Astor Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 (redigert) Hva slags ais er det de har? mAIS fra Ipad/Iphone f.eks. Last ned og sett opp settingen og dermed er du rett på Marinetraffic. Men ikke et eneste skip ser deg på sin AIS. Men god underholdning er det uten tvil. Redigert 16.April.2013 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
sap_2000 Svart 16.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 SAP - from my iPad using Tapatalk Mvh. SAP Link to post
Snikende skeptik Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 Gratulere med flott skute! Herlig hentetråd, får jo noe spennende og morsomt og følge med døgnet rundt her :-) Blir det sen avgang i morra slik at det går an å få gjort noe på jobb før lunch? ;-) Link to post
MajorAndy Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 (redigert) Tøffe beslutninger skal tages nu: rimelig meget vind torsdag og fredag. 14-17 m/s fra sydvest torsdag og næsten det samme fredag, men da længere nordpå. I morgen en fin dag, men så er heldet også opbrugt. http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/farvandsudsigter/baltsund.htm Spændende dage i vente: Hvad gør de raske gutter? Redigert 16.April.2013 av MajorAndy (see edit history) Link to post
Eureka Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 Erikda, at et tog eller to blir forsinket er vel å tilgi, men at du har fått stengt både Nordlandsbanen og Meråkerbanen med elver som flømmer over sine bredder for å få nok tid til å følge tråden... :) Sap, utrolig givende tråd det her. Rett og slett. Får jeg foreslå at Sap får en gullvimpel til skuta. Det hadde vært fortjent. Dette er bedre enn Hurtigruta, minutt for minutt. Link to post
Antilia Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 Herlig tråd!!! Kos dere og god tur videre!!! Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Lars Kirkeng Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 Fantastisk, dette er en tur som sitter fast på netthinnen vil jeg tru.. God tur videre. Link to post
Lars Kirkeng Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 Fantastisk, dette er en tur som sitter fast på netthinnen vil jeg tru.. God tur videre. Link to post
Zandra Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 Fantastisk morsomt å følge tråden, gratulerer med flott båt, og med Major Andys værtjeneste i minne venter vi på neste beslutning om ruta videre. Link to post
Eureka Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 Tilbake i båten nå ja. Mais er artig. Smakte maten? Hehe Link to post
Chilli Solbris Svart 16.April.2013 Link til dette innlegget Svart 16.April.2013 Måtte gjøre det Eureka, i sikkerhetsforskrifter for togfremføring er det klare regler for tilstedeværelse og åndsnærverelse. Vi kunne fremført trekkraftkjøretøyet i sikthastighet (max 40 km/t) men det ville likevel tatt fokus bort fra nødvendigheten av tilstedeværelse og fokus på forskriften om båtfremføringsforskriften i jernbanetilsynets forskrift om utskrift av fremføring av tog til skift innenfor middel i en foreskrevet togvei lagt av togleder eller TXP (togekspeditør) innenfor eller utenfor en avvikende stasjonsgrense mot blokkpost............. Altså kan vi konkludere med at avgjørelsen om å stenge de nevnte banestrekninger holder i bøtter og spann uansett vær for å ivareta læringskurven gitt i denne begivenheten............. Jeg tar det for gitt at noen og enhver aldri mer vil dvele ved årsakene til de små forsinkelse vi har i togtrafikken her i landet............... Hjelpe og trøste, hvordan skal dette ende...... Bare fordi en båt skal fra Nederland til Norge.... :D:wacko: Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2 Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 17.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Huff.... Hadde quoutet mange innlegg siden i ettermiddag som jeg svarte på. Satt og skrev og redigerte i 2 timer og så klikket det når jeg skulle sende :( alt ble borte :( Så en kort melding før gardinen går ned. Takk for alle innlegg. De er alle lest og linker lagret, og råd og tips ligger i harddisken som nå er i enden av senga. Virkelig ufattelig slik som denne tråden har utviklet seg. Det varmer utrolig mye og gjør dette til en opplevelse vi aldri vil glemme :) Mail til kommunen, for og få igang webcamen, restaurantmenyer, dieseltips, rutevalg, værmeldinger, flyruter, fra Norge for kompisen vi prøver og true ned til nord DK og det herlige kommentarene gjør oss helt målløse.... Greier ikke og beskrive dette med ord... Og AIS' vår som var på tur rundt i byen da. Kommentarene fikk oss til og le så vi nesten fikk pustestopp... Alle er hjertelige velkomne ombord om dere ser oss på fjorden eller i havn et sted. Bare stikk innom eller gi dere til kjenne :). Skulle likt og hatt AIS på andre medlemmer her som jeg kan lagre. Send gjerne en IM om dere ikke vil legge det i denne tråden :) Planen i morgen er Ebeltoft om vi kommer så langt... La opp en rute nå i kveld. Skal poste skjermdumpen fra navionics Appen. Vi får prøve og ikke komme oss så sent avgårde i morgen. Det er et stykke opp dit.. Nå går rullgardinene ned foran øya her. Har bare sovet 2-4 timer hver natt siden Torsdag, så har nok litt søvn og ta igjen når jeg kommer hjem. Merkelig nok finnes jeg ikke trett på dagtid i det hele tatt. Men når dagens rydding , vask og sjekk er ferdig da går øynene fort igjen kan jeg love Planlegger og fra i 9 tiden elns. Nå er det natta. Blir et godt stykke i morgen også. Sov godt alle sammen. Vi skal prøve og stå opp i 7 tiden Natten :) Talk for alle,innspill og kommentarer oppm igjen altfor snart. Trenger og aovebyåut Go Mvh. SAP Link to post
