Jump to content

NordWest konkurs


Skibsplast500

Recommended Posts

Roret håper jeg sitter i senter av skroget - om man ikke har to ror da :wink:

roret er også betegnelse på annretning som man styrer en skute med.. i maritim sammenheng er det skjelden man sier rattet..man sier man står til rors på en båt..... Styreroret sitter skjelden i senter av skroget, men sentrert akterut. :wink:

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Resultatet til Storebro er vel ikke akkurat noe underleverandører hyller. Det krever finansiell styrke og bygge båter. Hvis dette blir bestilingsvare, uten messedeltagelse osv. Da regner jeg NW for "dødt"

 

En annen ting er hva Windy sier til at Gilholm skal selge NW. NW og Windy må sees på som konkurrenter, og har ikke Gilholm ansvaret for store deler av Sv.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

.........produsere NW med rattet på feil side så! :-)

 

Rattet "på feil side" er faktisk veldig fornuftig, ................

 

rattet skal vel sitte midt i båten på en riktig båt :thumbsup:

 

det er vel bare biler og små motorbåter som har rattet på ene eller andre siden :smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

For at forsøge at bringe denne tråd tilbage på emnet.....: :saint:

 

Vi må virkelig håbe at det lykkes for Storebro at holde liv i mærket og traditionerne. Gillholm har jo sådan set måske lavet en fornuftig forretning: Købt det hele for X millioner (sikkert et tocifret antal millioner). Solgt Najad for ...hvad...10 -15 mio? Solgt NordWest-brandet for det samme. Endt med bygninger, maskiner, varelager, reservedele til brug for hans eksisterede forretning. Til en pris på hvad...20 millioner måske? Billigt eller dyrt?

 

Jeg gætter, men måske har dealen ikke været så dårlig. Men problemet er jo, at det virker som om Benny bevidst er blevet holdt ude af hele komplekset. Det tyder på at nogen anser, at han har svigtet deres tillid på en eller anden måde. For det bedste for alle havde jo været at hans viden og kompetencer kunne have været bragt i spil fremover.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 11 måneder senere...

ok. Er mest av nyskjerighet :smiley: blir brukt på meg. pratet med Benny i dag og blir en tur ned til Marstrand å kikke på forskjellige båter der. 390 og 370 med og uten fly som er interesante :smiley: fly frister,men 370 sport topp er veldig fin. har heller ikke bestemt hvor mye som skal legges i båt enda

Link to post
Share on other sites

Vi lå masse longside sist sommer ute på skjæra. Overhode ikke noe problem. Inn på grunna med 40 fots båt går du uansett ikke tenker jeg :-) IPS har så utrolig mange andre fordeler mot drev at jeg aldri ville byttet. Fra flybridgen har du full kontroll over farvannet rundt deg og med ips styrer du båten akkurat dit du vil - på 1/2 meteren.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Min ligger til salgs i Marstrand. Slik den er prissatt er det veldig mye båt for pengene - og med oppgraderte IPS drev er det en kongebåt om jeg skal være litt beskjeden :-)

 

Velg fly - du kommer aldri til å angre. Det utvider båtgleden dramatisk.

Hva blir neste båt Bitteliten?

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Benny og Jessica i branchen igen - nu som Princess-forhandlere:

 

 

spacer_1_50.gif

NY DISTRIBUTÖR FÖR PRINCESS YACHTS I VÄSTRA SVERIGE

spacer_1_50.gif

spacer_1_50.gif

Princess Yachts West Sweden AB är ny officiell distributör för Princess Yachts i västra Sverige. Etablerat av Benny och Jessica Martinsson, som grundade Nord West 1985 och har tillverkat över 600 båtar, bygger Princess Yachts West Sweden AB på 30 års marin erfarenhet.

Sedan tre år har fokus skiftat från tillverkning av motorbåtar till båtförmedling och kundservice, med en försäljning under 2015 på närmare 100 Mkr. Det nya samarbetet med Princess Yachts markerar nästa steg i bolagsutvecklingen med försäljning av nya Princess jämte den nuvarande båtförmedlingen. Att erbjuda god kundservice har alltid varit viktigt och säkerställs genom ett nära samarbete med Volvo Penta Marincenter Ringens Varv i Marstrand och Boatmanager Drevia i Lysekil. Där rekonditioneras båtarna till salu till högsta standard för att sedan visas inomhus vid utställningsbryggor. Motsvarande omsorg kommer att läggas på försäljningen av nya Princess, vilket speglar Princess Yachts exceptionella känsla för detaljer och design, innovation och hantverk. 

Vi är stolta över att bli en del av Princess Yachts nätverk och ser fram emot att kunna erbjuda nya båtar med hög kvalitet. Naturligtvis kommer vi att fortsätta med båtförmedling och ta hand om alla Nord West-ägare
, säger Benny Martinsson.

Princess Yachts West Sweden AB önskar alla nuvarande och nya kunder välkomna till Vindön, Lysekil eller Marstrand. 

spacer_1_50.gif

spacer_1_50.gif

twolines2.gif

spacer_1_50.gif

spacer_30_1.gif

spacer_368_1.gif

spacer_282_1.gif

Ytterligare information

För mer information besök princess-yachts.se eller kontakta

Benny Martinsson 
T +46 (0)70 644 21 10 
E
benny@princess-yachts.se

Jessica Martinsson 
T +46 (0)70 668 77 13 
E
jessica@princess-yachts.se

Benny-och-Jessica-Martinsson-knewscrop-2

spacer_1_50.gif

twolines2.gif

spacer_1_50.gif

spacer_1_50.gif

Princess Yachts

Princess Yachts är ett av marinbranschens mest respekterade varumärken. Varvet i Plymouth i sydvästra England, med över 2000 anställda, har tillverkat motorbåtar sedan 1965. Det breda modellprogrammet utvecklas ständigt och sträcker sig från 39 till 131 fot, d.v.s. 13 till 40 meter.

Princess Yachts International förvärvades 2008 av L Capital 2 FCPR, en investeringsgrupp ägd av LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) och Groupe Arnault.

spacer_1_50.gif

spacer_1_50.gif

twolines2.gif

spacer_1_50.gif

spacer_1_50.gif

För mer information om Princess Yachts International

Gemma McAloon, Account Director
W Communications, 
Tel: +44 (0) 7841 870 855 
E:
princess@wcommunications.co.uk  

Claire Ashton, Communications Manager 
Princess Yachts International plc, 
Tel: +44 (0) 1752 203888 
E:
claire.ashton@princessyachts.com  

spacer_1_50.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...