Bitteliten Svart 19.Mars.2013 Del på Facebook Svart 19.Mars.2013 http://bohuslaningen.se/nyheter/orust/1.2046519-flera-anbud-pa-nord-west-najad Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
BjornLie Svart 4.April.2013 Del på Facebook Svart 4.April.2013 Nord West-løsning trekker ut http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=2122441&cat=5867 Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 5.April.2013 Del på Facebook Svart 5.April.2013 Fra Motor Boat and Yachting Nord West seeks buyer Second Swedish manufacturer in eight months files for bankruptcy Award-winning Swedish boatbuilder Nord West was looking for a buyer as MBY went to press after filing for bankruptcy in February. The company, parent to the motor boat brand as well as Najad sailing yachts, was forced to call in administrators after its main lender cancelled its credit lines, leaving it with an unserviceable £11.5 million in debt. The yard is the second well-regarded Swedish manufacturer in a little over eight months that has shocked the marine industry by unexpectedly filing for bankruptcy, following Nimbus in July 2012. Nord West’s 135 employees are hoping new investors can be found as quickly as they were for Nimbus, which was snapped up by investment group R12. The 135 employees are hoping new investors will be found as quickly as they were for Nimbus Johan Stübner, Nord West’s sales director, told MBY a strong krona had impacted European sales, but he said the company had a decent forward order book, including 11 orders for its latest model, the Nord West 430. There has also been speculation that the company’s acquisition of Najad in 2011 resulted in an unsustainable squeeze on finances. Stübner told MBY the news of the bankruptcy came as a complete surprise to all at the company’s yard on Sweden’s west coast. “No one knew what was going on with the banks. Most people were thinking we might need to downsize, but no one considered bankruptcy,” he said. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 7.April.2013 Del på Facebook Svart 7.April.2013 http://bohuslaningen.se/nyheter/orust/1.2081708-misslyckades-med-att-salja-trots-flera-anbud Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Framtia Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=2123724&cat=4914 ... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 http://bohuslaningen.se/nyheter/orust/1.2094962-manga-foretag-drabbade-av-konkursen Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 Begynner det å lukte svidd? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 12.April.2013 Del på Facebook Svart 12.April.2013 Mye penger, blir ikke lett å få dette tilbake på kjølen igjen. trist. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 12.April.2013 Del på Facebook Svart 12.April.2013 (redigert) Begynner det å lukte svidd?det er alltid flere sider av en sak enn det som står i media, men det skal jobbes hardt for å få tilbake tillitt her. Det er noen jokere i spillet om konkursboet som kan gjøre dette til en thriller. Interessen til konkursforvalteren og banken er å få maks penger igjen. Det er jobben deres. Og verdiene boet rår over er i realiteten ikke så store etter at det ble klart at alle kunder eier alle sine båter. Banken burde kanskje etterhvert lure på hva de gjorde da de trakk inn kredittene når de sitter med 80mill i tapt lån og pant i eiendommer verdt 22 millioner. Og hva er markedsverdien av en verftseiendom under en motorveisbro? Det er ikke sjelden differanse mellom takst og markedsverdi Vi har fått beskjed fra konkursforvalter at verftet stenger helt ned i slutten av april. Redigert 12.April.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
olpi Svart 12.April.2013 Del på Facebook Svart 12.April.2013 Har du hentet din båt derfra (420'n)? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tombåt Svart 12.April.2013 Del på Facebook Svart 12.April.2013 Bitteliten skriver: Og hva er markedsverdien av en verftseiendom under en motorveisbro? Det er ikke sjelden differanse mellom takst og markedsverdi Værftet har en super beliggenhet, og "motorveien" er enliten riksvei. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 12.April.2013 Del på Facebook Svart 12.April.2013 (redigert) Legg inn bud da vel. Uten garanti for omregulering i dagens eiendomsmarked. På Henån. Om banken mener at eiendommen har stor verdi bør de beholde og utvikle den. Blir spennende å se hva de gjør. Jeg har tråkka en del rundt på Vindön, og det beste med stedet er at det nesten ikke bor folk der Redigert 12.April.