Jump to content

Nye "VannTro" skal kjøpes, tips til båt rund 40 fot(import)


VannTro

Recommended Posts

Gratulerer med fin båt.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott båt! Hva er prisen for noe slikt? Et par mill?

 

Kk

 

Hei KongKing,

Av hensyn til selgeren kan jeg ikke legge ut prisen her. Sorry.....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Skjønner ikke hva selgeren har med det å gjøre, men men :-) Det er vel med båtpriser som med damenes alder... Skal ikke spørres/snakkes om ;-) (når det gjelder båt har jeg aldri skjønt problemet med det).

 

Blir det hentetråd etterhvert? Du har jo litt å leve opp til ifht forrige trawler-hentetråd... ;-) Hvor ligger båten nå?

 

Kk

Link to post
Share on other sites

Det blir nok en hentetråd ja, men den vil nok ikke kunne måle seg med tråden til SAP :nonod:

Båten ligger hos W-Yacht på Vestre Åmøy rett nord for Stavanger.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Takk til deg og for hyggelig prat VannTro :-) Det var en særdeles glad mann i andre enden av linja som boblet over av lykke :-) må være deilig å komme i mål med drømmebåten etter det jeg vet har vært en lang jakt :-)

Gleder meg stort til å få kikke på nye, flotte VannTro!

 

Som vi pratet om på telefonen; man ofrer noen ting med en slik båt, men vinner så mye annet. Tror dere vil trives veldig godt ombord med all comforten denne båten har. Med generator, stor batteripakke og mye vann så kan dere kose dere i uthavn lenge. Misunnelig på generatoren, ja ;-)

 

Blir godt for meg også å ha en båtvenn med samme motor å kunne utveksle erfaringer med. Vi kan jo samordne litt delekjøp osv.

Om du trenger, så har jeg ekstra sinkplugger og Racor 2040 10 micron på lager.

 

Sender en hilsen her nede fra motorromet hvor jeg sitter og koser meg nå.

 

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Her skjer det mye.

Kun 2 timer vekk fra kontoret på ett møte så er plutselig Vanntro Trawler eier med 40 gratulasjonsposter.

 

Grattis med en meget bra båt Vanntro og velkommen I Trawler familien. Dere stiller dog I en annen årsklasse enn gode gamle Mariell. (Tenker da på båtens alder) :giggle: .

 

Når en ser bilder og besøker disse Trawlerene fra 2000 tallet. Blir man sugen på å handle noe som er 20-25 år nyere, enn den boligen en bor I nå.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Hei Security,

Takker masse for gratulasjon og tips om at denne båten var til salgs. Hadde ikke du tipset hadde vi ikke vært der vi er i dag :thumbsup:

Jeg tror både jeg og selger er godt fornøyde selv om selger selvfølgelig selger med tungt hjerte. Han er jo i en situasjon hvor han har blitt syk etter som jeg har forstått.

 

Så var det noen som spurte om utstyr og her er listen lang, men jeg skal prøve meg,

  • Vetus 75kg baug og hekktruster(helt i grenseland om det blåser mye tror jeg)
  • Bennet trimflaps
  • Onan 7kw generator
  • Batterier: 3x 220 amp. start/trustere/vinsj blysyre. 3 x 180 amp. AGM forbruk og 1 x 75 amp. til aggregat.
  • Centuron 50 amp lader(skal skiftes til en Victron kombinert lader/inverter)
  • Lyskaster med fjernkontroll på framsiden av flybridge
  • Raymarine C90 på fly og inne(Seatalk HS kabler)
  • Raymarine 48 cm. HD digital radar
  • Raymarine ST 70 autopilot med SPX 10 kurscomputer
  • Raymarine DSM 300 digital ekkoloddmodul med gjennomgående bronssvinger
  • Raymarine ST60+ Rorindikator
  • Raymaringe Raystar 125 SDGPS montert på targa
  • Raymarine RAY55E VHF + Raymarine Raymic RAY218/55E på fly
  • Teakdekk på akterdekk-sidedekk og badeplatform
  • Muir HR1200 Cougar elektrisk ankervinsj i baug med fotpedal samt fjernkontroll med kjetting meterteller på begge førerplasser(skal ettermontere aktervinsj)
  • Toalett med ferskvann-spyling
  • Pumpe med tilkobling for spyleslange på dekk hvor man kan veksle mellom sjøvann og ferskvann
  • TV med Rikstv dekoder innebygget i salong samt bauglugar
  • Sealand tankovervåker for septiktank
  • Ebersprácher D5 dieselvarmer med varmeuttak i salong/bysse, baderom og begge sovekabiner samt på akterdekk
  • 30 AMP galvanisk strømisolator
  • Oppgradering av varmtvannsbereder (kraftigere og flere varmekolber, men aner faktisk ikke hvor mange liter)
  • Oppgradering til ekstra slitesterk akslingpakning(kjølevann fra motor tilkoblet)

I tillegg til dette er det en masse oppgraderinger slik som ekstra fortøyningspullere(8 totalt), bakyttelseslister i metall rund badeplatform, aluminiumslegering i maskinrom for ekstra støydemping, aluminiumsgulv i lasarett, ekstra zinkanoder under vannlinjen, sølvfargede lysbrytere etc.....lista er laaang så jeg stopper her :pray:

Jeg får legge til at det er 750 liter med vann(2 tanker) og 1350 liter diesel(2 tanker) og 115 liter septik. Vann og dieseltanker er i trykktestet glassfiber.

 

Vi er for å si det pent, veldig godt fornøyde med eksemplaret :thumbsup:

 

Red.

Takker for gratulasjoner Mariell, vi blir nok medlem i NTK etter hvert.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Gleder meg stort til å få kikke på nye, flotte VannTro!

 

Blir godt for meg også å ha en båtvenn med samme motor å kunne utveksle erfaringer med. Vi kan jo samordne litt delekjøp osv.

Om du trenger, så har jeg ekstra sinkplugger og Racor 2040 10 micron på lager.

 

 

Det skal nok bli både titting og prøvertur SAP :thumbsup:

 

Når det gjelder zink og filter så send meg en IM med kontonummer og sum så kan jeg prøve å få plukket opp dette hvor enn du måtte befinne det på tirsdag til uken.

Hadde vært fint om jeg kunne tatt det med meg til Stavanger på onsdag.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott båt, VannTro! Håper jeg får mulighet til å se den live i løpet av sommeren.

 

Når det gjelder thruster, så har jeg 75-kilos Vetus i hekken. Denne kjører på forbruksbanken (sammen med baugthruster). Etter at jeg byttet forbruksbatterier til 2x245Ah gel, synes jeg det er veldig mye trøkk i hekkthrusteren. Det er verre med baugen, men her er det en del å hente på å øke kvadratet på ledningene, eller montere et separat batteri fremme.

 

Victron lader/inverter er et godt valg. Jeg ville vurdert en Quattro, så får du innebygget transfer switch og separate 220V-uttak for ting som bare skal gå på landstrøm, og ting som skal ha 220V uansett.

Øivind

Link to post
Share on other sites

Hei Øivind,

 

Takker for gratulasjon ! Vi sees helt sikkert på vannet.

Takker også for litt info om trusterne.

Når det gjelder det du sier om Quatro synes jeg det høres interessant ut. Jeg har sendt en e-post til Farco med beskrivelse av opplegget i båten og bedt om deres anbefaling.

Kan jo være de sier det samme :-)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Takker for det Lano !

Vi beregner en uke til hentingen så det kan nok være vi får tid til å møtes !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Major Andy/Bonus

Takker masse for gratulasjoner, vi har ikke helt bena på jorden akkurat nå

 

SAP,

Ta det med ro, vi har hele påsken på oss :wink:

 

ReginaIII

Først og fremst må jeg melde oss inn :-) Om vi rekker treffet aner jeg ikke, det er litt vær-avhengig dette med når vi kan hente båten. Jeg må også få inn en seneste dato for overlevering med W-Yacht og det har jeg ikke diskutert enda, men de antyder 3-4 uker.

Om vi er i en situasjon hvor vi ikke rekker å melde oss på så kan vi jo uansett stikke en tur innom og hilse på.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...