kurthelg Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 (redigert) Phu endelig stille her, fikk tips om denne hente tråden i gårkveld av fluefiskeren, har lest som en hest i flere timer for å "ta igjen" Karma. kjempeartig og spennende tur dere har. Kjenner meg godt igjen. hadde nesten tillsvarende tur for nøyaktig 2 år siden. men måtte ta kylling versjonen pga tidsnød. fikk et selskap til å seile båten fra Nederland til Brunstbuttel for å ta skuta derfra hjem sammen med fluefiskeren. Nå ligger din flotte båt Karma i my fleet på marinetraffic. bruker også mAIS. kjekk og morsom sak for å se hvor vennene måtte befinne seg. vil ønsker dere en sikker og trygg reise videre til Norge. Kurt T' Ra Pia http://www.marinetraffic.com/ais/shipdetails.aspx?MMSI=257916190 Redigert 17.April.2013 av kurthelg (see edit history) Link to post
Mariell Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 (redigert) Klokka er snart 8 og ingen oppdatering i dag!!!! Ble det for mye god mat i går? Ebeltoft i dag skulle gå greit. endel vind, men lite med bølger siden de går forholdsvis nærme Jyllandskysten Ville nok blitt mer sjø om de hadde valgt å gå Storebelt. Har kun vært i Ebeloft med båt en gang (sist sommer). En MEGET koselig by. OBS. De fleste restaurantene i gamlebyen stenger matserveringen allerede kl.20.00 Redigert 17.April.2013 av Mariell (see edit history) MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bergen dørk Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Kan de ha forsovet seg? De skulle jo opp kl 0700. mvh Bergen Dørk Link to post
sap_2000 Svart 17.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Da er vi oppe og ikke gråter. Først: beklager de siste linjene i siste innlegg. Jeg lå i køya og var trøtt som en dupp, og brukte sikkert 10 min på de siste to linjene for og få ferdig innlegget før hovedbryteren i toppetasjen ble skrudd helt av. De to hjernecellene som var i aktivitet i øyeblikket slet med å få kontakt med hverandre til tider...lol Vi var oppe før 7 i dag klare som egg. Gikk bort i havnekontoret, men dagens havnevakt var ikke helt som han i går. Jeg spurte når brua skulle åpnes, og fikk spørsmål om vi var klare... Ja, vi er klare sa jeg. Så prater han noe om halv-ni, så etterhvert begynner han og prate om klokken 8. Vi er klare 8 sier jeg med et smil, og får til svar at vi må lige vente til halv-ni. Ok. Da er vi klare da sier jeg, og ber han si fra på VHF k12 om han likevell åpner 8. -jer må lige vente til halv ni sier han, og snur ryggen til og går.... Han virket litt snurt av en eller annen grunn. Vi går ut ti minutter før og ligger stand-by. Så settes kursen nordover :) Er Danish chief controller, Major Andy klar, hehe ? Nei da.... Ser ut som flotte forhold nå. Lite vind gløtt av sol. Kaldt i natt. Kun 5 grader elns.. Webastoen har fått opp tempen her nå, så alt er bare fryden og gammen :) Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 17.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Dagens rute... Bruen nå... SAP - from my iPad using Tapatalk Mvh. SAP Link to post
Bergen dørk Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 (redigert) Nå er dere på webcam igjen og roen senker seg i de 1000 hjem: http://broer.sonderborg.dk/ Redigert 17.April.2013 av Bergen dørk (see edit history) mvh Bergen Dørk Link to post
sap_2000 Svart 17.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Passert brua nå. Møtte et flott tysk seilskip med masse folk ombord SAP - from my iPad using Tapatalk Mvh. SAP Link to post
Bergen dørk Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Ja, vi så seilskipet, he, he. Ha en flott tur! mvh Bergen Dørk Link to post
dsm Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Hei, først en honør til en fanastisk underholdende og lærerik tråd. Morro med webcam:-) fikk sett dere gå mot brua, åpning av broen og den tyske seilbåten på tur ut. God tur videre og nyt turen, vi er nok mange som sitter på jobb rundt om og gjerne skulle vært i dine sko akkurat nu :-) mvh Dsm Link to post
sap_2000 Svart 17.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 En SQ58 og en P330 i båtforeningen til høyre etter brua SAP - from my iPad using Tapatalk Mvh. SAP Link to post
Adi Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Nyt turen, føler nesten jeg er med på turen selv. Utrolig artig tråd. Link to post
MajorAndy Svart 17.April.2013 Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 Andy klar! Er ved at søsætte selv. Er på AIS selv :-) Link to post
sap_2000 Svart 17.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2013 MA: AIS er last boat xx? Møtte denne karen nå i sted.... SAP - from my iPad using Tapatalk Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn