 Link til dette innlegget Svart 24.September.2012 Ja, hehe, røsket ut en i dag jeg også, ikke min, vil ikke ha slik. Den går for varm, det er ikke nok effekt, dårlig el-enlegg, lekker olje, lekker vann. Kammreima er ikke skiftet, (02-mod) olja var grå, turboen slarkete. Link to post
Innovator Svart 4.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2012 Skjønner ikke helt hva Nestor referer til.... er det en mercruiser motor du snakker om? Link to post
nestor Svart 4.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2012 Sorry. Glemte å referere til "tråden" merc 1,7D, hehe............ Link to post
Innovator Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Høres ut som om det er en dårlig vedlikeholdt motor du har tatt ut :-) Link to post
Ktveiten Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Hadde en 1,7l 2006 mod tidligere. Gangtid når den ble solgt var nesten 600t. Eneste problemet i løpet av de 600 timene, var oljetrykksgiveren som måtte byttes. Ellers vanlig vedlikehold++ Ble alltid kjørt god og varm på turtall under 1600rpm. Hadde marsjturtall på 3600rpm. Har mye å si hvordan maskinen er kjørt og behandlet... MVH Ktveiten Link to post
nestor Svart 5.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2012 Hallo. Dårlig vel.h. ............kan nesten ikke legge ut bilder....ingen vil ha slik etterpå. Får vel vente til den kommer i "kjørebenken" Link to post
mr.bayliner Svart 3.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2013 har akkurat tatt av drevet på motoren,å da kjenner jeg at akslingen som går opp er litt slarkete, er snakk om 2mm opp/ned.å litt sideveien. er dette noe å bry seg om eller må jeg bytte?? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn