Teerex Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Nei har ikke hørt om problemer jeg heller. De har jo hundrevis/tusenvis av referanser på vellykka optimering/omprogrammering av Optimax og Verado iallefall. Så vi får se... Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
cmb91 Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Snålt. Jeg hadde ingen problemer med fyren, han gjorde det han skulle og var rask i vendingen. Også etter "operasjonen" svarte han greit på mail, selv om det kunne ta et par dager (men det gjorde det før også). Litt nyskjerrig, men hva ble resultatet ditt etter tuning. Lang tråd dette her men kan ikke se hva du egentlig fikk i øket hastighet. cmb Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mastiff Svart 8.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2014 Det er ikke rart at du ikke ser det, for jeg aner ikke. Jeg prøvde aldri båten før jeg chippet den. Men jeg har sett at de er oppgitt til like over 30 knop med 75 hk og 35 knop med 90, mens denne går like oppunder 40, avhengig av propell. Med en trebladers 23" kom jeg vel akkurat opp i 40, med firebladers kommer jeg opp i 38, men får mye bedre manøvrerbarhet og aksellerasjon. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 8.August.2014 Del på Facebook Svart 8.August.2014 Var det ca 102 hk eller 107 hk vi fant ut at 75 hk med opmprogrammering skulle gi ? Uansett ganske stor økning i prosent iallefall, mye for penga ;-) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Mastiff Svart 8.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2014 Tror faktisk det var 110. Og jeg klager ikke! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 9.August.2014 Del på Facebook Svart 9.August.2014 Nei det er jo over 3 ganger mere effektøkning enn jeg var lovet, men tydeligvis ikke fikk allikevel. Så jeg bør jo kunne klage ;-) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Mastiff Svart 9.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2014 Det kan du ha rett i. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 13.August.2014 Del på Facebook Svart 13.August.2014 Fikk endelig svar fra Lundins. Må sende tilbake ECU for sjekk. Bra at jeg har en i reserve da ;-) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Mastiff Svart 14.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2014 Fint at de tar ansvar, iallfall! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 14.August.2014 Del på Facebook Svart 14.August.2014 (redigert) Ja kanskje det blir mere fart på balja før vinteren setter inn... da har man iallefall noe å se fram til for 2015. Men hadde jo tenkte å oppgradere til den nye Mercury F115 2.1 liter... kanskje jeg sløyfer det da. Trenger egentlig en 1-2 fot større båt med bedre mulighet for kalesjeløsning så blir kanskje bytte av alt isteden. Tviler på at vi får en så bra sommer igjen her i nord... Redigert 14.August.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Mastiff Svart 15.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2014 Eh...du er klar over at det heter "trefotssyke", ikke "1-2-fotssyke"? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 15.August.2014 Del på Facebook Svart 15.August.2014 (redigert) Ja forsåvidt men da blir jo den nye F115 litt liten for 40 knop. Så kan ikke øke båtstørrelsen for mye ;-) Men har jo en Windy som er 9 fot lengre da Bare å få den ferdig sjøklar.. en vakker dag ;-) Redigert 15.August.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 http://features.boats.com/boat-content/2014/07/mercury-debuts-new-75-hp-90-hp-115-hp-fourstroke-outboards/ Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 blir spennende å se tester av den nye serien... (og så er det vel nærliggende å tro at de også har noe lignende på gang i 50-70hk serien...) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 Sterk, lett og enkel er stikkordet her. Genialt forhåpentligvis :-) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 ja , hvorfor gjøre ting unødig komplisert? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Mastiff Svart 17.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2014 ja , hvorfor gjøre ting unødig komplisert? Nettopp derfor foretrekker jeg totaktere! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 17.August.2014 Del på Facebook Svart 17.August.2014 jeg også, men dagens miljøvennlige 2-taktere er ikke nødvendigvis så veldig ukompliserte lenger Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Mastiff Svart 17.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2014 Vel, jeg syns egentlig min 2006-modell Optimax er forholdsvis enkel, sammenlignet med hva som helst av firetaktere. Mer elektronikk har jeg ikke noe problemer med, det er flere ting som kan bli slitt i mekanikken som jeg misliker. Det har en tendens til å bli dyrt når ventilene begynner å komme ut av sidedekselet! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 29.September.2014 Del på Facebook Svart 29.September.2014 Fikk endelig svar fra Lundins. Må sende tilbake ECU for sjekk. Bra at jeg har en i reserve da ;-) Fikk ECU tilbake forleden, men fortsatt ikkeno mere turtall eller fart.... så lurer veldig på hva Lundins sier nå da. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 26.November.2014 Del på Facebook Svart 26.November.2014 Oppdatert saken i tråden her.. det ble Mercury på meg også https://baatplassen.no/i/topic/100726-quicksilver-500-open-med-mercury-optimax-90hk-valg-av-propell/page-4 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 26.November.2014 Del på Facebook Svart 26.November.2014 blir spennende å se tester av den nye serien... (og så er det vel nærliggende å tro at de også har noe lignende på gang i 50-70hk serien...) Ja det blir spennende å få montert og prøvd den.. om 5-6 mnd Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 21.Februar.2015 Del på Facebook Svart 21.Februar.2015 (redigert) Optimax ble nok frakjørt ja Redigert 21.Februar.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 11.September.2015 Del på Facebook Svart 11.September.2015 4-takt silence Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.