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MajorAndy Svart 12.April.2013 Del på Facebook Svart 12.April.2013 Det er let at være sofa-ekspert i sådanne tilfælde,men jeg har stadig og tiltagende svært ved at forstå beslutningen om at købe Najad. I en tid hvor gæld er gift og cash is king og der åbenbart i forvejen var en del gæld, så virker det ikke klogt. Men der er meget vi ikke ved. Jeg tænker, at en opspiltning måske er en mulighed? Der har måske været andre købere inde over dengang med Najad? Så man kunne tænke sig en køber til NW og en anden til sejlbådsdelen? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MajorAndy Svart 12.April.2013 Del på Facebook Svart 12.April.2013 I øvrigt er Orust jo virkelig udkants-Sverige. Her er ikke megen vækst og få arbejdspladser. Det ligger langt fra Stockholm og er ikke en del af landet der har vækst generelt. Jeg foreslår vi splejser: Norge får Bohuslen ned til Göteborg. Det ligger lige i Oslos baghave og kan vokse betydeligt under Norsk ejerskab. Danmark tager Skåne, Halland og Blekinge, der jo nu har bro til København. Sverige får lov til at have søadgang via Göta Elv. Hmmm, ligner det noget, der har været forsøgt før...? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 12.April.2013 Del på Facebook Svart 12.April.2013 Vel, du får grave opp Margrete I. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaskazi Svart 12.April.2013 Del på Facebook Svart 12.April.2013 Det er let at være sofa-ekspert i sådanne tilfælde,men jeg har stadig og tiltagende svært ved at forstå beslutningen om at købe Najad. I en tid hvor gæld er gift og cash is king og der åbenbart i forvejen var en del gæld, så virker det ikke klogt. Men der er meget vi ikke ved. Jeg tænker, at en opspiltning måske er en mulighed? Der har måske været andre købere inde over dengang med Najad? Så man kunne tænke sig en køber til NW og en anden til sejlbådsdelen? Det er jo helt analogt til hva Nimbus foretok seg rett før konkursen, kjøpte opp Paragon.Det var også nokså ubegripelig.En ting er å kjøpe opp, en annen ting er å fusjonere og få det til å gå i pluss. Det kan ta tid. Virker som om noen er litt vel optimistiske, les urealistiske. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ebonita Svart 12.April.2013 Del på Facebook Svart 12.April.2013 (redigert) Ref Major Andy: Hehe - tja Danmark skulle kanske kunna köpa Skåne, det finns väl ett och annat som gör att man känner sig hemma 'derover'.... Men aldrig skulle vi släppa iväg Bohuslän om Du frågar mig.... BTW när skall Du sjösätta MA? Redigert 12.April.2013 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 12.April.2013 Del på Facebook Svart 12.April.2013 Kommer an på hva de betalte for Najad MA. jeg vet ikke. Men cash is king. Alltid. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
lano2 Svart 12.April.2013 Del på Facebook Svart 12.April.2013 Ryktene sier at Regina av Vino kjøper alt, og dermed er vi sikret kvalitetsbåter for all fremtid !! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MajorAndy Svart 12.April.2013 Del på Facebook Svart 12.April.2013 Ebonita: Skåne ER Danmark. Punktum :-) Jeg mangler en kran skulle have søsat inden påske men vi var to både, der skulle i vandet og ham den anden havde ikke lyst til at vårpusse i minusgrader. Så han aflyste kranen og nu venter vi på at der er en, der har tid til at klare det. Jeg ligger 5 km. inde i landet, så det er lidt af en operation. Men her i helgen gør jeg alt færdigt og så er det bare at vente på at Hr. Kranføreren kan nedlade sig til at komme forbi... Nå. End digress... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ebonita Svart 12.April.2013 Del på Facebook Svart 12.April.2013 Kan väl knappast säga att Du missat något.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 16.April.2013 Del på Facebook Svart 16.April.2013 http://bohuslaningen.se/nyheter/orust/1.2100245-nya-spekulanter-pa-varvet Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 30.April.2013 Del på Facebook Svart 30.April.2013 Slik så verftet ut i dag. Noen få mann ferdigstiller to 430 fly. Et par andre klargjør kundebåter som har vært i opplag. 'Bitteliten' var i perfekt stand da vi kom ombord i dag. Som vanlig fra NordWest Konkursforvalteren har opptrådt meget ryddig og korrekt overfor oss. Desverre har ikke banken vært villig til å akseptere de bud som er kommet på boet til nå, og når de siste båtene leveres ut stenges alt ned. Så får vi håpe banken etterhvert kan akseptere nye eiere som kan starte opp Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 4.Mai.2013 Del på Facebook Svart 4.Mai.2013 http://bohuslaningen.se/nyheter/orust/1.2132249-nord-west-kan-saljas-pa-auktion Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 4.Mai.2013 Del på Facebook Svart 4.Mai.2013 Synd. Scandinavia har mistet ett anerkjent og tradisjonsbundent verft. Smellen var vel vesentlig større enn de fleste kunne tro. Var det kanskje nettopp hangen til kvalitet og håndtverksmessig utførelse som til slutt ble verftets bane? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.