Bitteliten Svart 24.August.2013 Del på Facebook Svart 24.August.2013 Det er en clutch pakke ja. Har ikke hørt noe om levetid. Mine har gått 500 timer uten problemer Vært smart. Bruk vest! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 24.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2013 OK. Vedrørende vest så ligger det 5 oppblåsbare og 5 av den eldre typen i kjelleren og venter veldig på å komme til nytte.......samt en Tohatsu 9.8 som gjerne vil ha plass på hekken til en rib-jolle.... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 24.August.2013 Del på Facebook Svart 24.August.2013 Hvis avgiftsfri i Sverige er et krev, smyger Galeon 390 seg akkurat under ser jeg. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
Vedvards Svart 24.August.2013 Del på Facebook Svart 24.August.2013 Hvordan er tilgang til motorer og størrelse motorrom på din båt REM? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 24.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2013 (redigert) Hei REM, Hører du har hatt besøk av SAP i middagsbukta :-) Nei, avgiftsfri diesel i Sverige var et tema som ble tatt opp, men ikke av meg. Tror ikke det vil bli noen stor utfordring om man tusler nedover i sedat fart og har med seg 1000 liter på tankene. Ellers er jo Ph 43 den typen som står øverst på lista da, men det er litt dårlig utvalg i markedet akkurat nå. Det ligger en i England(hvis det ikke bare er gammel annonse) til gunstig pris, men den krever ganske mye påkost for å komme opp på "Norsk nivå". Redigert 24.August.2013 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 24.August.2013 Del på Facebook Svart 24.August.2013 Luker i salongen til større ting og luke i akterdekket for tilgang til sjekk/servicepunkter som dieselfiltere, peilepinner ol. Generelt god tilgang til motorer fra luker i salong. For å avdekke hele toppen og ytterside av stb. maskin må ytterligere en luke opp. Da må jeg soffa ut. Går greit etter at jeg har modifisert festepungtene med vingmuttere. Etter litt trening er soffan ute på 5 min. Fortsatt er det trangt og trælete å jobbe på yttersiden av motorene, men slik er det vel i alle båter med dobbelinstallasjon. Brukte vel innpå ei helg tidligere i sommer for å bytte impeller på stb. motor. Hadde forøvrig aldrig vært bytta før. Hvordan er tilgang til motorer og størrelse motorrom på din båt REM? PH43 tar 1500 l diesel. Jeg pleier å toppe tankene på Hærføl før vi fortsetter nedover i feriene. Går vel normalt aldrig lenger enn til Marstrand, og da har jeg godt over halve tanker når vi er hjelmme igjen etter å ha kryssa rundt der nede i 4 uker. Går normalt i 6-7kn. Mest fordi vi liker oss best i den farten, men også fordi vi bestandig har gått sammen med saktegående snekker. Livet nytes best i sakte fart vet du, spesiellt nedover Svenskekysten Hei REM, Hører du har hatt besøk av SAP i middagsbukta :-)". Ja, hyggelig besøk av SAP og Bensin i går kveld Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 24.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2013 Sukk....... http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=43564461 Synd det ikke florerer med disse Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 24.August.2013 Del på Facebook Svart 24.August.2013 Jeg kikka på en sånn Storebro. Virka som om den var for stor for innredningsdesigneren. Rare løsninger syntes jeg Hos oss er det god plass på alle sider av motorene, når man først kommer ned. Høy BMI kan være en utfordring Vært smart. Bruk vest! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
sap_2000 Svart 24.August.2013 Del på Facebook Svart 24.August.2013 Men altså, i Volo( hellas) ligger det en 39 med IPS til drøye million. Jeg har sikla på den lenge jeg, skal vi lage en ny hentetråd? :-) Hei hei :-) Jeg synes det er flotte båter. Vurderte en selv med 370 på aksler som lå i italia i fjor. Hentetråd er gøy. Få den fraktet til Kiel feks, så har man en flott tur hjem på noen dager :-) Hmm. Får lyst på en ny tur bare ved å prate om henting, lol ;-) Lykke til begge to! Gleder meg til å følge prosessen :-) Sent from my iPad using Tapatalk - now Free Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 24.August.2013 Del på Facebook Svart 24.August.2013 1500-2000 psi, dvs 15-20 kgs trykk ved gange. ????? