Audifil Svart 20.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2015 Hei Boble65, stemmer at det er Motorconsult som har dette ja som Alidal nevner. At din motor er 30 år gjør ingenting. Dette er en tilsetning til dieselen som bare gjør godt uansett hvor gammel eller type motor du ha. Sitér dette innlegget Øystein Wilthil, 48212848 Nåværende båt: 00 Flem 340 X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC Link to post
Roger jo Svart 20.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2015 .. Noen som fortsatt bruker dette stoffet? Ser det er ganske mange som i sin tid brukte det både med gode og mindre gode erfaringer Gamle motorer drikker hva som helst. Men vann bør dreneres ut av tanken. Til Commonrail sier fabrikantene NEI. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
index Svart 20.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2015 Noen som fortsatt bruker dette stoffet? Jeg bruker det fortsatt. Om det gjør noen forskjell aner jeg ikke, men motoren går i alle fall fint og jeg har ikke sett en vanndråpe i vannutskilleren etter at jeg begynte med dette for 8-10 år siden. Så da tenker jeg bare "hvorofor ikke" og fortsetter med tilsetningen. Det koster uansett ikke stort... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
NilsPils Svart 20.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2015 (redigert) Jeg er blitt totalavhold når det gjelder emulgatortilsetninger etter særdeles dårlig erfaring med Hammerdown. H emulgere vannet og fører det med seg gjennom vannutskiller, filtere og gjennom motoren og ut i eksosen. Men det gjelder bare så lenge det skvalper i tanken. Når dieselen står stille skilles vannet ut igjen. Da jeg fikk vann på tanken resulterte det i havari på høytrykkspumpe og injektorene på min common rail motor mens båten lå i marinaen over vinteren. Aldri mer Hammerdown på min tank. Vannet bør fjernes fra tanken FØR det trekkes inn i systemet. Redigert 20.Mars.2015 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
index Svart 20.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2015 (redigert) Dette gjelder nok bare når du får veeldig mye vann på tanken, NilsPils. Mindre mengder vann skilles ikke ut igjen etter min erfaring. Nå har jeg riktignok ikke båten på land da, så den vugger alltid litt. Men om din teori stemmer så burde man vel se vann i vannutskiller og i juret på tanken iblant? Jeg har ikke sett en dråpe noe sted på 8-10 år... Redigert 20.Mars.2015 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Audifil Svart 20.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2015 Men nå er det vel ikke sagt at HD fjerner "vann" i tanken, men kondens er noe annet. Har man vann i tanken må man selvfølgelig tappe dette ut og ikke putte på HD og tro at problemet er løst. Jeg har brukt dette i over 10 år og som sagt aldri hatt noe problemer med kondens, dyr, slagg eller vann i utskilleren siden jeg begynte med HD. Og jeg har det alltid i tanken over vinteren for nettopp å hindre kondens. Sitér dette innlegget Øystein Wilthil, 48212848 Nåværende båt: 00 Flem 340 X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC Link to post
Hakkannen Svart 20.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2015 Nå er vel gjerne commonrailmotorene litt mer nøpne på dieselkvaliteten enn gamle steinknusere? Bruker HD på den gamle Perkinsen i båten med godt resultat, men så får jeg litt sirkulasjon i tanken siden jeg fyrer med diesel hele vinteren og i tillegg har motoren i gang minimum en gang i måneden. Men Hiluxen med commonrailmotor skal få slippe å stifte bekjentskap med HD, ble spesifikt advart mot emulgeringsremedier av Toyota siden de motorene er ganske kresne på drivstoffet.. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 20.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2015 Men nå er det vel ikke sagt at HD fjerner "vann" i tanken, men kondens er noe annet. Har man vann i tanken må man selvfølgelig tappe dette ut og ikke putte på HD og tro at problemet er løst. Jeg har brukt dette i over 10 år og som sagt aldri hatt noe problemer med kondens, dyr, slagg eller vann i utskilleren siden jeg begynte med HD. Og jeg har det alltid i tanken over vinteren for nettopp å hindre kondens. Hadde du disse problemene FØR du begynte med HD? Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Regina III Svart 20.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2015 Jeg har fire tanker, og har aldri sett hverken dyr eller vann. Jeg har også anlegg for rensing/polering av diselen. Det som er interessant i forbindelse med Hammerdown er at en av tankene normalt ikke brukes av meg, men er nødvendig på skikkkelig langtur. Denne tanken er helt sort innvendig, helt normalt, er ganske enkelt rekracket asfalt. I de tre øvrige tankene, som benyttes regelmessig, er det HD i diselen. Disse tankene er blankt stål, som nye. HD har fjernet det svarte belegget. Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 20.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2015 Jeg bruker HD konsekvent og har gjort det i alle de år jeg har hatt dieselmotor. Har stor tiltro til stoffet uten at jeg på noen måte kan forklare hvorfor, annet enn at jeg aldri har hatt motorproblemer... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.