Antilia Svart 16.Juni.2015 Del på Facebook Svart 16.Juni.2015 Hei SoBo!! Vært på tokt, med prinsessa "Miss Bianca" enda? Eller er du i tenkeboksen for nye prosjekter? Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
SoBo Svart 17.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2015 (redigert) Hei Dinos. Båten har ikke vært mye i bruk. Også andre ting enn været har spilt inn her. Er også for tiden vanlig dagtids arbeider, som også begrenser en del i forhold til tidligere. Nye prosjekter kommer, men blir vel mer som vinterarbeid. Litt småservice dog. Har fått byttet diesel forfilter og olje på girkassene. Hvordan er det med dere da Dinos, godt i gang med båtlivet? Redigert 17.Juni.2015 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2015 Bitte litt, men noe. Det er slike trehåndtak på skapdører og skuffer rundt forbi i skuta. Har startet med å bytte ut disse med rustfrie håndtak. Vi får leve med liggende bilder, men... Var slik. Ble slik: Har også byttet ut luftfilterboksene med slike koniske filtre. Ble litt bedre plass i motorrommet. FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
princess32 Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 Hei, Hvor kjøpte du disse luft filterne?. Brukte du bare håndpumpa på diesel pumpa når du skiftet ut forfilteret?. Luftet ut på toppen av finfiltrene?. Sitér dette innlegget Link to post
wabby Svart 19.Juni.2015 Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 Gromt! Med slike luftfilter så blir den vel litt grommere i lyden også vil jeg tro. Fine med dem er at de er lette å rense og kan bare oljes opp igjen. Vurderer å spandere nytt filter på motoren min og. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 19.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 Princess 32: disse filterne er kjøpt på Biltema, største utgave. Ingen lufting nødvendig ved bytte av Forfiltere. Steng kranene før filter, fyll opp filter med diesel før det skrues på. Husk åpne krana. Ja ble litt annet lydbilde ved pådrar wabby. Enkelt å greit, vask og bruk om igjen. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
princess32 Svart 20.Juni.2015 Del på Facebook Svart 20.Juni.2015 Ok takk for det. Da blir det bytte av luftfilter også. Skal bytte alle diesel filter. Tror ikke de er byttet på en stund. Tenkte jeg skulle bytte ut for filter til Racor filter med vannutskiller. Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 20.Juni.2015 Del på Facebook Svart 20.Juni.2015 " Hvordan er det med dere da Dinos, godt i gang med båtlivet?" Ikke mange turene her heller, men noen har det blitt. Toppen er ettertrekt, satt inn nye dysespisser og ventiler justert. Montert ny gass komfyr og montert et ko øye på toaletten ++. På tur i dag i finværet og det smakte riktig godt. Kunne endelig finne frem shorts' en.... . Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
maija27 Svart 4.Juli.2015 Del på Facebook Svart 4.Juli.2015 Hei ! Er du fornøyd med luftfilterene ? Får hestene nok luft ? jeg har montert samme løsning pga rustne bokser på de gamle Har ikke merket noen forskjell, men kjørter for det meste 7 knop. Maija har hatt "besøk" av et anket rett over fender lista . Det resulterte i 30 cm lang skrape i gelkoaten. Ikke så veldig dyp men må fylles med noe sparkel. Har du noe å anbefale ? MVH Maija Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 5.Juli.2015 Del på Facebook Svart 5.Juli.2015 Du er så overlegen SoBo :) her står jeg i Brevik å hilser som bare det, også snur du elegant og drar igjen. :) Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
SoBo Svart 5.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2015 Hallo maija 27. Er fornøyd med luftfilterne. Får nok luft i massevis. Den ripen din, går den inn til fibrene ? Dersom ikke kan du bare pusse deg ut og rubbe og polere. Går den igjennom, må du legge i noe fortyknet topcoat (gelcoatsparkel) God sommer Uffda beklager Ternen, det var ikke bra Går vanligvis ikke for å være overlegen. Hadde vel bare mat i tankene. Lå du på brygga der med båten? Tenke.... lå du på innsiden av en Galeon 390, eller noe sånt. Ellers er ternen blitt knallfin etter den jobben dere har gjort, fortsatt God sommer Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Ternen32 Svart 5.Juli.2015 Del på Facebook Svart 5.Juli.2015 Stemmer det SoBo, lå på innsiden av den, betraktet prinsessa når du kom innover, kjente igjen beslaget i baugen, og så Miss Bianca på hekken når du dro. :) takk for det, var godt å komme ut på sjøen igjen også nå uten å tenke på å ordne noe :) Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
princess32 Svart 7.Juli.2015 Del på Facebook Svart 7.Juli.2015 Hvor høye må bukkene under båten være når du setter den på land slik at ikke propeller eller ror tar nedi bakken??. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2015 Hallo princess32. Båten vår ligger 35cm over bakken akterut. (målt ifra skrogets ende og ca. 1.2 meter forover) Noe høyere på fremme (for å få fall på dollbord, så vannet renner akterover) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
rivierik 36 Svart 2.August.2015 Del på Facebook Svart 2.August.2015 Lyst til å bytte luftfilter jeg også! passet de rett på Sobo? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 2.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2015 Hallo rivierik. Ja filteret går rett på. Segentlig et lite knepp for stort, men silikongummien er myk. Altså ingen problem med å få skrudd disse fast med slangeklemma, på stussen. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 2.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2015 (redigert) Akkurat ja, du har helt sikkert rett. Da ser jeg at alle båtutstyrsbutikkene også staver ordet feil. Slik jeg kan søke meg frem ser baugspryd ut til å være framstikkende bom/rundholt på et seilskip. Uanz, beklagelig vis skriver jeg en del feil :-) Redigert 2.August.2015 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Fortego Svart 3.August.2015 Del på Facebook Svart 3.August.2015 lage baugspyd ? Du mener baugspryd (holl. boegspriet; spriet = stake) ? Spyd er noe annet - selv om opphavet til ordene er det samme. Har lurt litt på hva som egentlig er rett, og nå fikke jeg svaret Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
sap_2000 Svart 7.August.2015 Del på Facebook Svart 7.August.2015 (redigert) Var det Miss Bianca jeg så på sommerbåten utenfor Jomfruland nå? Så ut som fine forhold der ute nå og båten så strøken ut :-) Rakk akkurat og knipse et bilde av TV'n :-) Redigert 7.August.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
SoBo Svart 9.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2015 (redigert) Helt korrekt sap. Vi fulgte Sommerbåten ifra innseilinga til Kragerø, forbi Jomfruland og til Langesund. Her ble det bilder av Bianca`en både tett på (bakhode på kapteinen ) og lenger vekk ifra. Flotte forhold og god stemning. Utrolig mange småbåter hadde møtt opp og fulgte inn sundet. Tett på Redigert 9.August.2015 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
maija27 Svart 12.August.2015 Del på Facebook Svart 12.August.2015 Ja det var et flott skue ! Kan Sobo eller noen andre si meg diameter på rekkverket (pulpit ?) på P36 Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 15.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2015 Hallo maija 27 og fortsatt god sommer Rekkene på P36`en, måler 1 tomme. Kanskje ikke så lett å få tak i, men 25 mm rør bør være nært nok. Skal du til med ombygging av rekka ? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
maija27 Svart 16.August.2015 Del på Facebook Svart 16.August.2015 Hei Sobo ! Nei ikke ombygning, men skal ta med et NOA feste og solpanel nedover. Så slipper vi vel endel motortimer for å holde kjøleskapet i drift. Ønsker meg Efoy, men fruen sier at ikke kommer til å ligge under juletreet !? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 16.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2015 Solstrøm må være tingen der du har båten maija27 (Kroatia) Litt bilder fra en ferie med meget variabelt vær: Hmm.. sol og blå himmel i Risør Dette er ræserbåt. Bygget i USA 1924-25 Nå med Rollce Royce flymotor på 650 HK Noen hyggelige bybilder fra Arendal Jeg har hørt at det ikke er palmer i Norge. Det er ikke sant. Ikke helt alene i gjestehavna i Kristiansand. Fyrverkeri for oss ?? Skumle greier. Bildet tatt på NY-Hellesund kystfort. Tyske greier. Generator på samme fort. 24 kW bensindrevet. (mercedes??) For drift av 22KW lyskaster. Og vi klager på drivstoffforbruk ?? Olavsundet Ny-hellesund Vakker bebyggelse samme sted. De grønnkledde tantene i etasjen under, strekker på seg. Sommerbåten ble fulgt inn til Langesund. FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 16.August.2015 Del på Facebook Svart 16.August.2015 Flotte bilder, SoBo! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.