Jump to content

Sommerbåten minutt for minutt NRK


Lagavulin

Recommended Posts

Enig med deg, Pjolter. Mye fin natur har vi fått med oss. Masser med flotte båter og engasjerte mennesker over alt. Skulle jeg pirke på noe så hadde jeg ønsket meg mere lokale innslag. Flere lokale artister.

Programmet fra Oslo var en skuffelse. Kun nrk- reklame for valgkampen som vi helt sikkert får med oss utover.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Må innrømme at å se den 70 år gamle produsenten få beskjed om at han motter Kongens fortjenestemedalje gjorde inntrykk !

Skuffelse å se Dan Børge dele ut gule kort for å drive valgkamp....nei, det var en fin vinkling. NRK vet hva de driver med og gjør det med en fint tone.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Syntes jeg så Ida Marie en vakker trebåt med vimpel :-)

Det var Lille Marie, men Takk! :-)

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Se der ja, da var det båten din jeg også la merke til da egilwh, var veldig usikker siden jeg bare har sett den på avatarbildet.

Den skiller seg ut, ikke mange såpass store trebåter i drift(annet enn skøyter da).

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Ja, all ære til NRK for et meget vel gjennomført opplegg hvor de virkelig har evnet å vise frem store deler av landet på en flott måte, og hvor folk har gått mann av huse for å vise frem akkurat sin lille bit av landet. Som det ble påpekt av andre i går så er det vel ingen andre nasjoner hvor bruken av flagget er så utbredt og uten at man kan beskylde noen for at det dreier seg om nasjonalisme, men genuin stolthet over hva vi har. Synd at enkelte ikke evner å se dette og kan glede seg over slike enkle fakta.

Jeg trenger i alle fall ikke mer dokumentasjon for å være 100% klar på at NRK må bestå og at vi ikke må gi etter for de krefter som krever kommersialisering av også denne kanalen.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Se der ja, da var det båten din jeg også la merke til da egilwh, var veldig usikker siden jeg bare har sett den på avatarbildet.

Den skiller seg ut, ikke mange såpass store trebåter i drift(annet enn skøyter da).

Jeg la også merke til Lille Marie. ikke lett å overse en så flott og stor trebåt :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Flott av NRK. - og det norske flagget er fint! Har sett langt fra alt, men fulgte ivrig med fra Arendal, Sandefjord & sisteetappen inn til Oslo. Det er liksom i min bakgård! Det som irriterte meg litt er at klippene ikke alltid kommer kronologisk ettersom båten seiler. Forstår at det er regi og slikt, men dumt, synes jeg. Kanskje det bare er meg?

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Link to post
Share on other sites

Flott av NRK. - og det norske flagget er fint! Har sett langt fra alt, men fulgte ivrig med fra Arendal, Sandefjord & sisteetappen inn til Oslo. Det er liksom i min bakgård! Det som irriterte meg litt er at klippene ikke alltid kommer kronologisk ettersom båten seiler. Forstår at det er regi og slikt, men dumt, synes jeg. Kanskje det bare er meg?

 

Det ligger også uredigert (eller rettere sagt direkteinnspilt) minutt for minutt, inkludert nattestid fra hele turen. Problemet der er at det er at det er vanskelig å "spole" da ett døgn bare utgjør en millimeter eller så på slideren nede i videovinduet.

Redigert av egilwh (see edit history)

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Sirius med mannskap kom på skjermen lørdag formiddag utenfor Tofte (del 2, 1t58m00s). Vi kan ikke holde 13.5 knop så vi møtte dem. Ikke helt kloss i, men noen båtlengders hold. Min svoger hadde sett oss. Kjente igjen min Kroatiske skipperlue.

Det var skikkelig moro, særlig for barna.

Redigert av olews (see edit history)

Ole
S/Y Algol

Link to post
Share on other sites

Ja jeg lå i skikkelig gravefart selv inn mot Sandefjord for å holde følge. Holdt meg heldigvis ved baugen på styrbord side, bak båten var det rene kaoset. At det gikk bra er jo ett under;-)

 

Kom noen motsatt rett ved Framnes, ble ganske trangt når følget var såpass stort.

