Worry II Svart 1.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.November.2013 Midnatt, blikk på Koster Link to post
Ternen32 Svart 1.November.2013 Link til dette innlegget Svart 1.November.2013 Kveldsstemning på Nordsjø i sommer. Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Lars Kirkeng Svart 1.November.2013 Link til dette innlegget Svart 1.November.2013 Morgenstemning på Skjærhalden Link to post
nimba Svart 2.November.2013 Link til dette innlegget Svart 2.November.2013 Stemningsbilder fra båt ,sol og......Vinter :smiley: REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
At-le Svart 3.November.2013 Link til dette innlegget Svart 3.November.2013 Idyll Gluppo v fjallbacka i Sverige i år. ;) Link to post
Dykker Svart 3.November.2013 Link til dette innlegget Svart 3.November.2013 Oslofjorden lørdag 2. november. http://www.naledi.no Link to post
Monaco 27 Fly Svart 9.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2014 (redigert) Helgeland viser sine fantastiske farger. Ikke mitt bilde, og ikke noe sommerbilde, men viser hvor fantastisk vakkert det kan være på Helgeland. Vet ikke nøyaktig hvor det er tatt, men må være fra Herøy-området, utenfor Sandnessjøen. I bakgrunnen ser vi fjellene Syv Søstre. Redigert 9.Februar.2014 av Monaco 27 Fly (see edit history) Link to post
All In Svart 9.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2014 Ojva...varmtdetvar... Link to post
Arvid_A Svart 9.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2014 Fra vårt forrige båtliv med "hengerbåt". Herlig augustdag på innsjøen Foxen nord i Dalslands-vassdraget. Link to post
sap_2000 Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 En augustkveld på Oscarsborg Mvh. SAP Link to post
Worry II Svart 12.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Åy, var du under snittet i størrelse denne helgen, sap ? Link to post
sap_2000 Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Er normalen det Worry :-) Mye store båter i fjorden. Bare tenk 20-30 år tilbake hva som var ansett som stor båt den gang kontra nå. Har skjedd litt. Mvh. SAP Link to post
Worry II Svart 12.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Joa, men jeg tror nok Oscarsborg er en magnet for mye av "ikke lenger enn Drøbak, for det koster for mye"- folket fra Asker og Bærum. Videre derfra ut fjorden, dobler kostnaden seg for disse :-) Link to post
sap_2000 Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Jeg tror også folk er mer bevisste på drivstoffkostnader enn før, men jeg tror tiden er den største årsaken. Kommer man fra osloområdet og skal lengre enn Drøbak, så blir det fort veldig langt om man vil til Hankø/ Bolerne eller lenger. For vår del i Trawlerfart utgår det på helgeturer, men så synes jeg selv vi har utrolig mange flotte områder her i Vestfjorden og innenfor Drøbak generelt. Mye liv og røre i middagsbukta om man vil det, eller så kan man finne sin egen vik hvor man omtrent kan være alene på en av de andre øyene i A og B. Selv liker jeg meg godt i middagsbukta hvor jeg kan se på alle båtene som glir forbi :-) Mvh. SAP Link to post
Worry II Svart 12.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 (redigert) Selv liker jeg meg godt i middagsbukta hvor jeg kan se på alle båtene som glir forbi :-) Det er det som er halve morroa, for oss som kjenner det som er laget av båter fra 70-tallet opp til i dag. Vi vet når vi ser noe fint ! En båt er ikke bare en båt, og en fin utgave gjør godt å se på :-) Jeg koser meg like mye om jeg ser en strøken Fjord 815SSE eller Polar 20, som en eskeny P50. Det er mye bedre enn tv ! :-) Så er det til tider trist når de eksemplarene som er missligholdt tøffer forbi, da tenker man "potensiale" ? Redigert 12.Februar.2014 av Worry II (see edit history) Link to post
sap_2000 Svart 12.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Helt enig Worry. Elsker og kikke på båter i alle størelser, aldre og prisklasser Et par fra dinner bay i sommer Et virkelig møbel Til det mer hjemmesnekrede Og proffene Denne synes jeg var artig (st hans) Selv liker jeg det sosiale. Ofte blir vi endel vennebåter som samles. Mvh. SAP Link to post
Worry II Svart 12.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2014 Flott den første der, ja ! Vi må bli pensjonister først ! En enkel liten GH11 i toppstand er nok til å smelte meg. Det er det som er så gøy ! Mye å se på, som man interesserer seg for. Det er livet ! Kunne ikke hatt en sommer uten båt. Heller ferie i egen båt, enn hele sommern på Maldivene ! (eller andre fristende reisemål... finner ingen som frister mer enn båten...) Link to post
Enzo Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 (redigert) S/Y Enzo på vei over dammen FS Timeout 18.20.34N 64.58.50V Redigert 13.Februar.2014 av Enzo (see edit history) Link to post
SoBo Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 De kunne kunsten å bygge flotte fartøy for "noen år" siden også. Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
cosmic Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 (redigert) Redigert 13.Februar.2014 av cosmic (see edit history) Link to post
sap_2000 Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 Link til bilder og en flott video fra sjekteracet i Ny Hellesund. Skikkelig sommerstemning :-) http://www.n247.no/mobil/?nyhet=605&tittel=Se_bilder_og_video_fra_sjekteracet Mvh. SAP Link to post
Kire Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 En augustkveld på Oscarsborg Det var en herlig plass syns jeg :-) Link to post
sap_2000 Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 (redigert) Ja, det har blitt veldig flott på Oscarsborg. Stedet har alltid fasinert meg med tanke på historien der ute og Blücher. Husker jeg snuste rundt Kaholmene og jetéen med jolla som liten sneip på slutten av 80-tallet da det var millitært. Kjørte rundt og drømte meg bort til den aprildagen i 1940 da Blücher gled inn drøbaksundet i mørket og oberst Eriksen tok sin vanskelige beslutning klokken 04:21, sitat: «Enten blir jeg stilt for krigsrett eller jeg blir behandlet som krigshelt. FYR!». Den gangen det stod adgang forbudt skilt for hver 20 meter. Spennede var det :-) Redigert 13.Februar.2014 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Julie III Svart 14.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2014 Du glemte: "Visst fanden skal der skytes med skarpt!" først hehe. Mye historie i veggene der ja. Husker du kjettingen som var spent opp i vannskorpa mellom øyene? Den tok kverken på et par påhengere:) Om vinteren husker jeg det var spennende å sitte i stuevinduet å se om den gamle "Borgensbåten" klarte å brøyte seg gjennom isen. En dag gikk det ikke, og båten stod bom fast midt i fjorden, da var det flere som hoppet på isflakene inn til land :) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn