Arvid_A Svart 20.November.2014 Del på Facebook Svart 20.November.2014 - og når "galskapen" gir seg så positive utslag som dette, så er det bare å slippe den ut i fri dressur! Både skikkelig moro og lærerikt å følge med på hva du får til! Sitér dette innlegget Link to post
Snikende skeptik Svart 20.November.2014 Del på Facebook Svart 20.November.2014 Høst og vinter sesongen har akkurat blitt bedre. Måtte isen bli tjukk og gå sent i din havn ? Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 20.November.2014 Del på Facebook Svart 20.November.2014 Bare føye meg inn med alle andre her SoBo, det er så artig og følge med på alt du lager, tror dette blir flott jeg [emoji106] Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Maruma Svart 20.November.2014 Del på Facebook Svart 20.November.2014 (redigert) Hmmmm..... De gærne har'e godt er det en sang som heter :-) Det er en spesiell følelse å skjære istykker noe som i utgangspunktet er i orden, skrekkblandetfryd eller noe.... Hundretusenmillioner sikker på at det blir finere enn originalt til slutt med de ferdighetene du har :-) Redigert 20.November.2014 av Maruma (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 22.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2014 Takk for at dere tar galskapen vel imot. En viss trøst Skulle egentlig hatt et alvorsord med han som grovpusset på galskapen. Var såpass grovt pusset at finpussen tok vel en hel dag. Ryggen fikk det. Går nå rundt med kongsbergknekk i søylen. Finpuss nesten ferdig: Å lage gelcoat/topcoat i rett farge er ikke lett, har nå gjort et forsøk. Denne lille tassen fra west inneholder noe som ligner litt myk sort skokrem. Kan fint blandes med gelcoat og epoxy. Må bare ha i ørlite av gangen. Første runde med Topcoat sprøytes på. Legger godt på så jeg har litt å gå på når det kommer til sliping. Første lag ferdig. Dette laget er nå vannslipt en gang og et nytt lag med topcoat er sprøytet på. Så blir det en ny runde med vannsliping. Iallefall ned til 1200 korning, før rubb og polering. FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 22.November.2014 Del på Facebook Svart 22.November.2014 Så du justerer farve også! Flinkingen :-) Jeg kan skrive under på at det ikke er lett ja..... og spesielt hvit. Mulig du har nevnt det, men skal du beholde den originale innstrumenteringen? Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 22.November.2014 Del på Facebook Svart 22.November.2014 dette blir knallbra SoBo, tror det skal bli vanskelig å se dette ikke er orginalvare etterpå :) Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
blue moon Svart 22.November.2014 Del på Facebook Svart 22.November.2014 Flott som vanlig, tar den noe mer sikt fra førerplass enn den orginale..? Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
SoBo Svart 22.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2014 (redigert) Prøver å justere farge ja Maruma, ikke lett. Når det gjelder instrumenteringen, blir det å beholde klokkene. Disse skal monteres flush, noe som vil gi et helt annet intrykk. Tror jeg At det blir som originalbygget, vet jeg ikke Ternen 32. Håper det blir bra og at det kanskje kunne sett slik ut i 1991. Takk KOland. Blir ca 2-3 cm høyere enn originalen. Ingen problem for meg som er lang. Stolene er også montert høyt på disse. Redigert 22.November.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 22.November.2014 Del på Facebook Svart 22.November.2014 Takk for at dere tar galskapen vel imot. En viss trøst Skulle egentlig hatt et alvorsord med han som grovpusset på galskapen. Når vi ser hva du får til, SoBo, så har vi lenge mistenkt deg for å ha støvsugt arbeidsmarkedet for de aller beste fagfolkene. At det fra tid til annen kan lure seg inn en med falske parpirer er antagelig noe du bør regne med. Alt i alt synes jeg du skal være særdeles fornøyd med hva dine ansatte utfører av kvalitetsarbeid. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 24.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2014 (redigert) Fortsatt litt misfornøyd med arbeidsstokken, for her har ikke vært så mye fremgang. Har jobbet med saken hele tiden men det har vært to skritt frem og to skritt tilbake. Først ett strøk med topcoat og pusing. ikke fornøyd. Så neste strøk, samme leksa. Så nå er jeg på fjerde runde. Slik ser det ut før man begynner å "bygge" glans. Her etter 1200 korning og rubbing. Hjelper seg på glansen men trenger fortsatt noe arbeid. Gammelt og nytt. Ikke helt hundre treff på fargen, men la gå. Godt at man har en skikkelig arbeidstegning å gå utifra FF... Redigert 24.November.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 24.November.2014 Del på Facebook Svart 24.November.2014 Gutta på tegnebrettet har vi aldri tvilt på, men nå begynner jamen gutta på glansavdelingen også å komme seg! Jeg synes du skal akseptere det resultatet der! Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 24.November.2014 Del på Facebook Svart 24.November.2014 Folka dine fortjener å få være med på julebordet, spesielt de som sto for arbeidstegningen! Blir knallbra dette SoBo :-) Er spent på å se den flush monteringen av instrumentene.... Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 24.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2014 Skulle gjerne tatt de ansatte med på julebord, men så langt er dette bare et minus foretak Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Antilia Svart 24.November.2014 Del på Facebook Svart 24.November.2014 Helt Rått!! Blir like imponert hver gang jeg. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Knude Svart 24.November.2014 Del på Facebook Svart 24.November.2014 Hei ! Dette blir veldig bra ! Spennende å pusse ut og rubbe coat Lykke til med fortsettelsen av prosjektet ! Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
MaSa Svart 25.November.2014 Del på Facebook Svart 25.November.2014 Ja imponerende SoBo :)Håper jeg ikke tok for mye av tiden din :)Hvordan ble det med arbeid denne uken da?Eller ble det båtarbeide istedet ? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
SoBo Svart 25.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2014 Takk for det Knude. Håper jeg ikke tok for mye av tiden din :) Ikke tenk på det MaSa. Har ikke hørt en puck fra jobben jeg, så ja det ble båtarbeid og litt alfa romeo arbeid Når det gjelder kalesjen, så kan vi begynne å se på den dersom du vil. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Tombåt Svart 25.November.2014 Del på Facebook Svart 25.November.2014 Aha.. Alfa Romeo var det, lurte veldig på hva den mørke bilen med blanke dørhåndtak i garasjen din var, og var innom Alfa i bakhodet Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 25.November.2014 Del på Facebook Svart 25.November.2014 Venter spent på å se instrumenteringen ferdig her nå SoBo. Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
SoBo Svart 25.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2014 Bruker mye tid på dette prosjektet, blir liksom aldri helt fornøyd. Så har blitt noe pussing og gnikking i dag også. Har fått laget innvendig feste til instrument plata. Også selve plata er skåret ut, brukt alu. her. Krever litt mer arbeid her ja: Har også tenkt litt på det med refleks i ruta fra dashbordet. Har noen tanker og ideer rundt det, som jeg kommer sterkere tilbake til. FF.. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 25.November.2014 Del på Facebook Svart 25.November.2014 Ser bra ut! Alu blir stødig. Refleks i frontruta er noe dritt, jeg har så mye til tider at jeg må reise meg opp for å kunne se. Spent på hva du kommer opp med her SoBo :-) Sitér dette innlegget Link to post
Joda3300 Svart 25.November.2014 Del på Facebook Svart 25.November.2014 Hei SoBo. Må få si eg mektig imponert over hvor mye stell den båten din får.. Ang gjennskinn i frontruta.. Er ikkje grå den beste fargen for å forhindre "reflex" ? Eg har hvit dashbord, eg måtte klippe til blå "antiskliduk" som midlertidigt hjelpemiddel i sommer, muligens eg må stjele din løsning! Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 25.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2014 Takk for det Joda3300. Mulig at grå er gunstig med tanke på refleks. Den gamle dashen hadde slik antiskliruflespor på skrå delen inn mot ruta. Denne blir glatt, blank og noe større. Tror det er fare for mer refleks enn på denne? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Joda3300 Svart 25.November.2014 Del på Facebook Svart 25.November.2014 Hmm, godt spørsmål, men eg trur ikkje du vil merke noe betydelig forskjell. Men det er artig med det... alt er som regel ein tanke bak da dem lagde mønsteret.. vist ikkje det bare var design den gang. Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.