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 24.August.2013 Del på Facebook Svart 24.August.2013 (redigert) Delefeil? eller bare benivning..... Kpa var det. Beklager så meget Her er bilde av motorovervåkningen jeg bruker, bortsett fra at jeg her hadde oljetemp transmisjon på linje to. Vanligvis er det oljetrykk motor her. Redigert 24.August.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mulligan Svart 24.August.2013 Del på Facebook Svart 24.August.2013 Det var bedre. Skulle akkurat til å be deg søke dekning. 137 Bar i gearkassa er en potent bombe. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Oteren Svart 24.August.2013 Del på Facebook Svart 24.August.2013 Nei, avgiftsfri diesel i Sverige var et tema som ble tatt opp, men ikke av meg. Tror ikke det vil bli noen stor utfordring om man tusler nedover i sedat fart og har med seg 1000 liter på tankene. Problemet ble nok tatt opp for de som ikke kan komme innom Norge uten å utløse norske avgifter på skuta si...:-) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 24.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2013 Hei hei :-) Jeg synes det er flotte båter. Vurderte en selv med 370 på aksler som lå i italia i fjor. Hentetråd er gøy. Få den fraktet til Kiel feks, så har man en flott tur hjem på noen dager :-) Vil det si at det er muligheter for dekkslast fra Middelhavet til f.eks. Kiel ? Du sjekket ikke noen priser, om vi snakker om 50 eller 100.000,- ? Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 24.August.2013 Del på Facebook Svart 24.August.2013 137 Bar i gearkassa er en potent bombe. er godt forsikra... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
sap_2000 Svart 24.August.2013 Del på Facebook Svart 24.August.2013 (redigert) Vil det si at det er muligheter for dekkslast fra Middelhavet til f.eks. Kiel ? Du sjekket ikke noen priser, om vi snakker om 50 eller 100.000,- ? Nei, med lastebil og svanehenger. Tipper 50 - 70' fra norditalia til kiel. Det fraktes mye båter mellom nord og søreuropa på landeveien. Selv FB båter som Ph 46 og 50 går om de blir rigget helt ned. Sjøfrakt er ofte dyrt. Fra Croatia og hele rivieraen er visstnok kurrant. Zandra her på forumet fikk sin Prestige 46 fraktet med bil fra Rivieraen og til kaia i Larvik tror jeg. Hellas er nok litt ukurrant, men er man heldig finner man et sjøfraktalternativ til f,eks rotterdam eller hamburg. Tenk så flott det kunne blitt med hentetur, først fra hellas og opp til nord i adriaterhavet, så bilfrakt til kiel og sjarmøretappen hjem :-) Sent from my iPad using Tapatalk - now Free Redigert 24.August.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 24.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2013 Veldig nyttige opplysninger ! Jeg har vært litt lunken til båter fra Middelhavet, men utbudet er stort der og prisene særs gunstige i mange tilfeller, spesielt har jeg merket meg Selmaryachts i Kroatsia. Er klar over at nok i mange tilfeller ender opp med full "Abralon-shine" på en båt fra de breddegrader, samt en oppgradering da "Middelhavs-spec" gjerne er svært forskjellig fra hva vi trenger i våre farvann. Nå blir det litt surfing på Yachtworld fremover..... Blir det en realitet med noe derfra så har du stående tilbud om å bli med som Kæpt`n Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
Zandra Svart 24.August.2013 Del på Facebook Svart 24.August.2013 Dropp tanken om sjøfrakt. Vi hentet noen tilbud i vinter, og prisen ender på minimum 5000 euro mer enn på bil Vi betalte 15000 euro fra syd i Spania. Inkl. løft i Spania, demontering av ror, propeller, vindskjerm, hele styrekonsollen, targabøyle og håndrekke på fly) og fortolling. og håndtering av det hele (Vi behøvde ikke reise ned) Vi planla også frakt bare til Kiel, men i praksis klarte vi ikke å få europeisk mva tilbake på fraktbeløpet hvis vi overtok båten innenfor EU. Dermed sparte vi penger på å overta båten utenfor EU, dvs på kaia i Larvik. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
