Jump to content

Prosjekt Draco 2100


Superkul

Recommended Posts

Den ble etter mye tenking og knekkt stolthet byttet bort sammen en gammal 17 fot (nødbåt :giggle: ) i Dracoen

Hovedgrunnen var : Brygga vår er litt for liten til en 24 foter

litt lettere og hantere denna med henger enn å bæle med opp / nedløft - ikke er det noe sted og sette fra seg / løfte der ute heller

Men jeg kan love om jeg ikke dauer underveis skal denna på vannet forhåpentligvis til sommer eller neste

Link to post
Share on other sites

Ja , det er et greit utgangspunkt

planen fremover :

1, Startet maskinen - ta den ut og selge den

2, rive ut alt av elektrisk og tømme dasbord

skal lage plass til den nye kartplottern min, vurderer og sette i 2 store målere med flere målere i ett , litt lei av dasbord fullt av klokker :smiley:

3, Legge opp nytt elektrisk

4, Lage hull til vp drevet og støpe motorfester - gjøre rent og male motor rommet

5 Sette i v8 min

6, sende bort og få sydd opp interiøret

7, Ny kallesje

sikkert mange flere ting :giggle:

Link to post
Share on other sites

Den ene foten er VESENTLIG - større kabin - bredere båt, sies det er en korta 23 foter ? Større dashbord , skikkelig V bunn - dobbel skyvedør til kabinen , og ikke mins mye større og bredere solseng :yesnod:

man skulle ikke tro 1 fot utgjorde så veldig men jeg syntes vertfall det er stor forskjell

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

I dag fik jeg rydda ut resten av ledninger ++++ i dashen og fikk kobla opp motoren, bytta tennplugger for og se om det var liv i den

En sprut med startgass og Mercruiseren startet momentant JIHAAAAAA Det betyr antagelig flere båtpenger for og sy puter osv

Har forresten bestillt kalesje i dag :thumbsup: er litt prosenter nå i september hos jens sagen :yesnod:

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mener å ha lest at 21-foteren ikke er Linge-design? Stemmer det? Jeg har fått med meg at 21 kan være litt tung i hekken og at flaps er viktig på denne. Men om det stemmer vet jeg ikke. Men en annen ting, den du har her som jeg kaller facelift, denne har vel utvidet salong bak? Altså, dollbordene er fjernet fra vindskjerm og bakover. Bare det tenker jeg utgjør en hel del mtp på plass?

Link to post
Share on other sites

Ja dollbord er vekk og det er like greit spør du meg - Jeg veler vertfall ikke rundt bakpå båten :lol:

men 20 fotern er også slik bak hvis jeg ikke husker galt

Og hvis ikke den er baktung fra før blir den verfall det nå :lol::giggle:

Tenkt litt på batteriplassering forover men det blir etter en båtsommer eller 2

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...