Jump to content

Ny båt, Integrity 346 Trawler - Hjem fra Nederland/ Hentetråd?


sap_2000

Recommended Posts

Makalaust artig, mange fyljer med, fyller på med kunskap der andre manglar...alle dreg samme veg. Flotte bilete. :seeya:

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Utrolig gøy og se bilder av egen tur bare minutter etter vi har passert :D

Og ikke tro at vi ikke smiler.... Bare for dårlig zoom på webcamen, lol. Smilet dekker omtrent en hel frontrute nå :D

 

Nå blir vi passert av "Lappland" fra Hamburg. Får motsatt effekt av og møte et skip i trang kanal. SOG sank med over en knop. Når akterenden har passert med noen meter er farten normal igjen.

 

bilde

 

Nå har jeg fått justert offset på loggen også. Den viste for lite tidligere, men fikk ikke justert pga vind og strøm. Her er det dødt vann og null vind. Nå viser den likt med SOG :)

 

Nå går vi i 6,4 knop og forbruket er 5,9 L/t. Utrolig hva en sparer på å gå ned fra 7 knop.

6 knop er nok ideel skrogfart på denne båten. Kanskje tenke på og montere to store, faste skrogforlengere slik som feks P35 har. Mulig det hadde hjulpet....

 

bilde

 

Kompisen purker og sover på sofaen nå.... Må bare ta et bilde, hehe (hysj) ;)

 

bilde

 

Nå måtte jeg oppgradere TapTalk da jeg fikk beskjed om at bildegrensen var nådd...

 

 

 

 

 

 

 

SAP - from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Utrolig artig lesing. Ser Fredericia i Danmark er destinasjon i dag.

http://no.wikipedia.org/wiki/Fredericia

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Da nærmer vi oss slusene i Holtenau og her er det trafikk og kø.

 

Vi skal vel i gamle slusene i nord. Skal kalle opp snart. Vi skal også se etter bunkers og handle litt fuel for kroppen, selv om kompisen antyder at vi har mer enn nok fra før, lol.

Er det en ting jeg er redd for, så er det å gå tom for noe.... Lol

 

Må stikke...

 

bilde

 

 

SAP - from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Vi skal også se etter bunkers og handle litt fuel for kroppen, selv om kompisen antyder at vi har mer enn nok fra før, lol. Er det en ting jeg er redd for, så er det å gå tom for noe....

 

- ja man må ikke risikere luft i systemet... :giggle:

Takk for en kjempereportasje og godt tur videre ut i havet igjen!

Link to post
Share on other sites

Veldig viktig med kaloribunkring, det kan jau vera veldig viktig viss ein kjem over ein krabbeflokk ein plutseleg må mate på overfarten :giggle: . No håpar eg no endeleg de slepp den jobben for det er no eit fælandes styr og greier :lol: .

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Jeg er ny medlem på båtplassen, men har lest en del tråder tidligere.

Denne tråden er fantastisk kjekk!! Man blir helt hekta som så mange har sagt tidligere :thumbsup: Kikker innom marinetraffic.com med jevne mellomrom.

 

God tur SAP, dette går flott.

 

Forresten er det noen som vet om det er en øvre fartsgrense i disse tyske kanalene? Det virker som de fleste holder relativt lav fart 5-9 knop.

Link to post
Share on other sites

Dette er nok den turen du får med flest virituelle passasjerer. Jeg vet ikke hvor mange som følger dere men jeg tror det er mange.

I dag holdes heimen pga sykdom. Får litt ekstra tid til å følge med da.

Det er svært moro å følge turen deres, så dere får ha en særdeles fin tur vidre oppover.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen :) da har vi kurs for Danmark.

Sitter på fly og koser oss glugg ihjel...

 

Igjen, takk for alle hyggelige tilbakemeldinger :))) vi blir vekselvis glade og ler så vi griner av kommentarene :)

 

Var innom 2 havner ut fjorden her for og se etter begge typer bunkers, men det gikk skeis.

Første havn hadde ikke stasjon selv om det stod det på navionics comunity layer. Nabohavnen, så vi ikke folk på stasjonen, men jeg så prisen i pumpedisplayet og bråsnudde. 1,79 EUR var vel litt drøyt.....

 

Nå går vi på track til sydvestspissen av lillebelt utenfor Gammelpøl fyr. 23nm igjen og vi har 6,7 SOG nå. Vi får se hvor vi havner. Skal lokalisere havnen som MA nevnte.

Et annet alternativ er vel Sønderborg? Men vi har veldig lyst til og komme til Fredricia...

 

Bilder. Dataregning får bli dataregning, lol.

 

bilde

 

 

 

 

 

 

SAP - from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Man får straks lyst til å utforske verden på sjøen når man ser slike bilder. Selv saktegående båter går langt på en dag. Herlig. Fortsatt god tur, følger med så det griner.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Aha, kansje mine kontakter kan vera til hjelp her, så eg tok kontakt med markedssjefen på JF-Fabrikken i Sønderborg.

 

Ved innseilinga til Sønderborg får de eit slott på styrbord side, like ved er det ei stor seilklubbhavn der trudde han at de kunne de få diesel.

 

Det kan også vera bunkringsmuligherter på babord side der det ligg ein del fiskebåtar. Begge desse plassane ligg før brua i Sønderborg :seeya: .

Redigert av M/B Øyfjell (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Makalaus tur då, dette må då vera opplevels for livet. Det er då ein oppleves for oss som fylgjer med tilogmed. Flotte bilete. Også komplett flatt vatn då. :seeya:

Redigert av M/B Øyfjell (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...