HansO Svart 9.August.2014 Del på Facebook Svart 9.August.2014 Gode løsninger og en inspirasjon for oss andre. Håndtverk i mesterklasse ! Sitér dette innlegget Link to post
Capt Cranky Svart 12.August.2014 Del på Facebook Svart 12.August.2014 (redigert) Hei Sobo Takker så meget for bilde av ankervinsjen. Kjempefint å ha noe å gå etter når en skal begynne å skjære hull i båten. Her er ett bilde av det relativt nye familiemedlemmet Redigert 12.August.2014 av Capt Cranky (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
maija27 Svart 12.August.2014 Del på Facebook Svart 12.August.2014 Capt Cranky det ser ut for at du har fått deg en flott båt ! Kunne du tatt noen bilder ab kalesjeløsningen din? Spesielt ved targaen. Planlegger ny forstår du ! ;-) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 12.August.2014 Del på Facebook Svart 12.August.2014 (redigert) Her er ett bilde av det relativt nye familiemedlemmet Flott båt :-) Nesten naboen min på brygga :-) Redigert 12.August.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Capt Cranky Svart 12.August.2014 Del på Facebook Svart 12.August.2014 Heisann Majia27. Ja dette er en båt som jeg virkelig mener er flott på alle måter. Kalesjen ble sydd ny i Juli, men her er det noen justeringer som må gjøres. Blant annet må det legges en "leppe" over targabøylen for å unngå at vann trenger inn til tross for dreneringskanalen i targaen. Jeg tror de fleste andre Rivieraer har en skinneløsning, men min skredder valgte da denne. Fordelen er at jeg kan ta av absolutt alt veldig enkelt, men dette er noe jeg aldri gjør. Taket foran og bak er alltid på ettersom soling skjer på dekk, så i retrospekt ville jeg nok godt for skinneløsningen. Alle sider kan fjernes i sin helhet og legges vekk. Det eneste unntaket er delen fra taket foran til vinskjermen. Den må rulles ettersom jeg ikke ønsket noen skjøter utover det nødvendige der vann kommer inn under gange. Skal ta bilder til deg og legge ut. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 13.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2014 Flott eksemplar den Rivieraen deres Capt Crancy. Deilig å vite at kalesjen er ny og kommer til å vare i mange sesonger. Stilig med grå striper og dertil grå kalesje Dere nevner kalesjefester på targabøyle. På vår båt er det skinne mot terga (som du nevner) med glidelås tversover for lett å ta vekk kalesjen. Ser ut for å være helt også. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
maija27 Svart 20.August.2014 Del på Facebook Svart 20.August.2014 https://baatplassen.no/bildearkiv/8/8896/1408525763.jpg Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 8.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 (redigert) Etter en en fantastisk sommer, var det nå dags for opptak. Kanskje man skulle gjøre som maija 27. En båt her hjemme og en i Kroatia. Som en kontrast legger jeg bildet ditt fra Kroatia, ut igjen maija. Her fra idag, ny opplagsplass. Skikkelig løfteredskap iallefall. Spurte kranføreren om han kunne lese av vekta. Da bare fnøs han, å nei. Denna løfter 100 tonn vetu, gjøke utslag på måler`n engang med sånne små lette båtær. Inklusiv høytrykk av bunn og vask av skrog iallefall. På plass i krybba. Her også noe remedier på plattingsen, derav nye "kroppsvæsker" Et par bilder fra i sommer. Strømstad blant en og annen annen båt. Deriblant Jori sin flotte riviera (sees i bakgrunn) Sensommer i Arendal. Noen vil sikkert dra kjensel på Bjørn Løvjomås sin "bopel" der i bakgrunn. Hyggelig kar, som jeg fikk en liten (båt) prat med der på brygga. Så da er fasen for planlegging og småprosjekter sånn snart igang. FF... Redigert 8.Oktober.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Jori Svart 8.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 SoBo, morsomt bilde fra Strømstad. En utrolig sommer og båtsesong som har kommet til sin ende. Tok opp min for 14 dager siden. Vi får krysse fingrene for neste sesong og da må vi ta en pils sammen treffes vi slik igjen Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 8.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 Fine bilder SoBo. Gleder meg til prosjektene starter... Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Maruma Svart 8.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 Ja det var fine bilder SoBo :-) ser fram til prosjektstart, er så gøy å følge kreative flinke folk som deg! Har selv noe på trappene i vinter...... Hilsen tidligere Kaptein Gjelseth :-) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 17.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2014 (redigert) Da er jeg også i gang med noe puslerier. Følger da med på hva du driver med Maruma Hadde noe rester av bonocell igjen etter badeplattings prosjektet. Måtte vel kunne benyttes. Har lenge hatt lyst til å gjøre en endring på motor instrument "kassa" der fremme på dashen. Den originale er bare en firkantet kasse og veldig gammeldags (som resten av skuta forøvrig) Så dette er hva jeg hadde liggende: Laget "spant" opplegg som jeg tenkte å kle med bonocell plater. (spant og treverk fjernes senere) Platene midlertidig skrudd og limt. Alle hjørner er buet, som vi ser her. Prøver allikevel å få til en stil båten kunne vært levert originalt med. Det neste blir å mette med polyester før jeg legger på duk. Har også et omtrekkings prosjekt for fremkabinen på trappene, men det kommer jeg tilbake til. FF.... Redigert 17.November.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 17.November.2014 Del på Facebook Svart 17.November.2014 Er igjen spent på hva det blir av trylleriene dine, SoBo! Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 17.November.2014 Del på Facebook Svart 17.November.2014 Og jeg følger godt med på det du driver med også SoBo :-) Dette blir spennende! Blir garantert en "knæsj" dash :-) Det er faktisk ikke så ille med vinteren når man kan følge bygge og oppgraderingstråder her på forumet :-) syns det er så morro å se flinke folk som får til ting. Jeg lærer noe nytt støtt og stadig her inne! Morro! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 18.November.2014 Del på Facebook Svart 18.November.2014 Utrolig - Fantastisk - Du må ha 4 dobblet verdien på båten , er helt overimponert , blir helt ekstremt fint Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
blue moon Svart 18.November.2014 Del på Facebook Svart 18.November.2014 Leste igjennom hele tråden for andre gang i går, mye flott arbeid. Respekt! Jeg har sett en annen mulighet på antiskliløsningen på baugspyd, tenkte bare å nevne det. En får kjøpt plaslignende små "korn" til å strø over området en vil ha det forså å male/coate over slik at dette blir sittene. Det gir jo et veldig cleant look mot dominerende sort griptape som vil løsne og bli mindre pen over tid :) Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Zitt Svart 18.November.2014 Del på Facebook Svart 18.November.2014 Utrolig - Fantastisk - Du må ha 4 dobblet verdien på båten , er helt overimponert , blir helt ekstremt fint Verdien på båten til SoBo er helt uinteressant, dracojab! Den båten blir sikkert konfiskert av riksantikvaren og havner på museum. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 18.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.November.2014 (redigert) Takk for gode ord karer . Riksantikvaren KOland helt korrekt at man får slike antisklikuler til å ha i maling / toppcoat etc. ray her inne gjorde det på badeplattingen sin, ble meget bra. Helt korrekt at slik antisklitape løsner på sikt ( bra jeg har flere ruller med slik 3M greier liggende da ) Og at det blir meget stilfult slik du nevner. En annen mulighet er å legge slik flexiteak/ isiteek. Har rester av det også liggende. Så vi får sjå Redigert 18.November.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Fortego Svart 18.November.2014 Del på Facebook Svart 18.November.2014 Takk for gode ord karer . Riksantikvaren KOland helt korrekt at man får slike antisklikuler til å ha i maling / toppcoat etc. ray her inne gjorde det på badeplattingen sin, ble meget bra. Helt korrekt at slik antisklitape løsner på sikt ( bra jeg har flere ruller med slik 3M greier liggende da ) Og at det blir meget stilfult slik du nevner. En annen mulighet er å legge slik flexiteak/ isiteek. Har rester av det også liggende. Så vi får sjå Jeg har brukt antisklikuler på mitt baugspyd. Blandet ut i topcoat som jeg hadde tynnet en del for å få bedre mønster. Fornøyd med det, men i utgangspunkter er det bare midlertidig før det kommer noe treverk... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
SoBo Svart 18.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.November.2014 (redigert) Ikke bare antisklikulene som ble bra her Fortego, hele greia ble meget bra Har "primet" med polyester og lagt på tre lag duk utvendig (fire i hjørnene) Utomhus. Så ble spanta revet ut og det samme gjort innomhus: Litt flere lag skal legges på og "metallskinner (planen er skjulte fester av dashen) skal støpes fast, pluss fester til instrumentpanelet. Også endene skal rundes og duk legges. FF... Redigert 18.November.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 19.November.2014 Del på Facebook Svart 19.November.2014 Detta blir bra SoBo! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 19.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2014 Takk for det Maruma. Har vært kort innom prosjektet i dag også. Litt støping før grovsparkling og grovpussing. Første lag sparkel på: Et par timer og 1,5 kg sparkel senere. Neste blir å skjære av gammel dash, tilpasse denne til sin nye plass i båten så finpuss . FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 20.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2014 I dag har jeg gått til verks. Kappa av dashen. Lurer noen ganger hva jeg driver med og om det finnes botemiddel mot slik galskap. Slik før saging: Her, galmanns verk. Gjort er gjort Ble det støv? Ja mye støv. Etter justering av ny topp, popp, bopp , pupp eller hva det heter og en god runde med støvsugeren . Prøvemontering: Puttet inn den gamle instrument "plata", sånn for å få et visst inntrykk. Planen er flush monterte instrumenter med en noe annen plassering. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Antilia Svart 20.November.2014 Del på Facebook Svart 20.November.2014 Blir fint Tøft å gå løs på skuta så glassfiberen spruter, men med ditt håndlag så er ikke det noe problem. Også kan du jo avertere brukt instrument konsoll til salgs Morro og se at du er i gang med prosjektene igjen SoBo, du bidrar sterkt til vinter underholdningen. Mange fine prosjekt tråder å følge her inne nå. Blir en fin vinter tenker jeg. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Zitt Svart 20.November.2014 Del på Facebook Svart 20.November.2014 Jeg synes ikke du skal være så bekymret for galskapen, SoBo! Husk at det er de gale som driver verden videre! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.