Olepo Svart 21.April.2015 Del på Facebook Svart 21.April.2015 Imponerende ! Hvordan klarte du å få bøyd den platen til rett passform??? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 21.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2015 Takk dere. Jeg anbefaler ankertrekk på ankeret, slik at du unngår striper i platen, så nå må du frem med symaskinen igjen. He he. Tror jeg slipper. Disse skadene har kommet da ankeret gikk i det beslaget som stod der, Nå er ankeret litt lenger ut ifra skroget etter å ha havnet i baugspydet. Hvordan klarte du å få bøyd den platen til rett passform??? Mye tålmodighet og håndmakt. Plata er i 2mm syrefast og jeg brukte sprekkene i en stabel med plank som jeg tredde plata innimellom. Ble da enklere å bøyen`en slik. Ble mange prøvinger lell, i og med at plata buer både innover her og utover der Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Olepo Svart 21.April.2015 Del på Facebook Svart 21.April.2015 Mye tålmodighet og håndmakt. Plata er i 2mm syrefast og jeg brukte sprekkene i en stabel med plank som jeg tredde plata innimellom. Ble da enklere å bøyen`en slik. Ble mange prøvinger lell, i og med at plata buer både innover her og utover der Hehe, ikke noe mindre imponerende når arbeidet er utført med vanlig garasjeverktøy, bøttevis med tålmodighet og en plankestabel?!!! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 21.April.2015 Del på Facebook Svart 21.April.2015 Jeg har noen bunker i Hiace'n min, må jeg bestille time? Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 21.April.2015 Del på Facebook Svart 21.April.2015 Impregnert jeg SoBo!! :-) Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
SoBo Svart 22.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2015 (redigert) Jeg har noen bunker i Hiace'n min, må jeg bestille time? Må bestille time ja. Takk for det Dinos Et par bilder fra dagen i dag. Beslaget der forut limt og klart. Hadde egentlig bestilt uttak til uka, men var så klar at damen "røyk" på sjøen i dag. Dette er utrolig kjekk løfteredskap. FF... Redigert 22.April.2015 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 22.April.2015 Del på Facebook Svart 22.April.2015 Et deilig syn vil jeg tro, å se den på vannet igjen! Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 22.April.2015 Del på Facebook Svart 22.April.2015 Sobo, det er en fryd og lese tråden din. Tror nesten du må fortsette med båten vår når deres er på sjøen :) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
SoBo Svart 3.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2015 Sobo, det er en fryd og lese tråden din. Tror nesten du må fortsette med båten vår når deres er på sjøen :) Moro du liker å være innom baatsmann, men jeg tror du må pusse på egen båt Ja godt å få skuta på vannet igjen. Har ikke hatt muligheter for å bruke henne så mye enda pga. andre omstendigheter. Ikke fått gjort så mye med båten heller, da jeg for tiden jobber med båt (altså ikke egen) på heltid. Litt pusling i dag: Polering av rekker, festet en rekkefot og ikke minst: damen har fått navnet sitt påklistret. Godt synlig også for svaksynte Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
jcjohansen Svart 3.Mai.2015 Del på Facebook Svart 3.Mai.2015 Flott:) kos deg masse på sjøen, gleder meg til jeg er ferdig så jeg får balja på fjorn:) Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 3.Mai.2015 Del på Facebook Svart 3.Mai.2015 Flott , og godt å høre at du er blitt benyttet innen båtverden:) Må snart tenke på bianca også:) hun trenger å kjøres litt :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
SoBo Svart 3.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2015 Flott:) kos deg masse på sjøen, gleder meg til jeg er ferdig så jeg får balja på fjorn:) Må snart tenke på bianca også:) hun trenger å kjøres litt :) Ja det blir bra å komme skikkelig i gang med båtlivet.( Forresten flott arbeid du gjør med båten jc. ) Bianca`en trenger så absolutt å bli brukt, men har en hund som er blitt hardt skadet og trenger å komme på beina først. Så kommer sterkere tilbake Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 3.Mai.2015 Del på Facebook Svart 3.Mai.2015 Trist å høre om hunden deres, SoBo, håper det går bra med den! "Miss Bianca", er båten forresten oppkalt etter den forrige hunden deres? Den var jo så hvit og fin. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 3.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2015 Takk Zitt. Hunden er på bedringens vei og ser ut til å bli 100%. Miss Bianca er mer fra Disney sin verden (bernard og bianca) Forrige båten også fra Disney, het Lilo (fra lilo og stitch) Den hvite hunden het Chakita den Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
MaSa Svart 3.Mai.2015 Del på Facebook Svart 3.Mai.2015 huffda ikke fått med meg at hunden har skadet seg, håper det går bra....Lykke til Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Marine Engineer Svart 21.Mai.2015 Del på Facebook Svart 21.Mai.2015 Fin båt :) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 22.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2015 Takk for det Marine Engineer. Den gamle damen er ikke så aller verst. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Funker alt som planlagt SoBo? Hvordan takler dere overgangen fra hjørnesofa til buesofa? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 26.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 Det meste funker som planlagt. Det jeg for tiden er ute etter er en slip P- list til takluka. Den gamle er blitt hard og tetter ikke skikkelig lenger. Har også fått i gang viduspyleren, ganske greit egentlig. Er ganske behagelig å benke seg i buen på sofaen, så ganske fornøyd med den. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 26.Mai.2015 Del på Facebook Svart 26.Mai.2015 (redigert) Så bra! Jeg har også kjøpt inn deler for vinduspyler, må bare lodde meg en 12x12x5 T-stuss. Og tar vann fra trykkvannet ombord med en solenoid som åpner for vann, enkelt og greit Har du foresten sett på de listene Biltema har? Redigert 26.Mai.2015 av Maruma (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 30.Mai.2015 Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 Tips til deg, SoBo! Når du blir gammel og fortutlet, og glemmer hvilken type båt du har, kan det være lurt å ha det skrevet på setene! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 30.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2015 He he. kanskje navnet mitt er bedre? Dersom jeg husker det da Maruma. Tror disse listene på Biltema blir for små. En kollega på jobben hadde gummilist som passet. Det ble tett og fint. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Hokky Svart 8.Juni.2015 Del på Facebook Svart 8.Juni.2015 Jeg må som andre før meg har skrevet bare bøye meg i hatten når jeg ser hvilket bra arbeid du gjør. Jeg er imponert. Stå på videre, jeg gleder meg til å følge tråden frammover. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
SoBo Svart 8.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2015 Takk for det Hokky. Hvordan går det med fjord prosjektet ditt. Moro å se at noen tar vare på disse gamle damene Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Hokky Svart 8.Juni.2015 Del på Facebook Svart 8.Juni.2015 Fjord'en står desverre på stedet hvil her, men det var rett før jeg løp ut i båten og begynte å gjøre noe når jeg leste gjennom prosjekt tråden din her Jeg har desverre litt for mye på meg for tiden, men jeg håper jeg får begynt på igjen på Fjord'en i løp av året. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.