Jump to content

Kobling av startmotor (enkel skisse) c",)med bilde


M/S Bastard

Recommended Posts

da vi skulle bytte olfjefilter på yanmaren første gang, tok vi med filteret, som var ganske stort i størrelse, til en bilrekvisita butikk og fikk ny. Stusset litt da det nye filteret var mye mindre i størrelse, men dette skulle vist ikke ha noe betydning. Det var akkuratt samme type, mente han....

 

Kanskje vert å sjekke ut?!

Link to post
Share on other sites

da vi skulle bytte olfjefilter på yanmaren første gang, tok vi med filteret, som var ganske stort i størrelse, til en bilrekvisita butikk og fikk ny. Stusset litt da det nye filteret var mye mindre i størrelse, men dette skulle vist ikke ha noe betydning. Det var akkuratt samme type, mente han....

 

Kanskje vert å sjekke ut?!

<{POST_SNAPBACK}>

Nja! Jeg kan ikke bruke det eksisterende opplegget med innsatsfilter fordi koppen til filter er for stort i diameter!

Se på bilder her!

Bilde

Her ser du innfestingen i bakkant av ny starter

Bilde

Link to post
Share on other sites

Hjelper det noe særlig? Sett ovenifra.....men det er jo en helt annen starter enn det du har, bastard30000

Bilde

 

Lykke til! Håper at du finner ut av det, Per Chr. !

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hjelper det noe særlig? Sett ovenifra.....men det er jo en helt annen starter enn det du har, bastard30000

Bilde

 

Lykke til! Håper at du finner ut av det, Per Chr. !

<{POST_SNAPBACK}>

Ja her ser man det tydelig!

Ikke samme starter men filteret er rettet oppover og er mindre i diameter!

Da får jeg plass til starteren

Link to post
Share on other sites

Dette filteradapteret VET jeg finnes. Skal vri de små grå i kveld.

 

Kan høre med LEKANG FILTER på Hølen ved Vestby. De er spesialister på filtre av ulike slag..

 

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis ikke Lekang har, så bør jammen Universal diesel ha et ombyggingsett fra gammelt innsatsfilter til spin-on filter.

 

Sjekket litt på Lekang sin side, mulig de har det du trenger.

Se her: http://www.lekang.com/n/produkt/dieselframe.html

klikk på "dieselmotorkatalog", og se på side 7 tror jeg. Monteringssett til diverse motorer. Filterhoder og diverse.

Link to post
Share on other sites

Hvis ikke Lekang har, så bør jammen Universal diesel ha et ombyggingsett fra gammelt innsatsfilter til spin-on filter.

 

Sjekket litt på Lekang sin side, mulig de har det du trenger.

Se her: http://www.lekang.com/n/produkt/dieselframe.html

klikk på "dieselmotorkatalog", og se på side 7 tror jeg. Monteringssett til diverse motorer. Filterhoder og diverse.

<{POST_SNAPBACK}>

Så ikke ut som om det var det skulle ha! Trenger ikke et ombyggingsett heller egentlig!

Men en ny holder er det jeg trenger(spin-on)

 

takk for tips okkesom

Link to post
Share on other sites

Jaja! 1600,00 for ny holder! (med 2 filtre og pakning)

Dette er da for stående filter!

 

Herved (gulp) bestilt!

 

Kanskje skulle jeg overhalt starteren alikevel :rolleyes:

Men som de sa (økonomideler) så var det en stunde siden de hadde samme spm. Sist var Mai 2002!

Link to post
Share on other sites

Jaja! 1600,00 for ny holder! (med 2 filtre og pakning)

Dette er da for stående filter!

Herved (gulp) bestilt!

Det var da voldsomt! Tror jeg betalte ca 1/3 av den prisen til Forden min da jeg bygde om. Og det var hos merkeforhandler, selv om det er noen år siden nå. Jeg hadde omtrent samme løsning som deg.

Sjekket du pris hos noen andre før du bestilte?

Kan ikke skjønne annet enn at det var samme typen som Lekang hadde også? Eller?? :confused:

Link to post
Share on other sites

Det var da voldsomt! Tror jeg betalte ca 1/3 av den prisen til Forden min da jeg bygde om. Og det var hos merkeforhandler, selv om det er noen år siden nå. Jeg hadde omtrent samme løsning som deg.

Sjekket du pris hos noen andre før du bestilte? 

Kan ikke skjønne annet enn at det var samme typen som Lekang hadde også? Eller?? :confused:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Ja, alt er dyrt! Samme type som Lekang? Vet ikke!

Gadd ikke sjekke andre, da det tok litt tid og forklare!

Er drittlei opplegget med motor så derfor ble det bestilt av første og kanskje dyreste :blush:

Link to post
Share on other sites

Jaja! 1600,00 for ny holder! (med 2 filtre og pakning)

Dette er da for stående filter!

 

Herved (gulp) bestilt!

 

Kanskje skulle jeg overhalt starteren alikevel :rolleyes:

Men som de sa (økonomideler) så var det en stunde siden de hadde samme spm. Sist var Mai 2002!

<{POST_SNAPBACK}>

Skall lämna in min startmotor för renovering idag. Vi får se hur resultet blir. Som det är nu tar den batteri utav bara helv-te och går i mina öron med relativt lågt turtal.

 

Det kanske slutar med en ny startmotor för mig också ( = sprängd budget ).

 

/ dan

Link to post
Share on other sites

Skall lämna in min startmotor för renovering idag. Vi får se hur resultet blir. Som det är nu tar den batteri utav bara helv-te och går i mina öron med relativt lågt turtal.

 

Det kanske slutar med en ny startmotor för mig också ( = sprängd budget ).

 

/ dan

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg føler med deg!

Dette har begynt og koste noen kroner, og tusen lappene flyr fort!

Men jeg gidder ikke gjøre noe mere med båten før motor er i orden!

Motoren starter nok (håper jeg) når jeg får montert ny filterholder og starteren!

Link to post
Share on other sites

Skall lämna in min startmotor för renovering idag. Vi får se hur resultet blir.

<{POST_SNAPBACK}>

Du burde spørre først om de kan "kjøre starteren i TESTBENK" - før du bestiller komplett overhaling / renovering. Da vil de kunne gi deg en idé om hva som er galt og sirka hvor dyrt det blir.

Hadde en tilsvarende situasjon og betalte 1.200,- og fikk "ny starter" som - ifg. reparatøren - vil holde nye 24 år! :o) Lykke til, I.E. !!

 

Sorry - bastard30000 - for avsporingen....... :blush: blush :blush: blush, kjempeblush....!

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

"Bastard",

 

Men jeg gidder ikke gjøre noe mere med båten før motor er i orden!

Motoren starter nok (håper jeg) når jeg får montert ny filterholder og starteren!

 

 

Jag försökte gå igenom tråden och hitta vilken historik motorn din har, dvs om den varit igång och väl fungerande tidigare i din ägo ? Chansar du på att motorn skall gå igång när startaren fungerar eller vet du redan att motorn fungerar ?

 

"Walter_S",

 

Givetvis har jag bett dem sätta startaren i provbänken samt ge mig ett kostnadsförslag innan de gör någonting åt den. Litar tyvärr inte på någon i bil eller båtbranschen, har lite dålig erfarenhet sedan tidigare och tar alla försiktighets åtgärder som går att ta..

 

/ dan

Link to post
Share on other sites

"Bastard",

 

Men jeg gidder ikke gjøre noe mere med båten før motor er i orden!

Motoren starter nok (håper jeg) når jeg får montert ny filterholder og starteren!

Jag försökte gå igenom tråden och hitta vilken historik motorn din har, dvs om den varit igång och väl fungerande tidigare i din ägo ? Chansar du på att motorn skall gå igång när startaren fungerar eller vet du redan att motorn fungerar ?

 

 

/ dan

<{POST_SNAPBACK}>

Hei Dan!

 

Den har ikke vært i gang så lenge jeg har hatt den, men den går lett og fint når jeg dreier den rundt!

Jeg vet derfor ikke om den fungerer :confused:

 

Men det skal vel gå bra håper jeg da...

Link to post
Share on other sites

Ny info!

 

Kontaktet Universal diesel, men de hadde heller ikke! Dessuten så bestiller Økonomideler gjennom universal D.

 

Vel, dette har jeg nå ikke før i Mai/juni engang :rolleyes:

Får jeg ikke tak i noe brukt så finns det snart en brukt Perkins til salgs :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Nå begynner det kanskje og skje noe :smiley:

 

Fikk et tips om og ringe en kar, og han fikk jeg et ok tips av!

 

Det jeg kunne gjøre var og gjenge opp de to hullene i blokka og skru inn slangenipler!

Og dermed bruke slanger mellom motor og filter!

filteret kan da henge hvor som helst!

 

Men det beste av alt er at at visste om 2 stk treskere som skulle hugges med samme motor i!

Så da løser det seg kanskje før helga :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...