 

Men en utrolig opplevelse;-)

Link to post
Share on other sites

Problemet der er at det er at det er vanskelig å "spole" da ett døgn bare utgjør en millimeter eller så på slideren nede i videovinduet.

 

Bruk piltastene på tastaturet for å spole - da får man straks mer kontroll

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Om man står ved ett fotgjengerfelt og skal over og man ser en bil som ikke har sjangs til å stoppe, så kan man jo stå på retten å gå, men om det er så lurt kan man jo spørre seg etterpå, om man overlever :-)

 

 

 

Selvmord heter det.

 

Så det er selvmord?

Hva kalles da tankeløse neandertalere i seilbåt som på død og liv skal stå på sin "rett" uansett størrelse på fartøyet de er opp mot?

Link to post
Share on other sites

Det er skumle er jo at det går i skikkelig gravefart for alle, spesiellt oss halvplanere så det blir ekstremt mye stor og ekkel sjø bakover i rekka. Så folk sliter med å holde nogenlude rett kurs. Og da med såpass mye båt/folk/sjø er det en utfordring å komme motsatt vei.

Link to post
Share on other sites

Så det er selvmord?

Hva kalles da tankeløse neandertalere i seilbåt som på død og liv skal stå på sin "rett" uansett størrelse på fartøyet de er opp mot?

 

Størrelse? Det var en haug med daycruisere og skjærgårdsjeeper.

Dessuten trur jeg ikke noe på hele greia. Kortesjen gikk rett nordover og igår blåste det sønnavind. Det veit jeg veldig godt fordi jeg hadde et målebånd opp i toppen av masta mesteparten av dagen for å rette den opp.

Dette har vært en meget bra tråd, helt til noen kom med seilbåtfobien igjen.

Tankeløs neandertaler er da en svært elskverdig omtale?

Link to post
Share on other sites

 

Størrelse? Det var en haug med daycruisere og skjærgårdsjeeper.

Sikter da til den generelle holdningen til folk i seilbåt når det gjelder å stå på sin såkalte rett.

 

Etter noen tiår til sjøs både i fjerne og hjemlige farvann må jeg være så ærlig å si at norske lystbåter og da spesielt seilbåter troner langt over både kinesere, vietnamesere og indere når det gjelder håpløse folk i båt.

Men selvfølgelig også her finnes unntak selvfølgelig og intet er mer gledelig enn det.

Dette har absolutt ingenting å gjøre med hverken hat eller fiendtlig innstilling til seilbåter eller øvrige lystbåter tvert imot.

Så lenge vi alle viser hensyn og sunn fornuft over for andre uavhengig av hvem som har rett til det ene og det andre så er det absolutt mulighet for at det kan bli bra

Sjøveisreglene skal selvsagt følges av liten så vel som stor, men også her er det rom for bruk av sunn fornuft når situasjonen tillater det.

Men som det egoistiske og arrogante folkeslaget vi nordmenn er(inkl. meg antagelig) så spørst det vel om vi kommer lenger enn til at alle andre enn meg er idioter.

Link to post
Share on other sites

 

Størrelse? Det var en haug med daycruisere og skjærgårdsjeeper.

Sikter da til den generelle holdningen til folk i seilbåt når det gjelder å stå på sin såkalte rett.

 

Etter noen tiår til sjøs både i fjerne og hjemlige farvann må jeg være så ærlig å si at norske lystbåter og da spesielt seilbåter troner langt over både kinesere, vietnamesere og indere når det gjelder håpløse folk i båt.

Men selvfølgelig også her finnes unntak selvfølgelig og intet er mer gledelig enn det.

Dette har absolutt ingenting å gjøre med hverken hat eller fiendtlig innstilling til seilbåter eller øvrige lystbåter tvert imot.

Så lenge vi alle viser hensyn og sunn fornuft over for andre uavhengig av hvem som har rett til det ene og det andre så er det absolutt mulighet for at det kan bli bra

Sjøveisreglene skal selvsagt følges av liten så vel som stor, men også her er det rom for bruk av sunn fornuft når situasjonen tillater det.

Men som det egoistiske og arrogante folkeslaget vi nordmenn er(inkl. meg antagelig) så spørst det vel om vi kommer lenger enn til at alle andre enn meg er idioter.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...