Jump to content

Kobling av startmotor (enkel skisse) c",)med bilde


M/S Bastard

Recommended Posts

Hvordan går det Bastard?

Har du fått delene, eller har du byttet til bmc?

 

Er motoren i gang?

Venter spent vet du, nå som våren nermer seg....

 

Fernanda

:flag:

<{POST_SNAPBACK}>

Har fått tak i en ekstern filterholder, men da må jeg gjenge opp i blokka!

Venter med det til jeg har fått den jeg bestilte på Felleskjøpet for og se om jeg kan bruke den!

Den burde jeg få snart, tenkte og ta en telefon for og høre om den er på vei!

Link to post
Share on other sites

Her er den eksterne filterholderen jeg har fått gratis :yesnod:

Men hvilke hull skal jeg plugge igjen, regner med at det er de her på baksiden!

Bilde

 

Neste spørsmål, hva er inn og ut her?

er inn mitt i filteret og retur den på siden :confused:

Bilde

 

Har tenkt og da lage et mellomstykke (flens) som Tme var inne på!

Må vel ta meg en tur på jobben i morra og lage til dette opplegget med slanger og sånn :smiley:

Da kan jeg henge holderen på hytte veggen!

Bilde

Link to post
Share on other sites

Hvis en sveiser 2 stk gjengemuffer på plata slipper du unna dette med gjenger. Da får du skrudd dette sammen med deler som er tilpasset gjengetypen.

Det behøver ikke være så veldig store hull i plata.

 

Her er det noe snedig, hva er de to gjengede stussene til som står på toppen av braketten?

Link to post
Share on other sites

Hvis en sveiser 2 stk gjengemuffer på plata slipper du unna dette med gjenger. Da får du skrudd dette sammen med deler som er tilpasset gjengetypen.

Det behøver ikke være så veldig store hull i plata.

 

Her er det noe snedig, hva er de to gjengede stussene til som står på toppen av braketten?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er de jeg skal bruke.

De på baksiden skal blendes

Link to post
Share on other sites

Javel, inn i midten av filteret mener jeg at det er. Ta med deg filterdelen til tess, eller slangen hvis du har den ferdig så får du rett fittings som du kan sveise på plata.

<{POST_SNAPBACK}>

Må gjenge gitt, for jeg har ikke sveiseapparat :headbang:

Men skal ut på jobben snart og fikse detta, har bårde fittings og slanger der :smiley:

 

Men jeg har en ide til, jeg kan lage 2 slike plater som jeg har tegnet mal til.

For da kan jeg bruke den gamle filterholderen alikevel!

Hmmm...rart jeg ikke har tenkt den tanken før

Link to post
Share on other sites

Men hvilke hull skal jeg plugge igjen, regner med at det er de her på baksiden!

 

 

Neste spørsmål, hva er inn og ut her?

er inn mitt i filteret og retur den på siden :confused:

 

<{POST_SNAPBACK}>

Det normale er vel at oljen skal inn i de små hullene ytterst på filteret, og ut i midten. De to koplingene under på holderen er nok til montering av oljekjøler, så det er ikke sikkert at disse kan brukes. Du får gjøre den godt ren og prøve å blåse gjennom de forskjellige hullene for å se hvor de fører hen.. Kanskje du må lage en flens på denne også, slik som på motoren?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Det normale er vel at oljen skal inn i de små hullene ytterst på filteret, og ut i midten. De to koplingene under på holderen er nok til montering av oljekjøler, så det er ikke sikkert at disse kan brukes. Du får gjøre den godt ren og prøve å blåse gjennom de forskjellige hullene for å se hvor de fører hen.. Kanskje du må lage en flens på denne også, slik som på motoren?

<{POST_SNAPBACK}>

Sant nok!

Men i steden for og lage flens til den kan jeg (fant ut av det i sted) lage flens til den opprinnelige filterholderen!

Rart jeg ikke har tenkt på dette, men jeg har vel vært for opptatt med og tenke på en ny filterholder!

Vel, nå drar jeg på jobben og ser hva jeg får til :smash:

Link to post
Share on other sites

Sant nok. Da er det jo bare å lage to like flenser... Så slipper du å plugge de to i bunnen.

 

Oppstart i kveld??

<{POST_SNAPBACK}>

Nei, ikke oppstart i dag! Iløpet av påsken er målet!

 

Nå har jeg vært og finni meg stål som jeg skal lage flenser av!

Jeg lagde meg sveisestusser på jobben, og skaffet meg slange!

Så nå er det bare litt oppstreking, kapping, sveising og pussing så er det klart :smash:

Fikk lånt meg et sveiseapparat!

Håper da dette er på plass i morgen, ferdig montert!

 

Så da håpe jeg bare startern passer som den skal :smiley:

 

Her delene som skal bli til ekstern oljefilterholder! følg med i morgen :smiley:

Bilde

Redigert av bastard30000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da er stussene (flensene) ferdig!

Skal lage nye senere da jeg må ha tak i et Mig apparat! (sveisen ble ikke pen)

 

Men mye av påsken er ødelagt da Postkontoret stengte 13,00 idag! Trodde de hadde åpent til vanlig tid!

Der var det ny kabelskotang, multimeter og diverse kabelsko som jeg skulle brukt til det elektriske i påsken! Og dem åpner ikke før Tirsdag 29 igjen :headbang::headbang:

 

Må planlegge påsken på nytt :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Da er stussene (flensene) ferdig!

Skal lage nye senere da jeg må ha tak i et Mig apparat! (sveisen ble ikke pen)

 

Men mye av påsken er ødelagt da Postkontoret stengte 13,00 idag! Trodde de hadde åpent til vanlig tid!

Der var det ny kabelskotang, multimeter og diverse kabelsko som jeg skulle brukt til det elektriske i påsken! Og dem åpner ikke før Tirsdag 29 igjen :headbang:  :headbang:

 

Må planlegge påsken på nytt :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Som jag brukar säga " Livet är sannerligen inte rakt fram " ! Det skall bli spännande och se om din Perkins hoppar igång nästa vecka !

 

/ Dan

Link to post
Share on other sites

Som jag brukar säga " Livet är sannerligen inte rakt fram " ! Det skall bli spännande och se om din Perkins hoppar igång nästa vecka !

 

/ Dan

<{POST_SNAPBACK}>

Mnja, jeg skal pøve og lage til noe greier så håpet er ikke ute for og starte motoren egentlig!

Så jeg skal snart ut i båten og montere filteret, slik at det er på plass!

 

Og så må jeg prøve og få brukt de gamle batteri kabelene foreløbig! Jeg skal og må ha i gang motoren i påsken!

Link to post
Share on other sites

Venter spent på rapport fra neste startforsøk. Men jeg tror jeg ville satt på doble slangeklemmer, når du får trykk og varme på dette så kan det jo fort hoppe av. Og en motor uten oljetrykk trives ikke særlig godt.. Dessuten ville det jo grise til noe helt utrolig da...

 

Men lykke til, så lenge slangene tåler trykk og varme så burde dette gå bra skulle man tro. Så da er det bare å få på plass starteren, pusse litt på kabelskoene og starte opp. Får vi håpe da...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Venter spent på rapport fra neste startforsøk. Men jeg tror jeg ville satt på doble slangeklemmer, når du får trykk og varme på dette så kan det jo fort hoppe av. Og en motor uten oljetrykk trives ikke særlig godt.. Dessuten ville det jo grise til noe helt utrolig da...

 

Men lykke til, så lenge slangene tåler trykk og varme så burde dette gå bra skulle man tro. Så da er det bare å få på plass starteren, pusse litt på kabelskoene og starte opp. Får vi håpe da...

<{POST_SNAPBACK}>

 

Slangene er beregnet for hydraulikk så de holder nok!

Skal ha doble klemmer men nå har jeg bare 4 stk til rådighet, skal sette dobbelt når butikkene åpner igjen!

Skal montere ferdig i morra, også starteren skal monteres da :yesnod:

Må finne på noe provisorisk på battersko da, fordi jeg har bare en. 4 nye ligger på Posten :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Oljefilter er montert! Det ligger løst forløbig men montert!

Da skal jeg endelig montere starteren :yesnod: men litt problemer her og :headbang:

Jeg må sage vekk litt i motorfundamentet for og få vridd starteren på plass, men det skal gå bra!

 

Håper og kunne teste i ettermiddag! Starte altså....... :eek:

Lurer kanskje på om burkaen forsvinner i dag også

Redigert av bastard30000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

.....Håper og kunne teste i ettermiddag! Starte altså.......

Ønsker deg lykke til med startforsøket, bastard30000 - dette blir "et stort øyeblikk" å vekke motoren etter 3 års "tornerosesøvn"!!

 

:o)

 

Håper virkelig at du skal få slippe flere overraskelser med Mister Perkins!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Ønsker deg lykke til med startforsøket, bastard30000 -  dette blir "et stort øyeblikk" å vekke motoren etter 3 års "tornerosesøvn"!! 

 

:o)

 

Håper virkelig at du skal få slippe flere overraskelser med Mister Perkins!

<{POST_SNAPBACK}>

Heisann!

 

Joa, hadde håpet det gikk greit men har problemer med og få tredd inn starteren!

Ikke ser jeg noe særlig under der heller!

Forferdelig trangt

 

Akkurat nå er jeg rimelig varm i toppen :boxing:

Link to post
Share on other sites

Gir meg for i dag! Ny frisk i morra!

Jeg må hogge ut mere i fundamentet, men nå mangler det ikke mye!

Jeg måtte gi meg før jeg ødelagte noe, tempramentet kommer fort når du ligger som en krøpling med hammer og hoggjern! Spesielt når man ikke får noe sving på hammeren!

 

Fingra fikk en smell når jeg skulle prøve og tre inn starteren, måtte ta nytt tak og da datt starteren ned på 4 fingre :cryin: men nå manglet det nesten ingen ting før jeg fikk tredd i starteren heller da!

 

Liten time i morra så sitter´n der....håper jeg :rolleyes:

Redigert av bastard30000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Like før nå :smiley: men trangt er det! Jeg må bulke bunnpanna litt for og få tredd ordentlig inn!

Det er litt større diameter og på denne starteren!

Men det som er deilig er at jeg fikk entra´n på bolten :drink: men den står litt skeivt på så jeg må i gang med klubba litt!

Tar ikke noe skade av det håper jeg, bortsett fra en bulk!

Skal prøve og lagen en langsgående bulk da... :smash:

Link to post
Share on other sites

Endelig på plass! Nesten da...når jeg skulle skru til den mutteren som satt værst til så dro jeg hele pinnebolten ut av hullet sitt :crazy:

Nå måtte jeg inn og roe nervene litt!

Så da er det ikke noe annet og gjøre enn og borre opp hullet og bruke gjennom gående bolt!

Takk og pris så har jeg gjengestang og muttere liggende!

Så etter litt kaffe og røyk er det på´n igjen!

 

Men nå vet jeg at den passer!

Det som gjenstår og se er om drevet slår inn på tannkransen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...