Jump to content

Nye "VannTro" skal kjøpes, tips til båt rund 40 fot(import)


VannTro

Recommended Posts

Med radar kan man jo klare seg uten AIS mottager. Det viktigste er å vite hva man ikke ser, enten manglende sikt skyldes tåke eller mørke. Og selv om man ser lanterner, må man komme seg vekk i tide også.

 

Jeg har ikke denne erfaringen selv, det skal sies, men jeg har hørt nok av historier om frakteskip som går for fulle mugger uten folk på broen. Da hjelper det ikke å kalle opp skipet på VHF heller.

 

Radar er mer kostbar, og det man ser i tillegg til AIS på Radar, er selvsagt andre hindringer i vannet - som båter uten lanterner , eller skjær. Ulempen med Radar, er at ved store bølger gjerne filtrere ut støyen fra bølgene og da mister man også annen informasjon hvis man filtrerer for mye. Begge deler er jo best, men AIS er den riimeligste måten å sørge for full oversikt over nyttetrafikken i området. Vil man i tillegg ha oversikt over andre fritidsfartøy som kan dukke opp av tåka, ukjente skjær og andre store ting som kan flyte i vannet, mener jeg at Radaren kommer i tillegg til AIS. Og uansett størrelse på egen båt: Beveger man seg i leia nattestid, bør man ha AIS, mener nå jeg da.

Redigert av Propell1 (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

Det er en Raymarine HD radar på båten så det er i boks. Plotterne er 9" Widescreen. Kunne selvfølgelig tenkt med enda større skjermer, men det får duge.

Ray 650 AIS er planen med enten splitter eller separat antenne.

 

Nå har vi vært på Jysk å handlet 4 stk. av disse stolene. Jeg må si jeg synes de så utrolig bra ut. Ikke var de spesielt store(61cm brede) og de virket solide(ikke vaglete). Ikke trenger man puter heller grunnet trekket som benyttes i sete/rygg. Var i grunn det beste alternativet jeg fant, siden de også kan klappes sammen. Alternativene ble for voldsomme i plassbehov.

bilde

Det neste blir å finne passende bord som ikke tar for mye plass.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Det er en Raymarine HD radar på båten så det er i boks. Plotterne er 9" Widescreen. Kunne selvfølgelig tenkt med enda større skjermer, men det får duge.

Ray 650 AIS er planen med enten splitter eller separat antenne.

 

Nå har vi vært på Jysk å handlet 4 stk. av disse stolene. Jeg må si jeg synes de så utrolig bra ut. Ikke var de spesielt store(61cm brede) og de virket solide(ikke vaglete). Ikke trenger man puter heller grunnet trekket som benyttes i sete/rygg. Var i grunn det beste alternativet jeg fant, siden de også kan klappes sammen. Alternativene ble for voldsomme i plassbehov.

Det neste blir å finne passende bord som ikke tar for mye plass.

 

Med radar er du jo "berja" ! formålet med AIS i tillegg måtte vel da være å sende ut AIS selv, tnekr jeg da.

Fine stoler! -Jeg kjøpte et lite, sammenleggbart rundt kafebord til verandaen på JUla i fjor, vet ikke om det blir for smått for deg, men det kan være verdt et søk - hvis de har det ennå.

 

-Tipper du koser deg glugg i hjel nå!

;-)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

Ja, tanken er å kunne være litt "synlig" selv, samt legge inn andre bekjente slik at man har en idè om hvor i verden de er.

 

Koser oss ? Ja gjett :yesnod: Det eneste skåret i gleden nå er tiden frem til vi får hentet.....

Det blir en flytur til Stavanger på onsdag for å ordne alt det formelle og deretter en kjøretur for å fylle opp med alle båt-tingene vi skal ha med.

Henteturen blir med fly til Stavanger og innen den tid bør båten være sjøklar.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott skute!

Jeg leser Trawler-annonser i smug. Rederinnen er ikke i modus for dette enda. Nå er det oppgradering til 32 fot cabincruiser som vurderes.

 

Her er et tips om bord:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70161320/

Mange har det, mange liker det og mange hater det...

Fås også i større modell. Jeg liker oppbevaringsrommet, men foretrekker at bordplata er massiv.

mvh kjeros
-
Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS

Link to post
Share on other sites

Hei kjeros,

Takker for gratulasjon :thumbsup:

 

Bordet du linker til er fint, men det er 2 utfordringer med det. Den ene er at det har full bredde i bunnen(stjeler benplass) og det endre er, og her må du ha meg unnskyldt, at et hvitvinsglass med så smal støtte som det har lett "tipper" med de hullene det er i denne bordplata. Jeg tror det hadde blitt bedre med plate laget av teakplank som er lagt tett og ben som ikke tar så stor plass.

Er det flere gode tips å få så sitter jeg med armene åpne :yesnod:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Litt av en spøkefugl du Propell1, men jeg ser tanken :lol: Hvis den der leveres med reim kan man jo ha den rundt halsen hengende på magen :giggle:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Her tror jeg jammen vi klarte å finne noe som kan benyttes.

Det er ovalt, 80cm x 65cm og 57cm høyt. Det er sammenleggbart og så får heller kona bruke brikke under stetten på vinglasset om det trur med å velte :giggle:

bilde

 

Selges her(de har flere varianter)

http://www.marine-industrisalg.no/index.php?valg=produkt&gruppe_nr=025&produkt_nr=69965-20

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Hei Strawberry.

Takker masse for at folk deler gleden og for gratulasjon ! Når det gjelder blodtrykket så må jeg innrømme at det ikke var så spesielt bra på slutten av prosessen, men jeg har jo kontroll på det :-) Nå derimot har ting begynt å synke inn og det er titusen tanker i hodet, men det er vel det man absolutt må kunne kalle positivt stress :yesnod: Vi er vel litt som barna blir i desember måned nå :giggle:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er fantastisk at så mange mennesker får så mye glede av at noen kjøper båt! Et viktig og godt sosialt aspekt ved båtlivet. Disse trådene med diskusjoner om hva som skal kjøpes, erfaringer og hjelp er veldig bra. Når så gleden deles med alle oss andre når kjøpet er gjort og gratulasjonene hagler inn, blir ens egen glede over investeringen dobbelt god! Man får så mange å dele gleden med! Og man gleder andre, fordi vi får delta! Bare noe så enkelt som stoler og bord, forfilter og finfilter blir gjenstand for stort engasjement! Virkelig en flott og harmonisk del av det gode liv!

 

Og jeg tipper dette bare er med på å få sommerfuglene i magen til å fly enda høyere frem mot henting av ny glede. Dagen da skuta skal hjem. Timer blir som dager i påvente på hentedato. Og alt kan få utløp her inne og deles. Det er så flott at en families båtkjøp kan glede så mange! Det har vi sett i tråd etter tråd her inne!

 

Og så Vann Tro, når du er ferdig med å kjøpe inn møblement som skal pynte opp, må du ikke glemme å kjøpe inn webkameraer (ja i flertall) som du setter opp på flybrigde og baugspyd og akterover....... Vi får vel være med på hentetråd???? med livedekning i alle retninger!!!

 

Takk for god underholdning! Det øker i hvert fall min glede over båtlivet! (Takken er til alle som lager tråder av innkjøps- og hentekarakter og til alle som deltar med flotte innspill). :thumbsup:

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Masse sant som jeg kjenner meg godt igjen i her Erikda :thumbsup:

For oss startet interessen for Trawler med Roaldbj sin Swift 42 og ble ytterligere styrket når Astor kjøpte sin Grand Banks. Begge disse medlemmene har delt mye av sine opplevelser og erfaringer med alle på BP og har definitivt bidratt til båtvalget vårt. Siden kom SAP_2000 på banen med sin Integrety som jo også innehar en av de aller beste og mest fulgte hentetråder her på BP. Det skulle bare mangle når turen gikk helt fra Nederland. Jeg mistet en periode troen på Trawler for egen del, men dette skyldtes i første rekke alt for få båter på markedet samt at de fleste hadde få faste sengeplasser. Nå var dette en laaang prosess for oss som vel egentlig startet året etter vi kjøpte vår Fjord 880. Da var flere av barna små og kravet til antall faste sengeplasser stort. Nå har ting endret seg under veis og barna har blitt større. Slik sett vil vi nå bli 2 voksne og mest 1-2 barn, av og til 3. Slik sett var Clipperen perfekt med mulighet til å re opp til 2-3 stk. i cabinen samt en 1,5 personers seng i sidelugaren. Det dukket opp en Clipper til salgt i Bergen i fjor, men da hadde vi ikke finansene på plass. Så skjedde ting i løpet av vinteren som gjorde oss i stand til å handle. Fjorden var også solgt. Clipperen i Bergen ble det samme og vi satt med det berømte "skjegget i postkassa". Så får jeg tips av en bruker her på BP om den båten vi ender opp med, i utgangspunktet står selger langt fra oss i prisantydning, men med bistand av importøren finner vi til slutt en pris som nok begge parter kan si seg fornøyde med(markedet tatt i betraktning). Deretter skjer ting raskt og både vi og selger blir enige i løpet av et par dager.

Jeg tror dette kan være en ting å tenke på for de som skal kjøpe båt. Selg den du har, sørg for å ha finansene i orden og gi klare signaler om hva du er villig til å betale når du finner "drømmebåten". Markedet slik jeg oppfatter det om dagen er bra for småbåter, men for feriebåter med litt plass er det fremdeles kjøpers marked og vil nok være det i flere år fremover. Man må også huske at man ikke får i både pose og sekk. Den båten man har må man være villig til å la gå til en pris som antagelig er en del lavere enn man hadde sett for seg, men på den andre siden, når man har solgt sitter man plutselig som kjøper i det samme markedet.

Det var for øvrig aldri noe spørsmål, hytta vår skulle være mobil med adresse "blå-myra" :-)

 

Når det gjelder henteturen og webcam sliter jeg nok veldig med å få med madammen på det, men AIS og bilder skal det bli bra med. Tom Rør er og blir webcam sjefen her :thumbsup:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Takker for gratulasjon Hakkanen :thumbsup:

 

Når det gjelder de som jobber hos W-Yacht så må jeg få bemerke en spesielt. Gerald Scowen jobbet tidligere som produksjonsleder hos Clipper i Hong Kong. Det må vel kalles et aldri så lite scoop å få en slik mann på laget når man er importør av Clipper.

Ellers så må jeg få berømme utførelsen av mye ombord i disse båtene. Man ser det i motorrommet hvor alt er meget elegant lagt opp og man ser det på trearbeidet hvor alt er håndarbeide. I tillegg så klarte jeg ikke å finne noe sted i båten som ikke hadde topp-coat(det syndes det mye med). Alt er selvfølgelig ikke 100% og det jeg fant var dør-åpnerne/låsene til cabindør på siden og bak, de kunne vært av det mere smarte og solide slaget. Med smart tenker jeg på at man har måttet sette på en lås nr.2 for å holde dørene i åpen stilling. Når det er sagt finnes det jo fremdeles båter hvor dørene ikke er mulig å låse i åpen stilling.

Så summa summarum ser det bra ut, men det vil alltid være noe som kunne vært bedre :yesnod:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg får legge ut litt flere bilder av ny-båten mens jeg sitter å teller timer, dager og uker...... :pray: :pray: :pray: la ventetiden gå fort !

bilde

 

 

bilde

 

bilde

 

Her skal det monteres vinsj på babord side.

