Jump to content

Kobling av startmotor (enkel skisse) c",)med bilde


M/S Bastard

Recommended Posts

Jeg har litt tungt for å skjønne at det ikke er en CA45 starter. Derfor kunne det være kjekt med et bilde av hele starteren nå den er løs fra motoren.

<{POST_SNAPBACK}>

Du har rett! :smash:

 

Men som jeg har nevnt, den har flere betegnelser!

Det er en ca45, Og det er en CAV!

Rart det er en annen betegnelse i service boka til Perkins som jeg har!

 

Jeg fant ut av dette da jeg skrpte av lakken på huset

 

Klipt ut av svaret mitt litt lenger opp i tråden!

Det er av merke CAV og betegnelsen er 45 d 12-51! Dette er preget på huset

Link to post
Share on other sites

Rart det er en annen betegnelse i service boka til Perkins som jeg har!

Men, er du sikkert på at det ER riktig starter til din 4.108 ??

 

Det kan jo hende at forrige eier har brukt noe uoriginalt for å spare penger? Det ser jo ut som han også har "tuklet" litt med ferskvannskjølingen / varmeveksler (neppe originalt Perkins). Mulig at han var en lokal Reodor Felgen?

 

Ville undersøkt dette med Økonomideler, hvilken type starter som går til din Perkins - du har vel serienummer på motoren?

 

Bare noe som slo meg.........

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Men, er du sikkert på at det ER riktig starter til din 4.108 ??

 

Det kan jo hende at forrige eier har brukt noe uoriginalt for å spare penger? Det ser jo ut som han også har "tuklet" litt med ferskvannskjølingen / varmeveksler (neppe originalt Perkins). Mulig at han var en lokal Reodor Felgen?

 

Ville undersøkt dette med Økonomideler, hvilken type starter som går til din Perkins - du har vel serienummer på motoren?

 

Bare noe som slo meg.........

<{POST_SNAPBACK}>

 

Jepp, kjøling er langt fra orginalt!

Starter er nok ikke den billige typen, for den jeg har koster 4150,- (undersoøkt hos Økonomi deler)

Derfor ba ØD meg om og sjekke nummer på starteren for og finne en billigere løsning! (erstatter)

 

Maritim har en til 3175,-

Så da får vi se i morgen etter en ringerunde!

 

Bytter gjerne Perkinsen mot en Sabb 2g :wink:

Link to post
Share on other sites

CA45 starteren var mye brukt av Perkins. Noe komplisert og dyr, men relativt kraftig og dro godt i gang.

 

Er overbevist om at denne kan erstattes av Lucas M50 eller M45.

 

Maskinteknisk i Oslo (om det finnes lenger) leverte prisgunstige Lucas-kopier.

 

Vikleverkstedet som Walter vanligvis anbefaler kan være verdt et forsøk.

Link to post
Share on other sites

"lite problem, liten slegge, stort problem, stor slegge".

Bruker den metoden selv, jeg. Men det er vanligvis når det allerede HAR gått til H .... og for å gjøre ende på den aktuelle gjenstands gjenstridige forårsakelse av sjelelig lidelse hos meg selv. Har enkelte skapdører o.l. med hull og merker ... Men bare hjemme, selvsagt ikke i båten!! :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

3711 kroner kom den på, ikke galt det :smash:

Godt at du ser lyst på livet, bastard30000 - hadde det vært meg, så hadde jeg bannet! :wink:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

3711 kroner kom den på, ikke galt det

hehehehehehe..... Du skal være glad du ikke har en Yanmar som krever ny starter, bytta en våren 2004 ( til en YSG 8 hk) og den kosta kr 5200,- Har sette det før her på forum .... båtpenger og andre penger....

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Tenkte bare jeg skulle komme med en liten kommentar m.t.p 'forsøk' av overhaling av kassert starter.. og el-relaterte problemer/vedlikehold ellers i båt.

 

Etter egne tidligere erfaringer fra service i maritim virksomhet, er det utrollig hva bruken av CRC sine produkter kan gjøre. Et nøkkelprodukt når det gjelder iring, rust, saltproblemer generelt, osv, har vært 'lectra-cleaneren', bruk av denne etterfulgt av 2-26(eller hva den heter nå igjen..) har løst mange kontaktproblemer, lederproblemer og faste deler i forb med el-utstyr... :smiley:

 

AAUa

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...