oivindg Svart 24.August.2013 Del på Facebook Svart 24.August.2013 Da min båt ble sendt fra Kroatia ble den først gått for egen maskin til Koper i Slovenia. Der ble den løftet på trailer og kjørt til Larvik. Grunnen til at de ikke kjørte på trailer gjennom Kroatia var visstnok et håpløst byråkrati og høye avgifter. Siden etappen på sjøen var seks timer i marsjfart regnet jeg med at de ville ta en ekstra sjekk på alt som hadde med fremdrift å gjøre, slik at de unngikk motorstopp. Ga meg en viss trygghet da jeg gikk båten hjem fra Larvik. Sitér dette innlegget Øivind Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 24.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2013 Takker for info Zandra og oivindg Sitter å surfer på alt som finnnes uten seil i Europa nå Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
jebo Svart 24.August.2013 Del på Facebook Svart 24.August.2013 Er det denne du tenkte på jebo ? http://no.yachtworld.com/baater/2008/Galeon-390-Fly-2285403/country.hellas#.Uhhcsz_hcgw Ja, tror det, mener denne stod for ca. 1,2 ' tidligere i år. Aller helst ville vi hatt 44, men kikker litt på Fairline og Princess også. Har heldigvis ikke dårlig tid. Så på en Sealine f 42 i torrevieja i sommer, som står til salgs på Finn. Sola sliter godt på gelcoaten, etter noen år i middelhavet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 24.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2013 Solbleket er de, men en runde med Abralon fikser det. Prisen som du mener var lavere har nok med kronekursen å gjøre, den har endret seg fra 7.5 til 8 mot Euro siden i våres og det utgjør litt i hvert fall.. De fleste finansinstutisjoner mener det er forbigående, men ekspertene har tatt feil før.... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
sap_2000 Svart 24.August.2013 Del på Facebook Svart 24.August.2013 Blir det en realitet med noe derfra så har du stående tilbud om å bli med som Kæpt`n Det hadde vært utrolig gøy :-) Savner en godtur allerede. Nesten synd jeg er så fornøyd med båten, ellers hadde jeg vært på jakt etter ny båt som lå passe langt unna, lol ;-) Lærerikt er det også. Man lærer båten godt å kjenne på kort tid og høster mange gode erfaringer. Bare å trykke på "buy now" knappen, VannTro, så ordner resten seg :-) Sent from my iPad using Tapatalk - now Free Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 24.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2013 (redigert) Tenker "buy now" knappen trykkes når kjøper er minst forberedt selv :-) Tar deg på ordet når det gjelder henting SAP ! Kjenner deg gjennom BP via denne kanalen samt en masse IM, men vi har aldri møttes "face to face" noe som gjør dette helt spesielt. Jeg er helt sikker på at jeg har hele BP med meg når jeg sier at jeg tror hele "menigheten" hadde ønsket å ha med seg SAP på en hentetur. Maks erfaring, maks kjærnekar og sist men ikke minst, maksimalt med tilbakemeldinger på BP under turen !!! Jeg har en jobb som gjør at jeg kan ta fri når det måtte passe andre, så her blir det ganske sikker tur på deg SAP Redigert 24.August.2013 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 29.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2014 (redigert) Nå har vi endelig kommet et stykke videre på veien og det greiene her er lagt ut for salg http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=47491877&searchclickthrough=true (om noen her inne skulle være interessert i dette huset så send meg IM, dette er et fantastisk område rett ved sjøen) Det betyr at vi har solgt tidligere båt, likvide midler er innen rekkevidde og vi kan se for oss et kjøp i løpet av våren. Nå har det også skjedd at undertegnede har fått konstatert skyhøyt blodtrykk(som nå er medisinert) og det medfører at vi ikke lengre har ambisjoner om å importere. Vi vil gjøre dette på enkleste måte og kronekurs/Norsk marked tatt i betraktning er det nok ikke så mye å spare på import. Nå blir fokuset å finne rett båt til rett pris i det Norske markedet. Jeg satser på at det kommer masse båt til salgs nå utover i de neste månedene og at hus salget går som planlagt(ja, vi har 2 hus pr. i dag). Jeg fikk for øvrig en henvendelse fra en her på BP her om dagen om en Vaagen 40 med 12 liters MAN motor. Dette er av interesse, men vi har som dere ser av dette innlegget litt vei å gå enda før vi er 100% likvide. Tips om flybridgebåter rundt 40 fot taes imot med takk, vi har som sagt et tak på ca 2 mill. Nok. Redigert 29.Mars.2014 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.