 

bilde

 

 

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

Rekketrekket er ikke montert. Ble tatt av høst/vinterstorm og nytt skal lages.

Deretter har jeg planer om en RIB på 2.75 eller 3.00 meter. Denne har jeg ikke bestemt med for hvordan skal medbringes enda, men enten blir det er slags davit-system på badeplattform, eller det blir kran og opp på flybridgen med den.

Om noen har noen tips på hva som er mest fornuftig så syng ut. SAP_2000, du har med deg en RIB, hvordan har du løst dette ?

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Skikkelig lekkert :-)

Den ser utrolig forsegjort ut med mange flotte detaljer.

Stolen din på FB er identisk som min. Skikkelig god amerikansk beefy kvalitet.

Rattet ser likt ut også. De shopper nok mye av de samme levrandørene. Dro kjensel på endel andre ting i motorrommet f.eks.

 

Jeg hadde planer om et davitersystem, men fant ikke noe jeg var tilfreds med som passet kombinasjonen av utformingen på min båt og Brig F330L og Yamaha 9,9 sport 4t (omgjort til 20 hk) med tanke på vekt og håndterbarhet alene.

 

Brukte den en helg og hele 2 gangtimer tenker jeg. Fikk sydd trekk til konsoll og sittebenk, satt inn likeretter og kjøpt plotter og greier. Var litt rask i avtrekkeren der, hehe.

 

Vurderer å selge den å gå for en billig gummivariant da jeg også har en av de siste produserte Yamaha 5hk 2t liggende.

Tenker da snap daviter og ha motoren på en brakett et sted.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Takk-takk JulieIII, jeg må si jeg ble litt betatt av størrelsen på fly da vi var å så på den :-)

 

SAP

Jeg skjønner, jeg forsto nemmelig ikke helt hvordan du håndterte den råtassen av en RIB, tenkte du hang den bak med de problemene det medfører.

Jeg sitter med en nesten ubrukt Tohatsu 9,8-4 takt. Denne veier 37 kg og er lettest i klassen, men likevel for tung. Jeg har sittet å fundert på hvordan jeg skal løse dette(hvordan gummibåt og hvordan feste den) ved å studere alle typer daviter jeg kan komme over. Jeg må innrømme at jeg synes de fleste ser litt tungvinne ut og relativt dyre. Var derfor jeg startet å tenke kran(vet Clipper har en løsning med elektrisk kran).

Alternativet er å la Tohatsuen stå i kjelleren i påvente av at minstemann blir større og kjøper en rimelig gummi ala den Maritim annonserer nå samt en liten motor som er lettere å håndtere. Da blir det i så fall snap-davit. Jeg får gruble litt mere på det.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Øivind,

 

Fikk du IM fra meg ? Jeg har en nesten full flaske One-Step-Comp du kan teste med, funker det er det bare å bruke den opp.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Er det nok lengde bak på FB på clipperen til jolle uten og åpne rekken?

 

En ting som bekymret meg med RIB'en om jeg hadde gått for en løsning med TG eller lignende var høyden på jolla over vannet. Var rett og slett redd for at den kunne bli flytende i litt grov sjø og rive med seg hele sulamitten.

I depl fart og grov medsjø kan det skylle godt over plattformen og området litt lenger bak. Satt og studerte dette når jeg duret alene hjem fra Fredrikshavn på slutten av ferien og skrinla prosjektet før Færder, lol :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Jeg aner rett og slett ikke SAP, men jeg vet at de selger kran. Det kan jo være at det innebærer at de åpner rekka. Jeg får sjekke dette til uka når jeg skal til dem.

Dette med sjø aktenfra og hvordan det ser ut der da aner jeg selvfølgelig ikke, men jeg ser faren med å la den ligge i TG eller lignende.

Det er nok mulig jeg bør teste båten i litt hardt vær før jeg konkluderer med noe som helst :-) Takker for innspill.

 

PS.

Jeg slår på tråden før jeg drar i morgen. Sees !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...