Jump to content

Sommerbåten minutt for minutt NRK


Lagavulin

Recommended Posts

Mulig jeg heller bensin på bålet her... men det er på sin plass å stille noen kritiske spørsmål hvordan de disponerer min kontigent som totalmedlem. Sikkert god reklame, men hvem reklamerer de for? De aller fleste båteiere er godt kjent med tjenestene de leverer, og jeg er usikker på verdien det gir.

 

Hvis de er i tjeneste samtidig, og ikke har mer å gjøre, er det vel strengt tatt bedre å ha en beredskapsordning. Jeg har til gode å se at skøyta har forlatt Sjøkurs langs kysten.

Er jeg helt alene med disse tankene? :)

Redigert av Knutzen1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er jeg helt alene med disse tankene? :)

Helt sikkert ikke, det finnes nok en og annen sjel som deler dine tanker.. men de fleste ser nok ikke problemet du sliter med

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Er jeg helt alene med disse tankene? :)

Har også fått litt følelsen at de har fungert som lettbåt etter det lille jeg har sett.

RS vil nok vise seg frem, og tipper det er mest for alle NRK's seere uten båt som kanskje blir mer velvillige til å gi en slant.

Er nok et ledd i ledelsens businesstrategi det her.

 

Lagde de ikke et stunt i går hvor de smalt skøyta ganske hardt inn i skutesiden på MS Sjøkurs? Hele radarmasta skalv i sammenstøtet.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

 

Ja, jeg reagerte også litt på at gjør underholdning av slike smeller osv.

Ungdommen synes sikkert det er skikkelig tøft... ;)

(Men de ser vel ikke på sommeråpent)

 

Tipper budsjettet på dette prosjektet ligger på 1-2 mill. Går de i pluss ? Neppe

 

Har også fått litt følelsen at de har fungert som lettbåt etter det lille jeg har sett.

RS vil nok vise seg frem, og tipper det er mest for alle NRK's seere uten båt som kanskje blir mer velvillige til å gi en slant.

Er nok et ledd i ledelsens businesstrategi det her.

 

Lagde de ikke et stunt i går hvor de smalt skøyta ganske hardt inn i skutesiden på MS Sjøkurs? Hele radarmasta skalv i sammenstøtet.

Link to post
Share on other sites

Jeg har til gode å se at skøyta har forlatt Sjøkurs langs kysten.

Er jeg helt alene med disse tankene? :)

 

De gikk lange strekk i Nordtroms og Finnmark uten følge. Da var det heller ikke en drøss småbåter som surret rundt som gærninger heller. Fra Rørvik og sørover ville det vært uforsvarlig å ikke ha beredskap i nærheten av Sjøkurs.

Link to post
Share on other sites

Alle firmaer hadde jublet over å få en så massiv profilering på riksdekkende Tv over så lang tid. Skulle de betalt for denne profileringen hadde det kostet millioner i reklametid.

 

At noen mener det er klanderverdig at RS profilerer seg og bruker småpenger i denne sammenheng på diesel for å følge Sjøkurs er ikke helt vel bevart. Det er jo ikke slik at de ikke er i beredskap og dropper å rykke ut på oppdrag i tiden de følger nrk-skipet.

 

Hadde ikke RS benyttet denne muligheten hadde det vært tjenesteforsømmelse av værste sort. Stå på RS!

 

Kk

Redigert av KongKing (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svar til bellen, # 330

 

Jeg var selv vitne til at R.S. prioriterte Sjøkurs og TV kameraene foran assistanse til en fritidsbåt med motorstopp. Tror nok ikke den uheldige fornyet Totalmedlemskapet sitt. Heldigvis gikk det bra,takket være en annen båt som kom til.

 

Dersom dette er tilfelle må det få dekning. Sidan du var vitne så har du tidspunkt du kan sjekke mot kystradioen om han har tilkalt hjelp.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Skjer ikke. Dersom de ombord i Sjøkurs kan sakene sine, og det tar jeg for gitt at de gjør, har de under minuttet i responstid med FRC'en sin.

Så det du mener er at prioritert redningsmetode er Sjøkurs sin FRC?

Når en vet at sannsynligheten for at mange småbåter vil følge Sjøkurs og at kompetansen til mange ombord i disse båtene er fraværende sier det seg selv at redningsskøytene følger med på turen.

Hva responstid på FRC fra Sjøkurs' side angår betviler jeg sterkt de klarer å berge noen på under minuttet.

Da jeg var på cruisebåter var kravet 3 eller 4 minutter fra mob alarm til den forulykkede skulle befinne seg ombord i FRC.

Link to post
Share on other sites

Svar til bellen, # 330

 

Jeg var selv vitne til at R.S. prioriterte Sjøkurs og TV kameraene foran assistanse til en fritidsbåt med motorstopp. Tror nok ikke den uheldige fornyet Totalmedlemskapet sitt. Heldigvis gikk det bra,takket være en annen båt som kom til.

Hvor var dette og sist men ikke minst når var det.. og hvilken båt var det.. Dette kunne jo vært greit for journalister å grave litt i.. Sender du informasjon og står frem som vitne så skal jeg formidle dette videre .. Det viktig at likt kommer på bordet og blir skikkelig belyst slik at sannheten kommer frem

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Og jammen lå MS Sandnes i Arendal også. jeg deltok som utstiller på en messe arrangert på MS Sandnes i våres. Da lå båten i Sandnes. Fantastisk flott skute som gikk nattruten mellom Stavanger og Bergen. Båten har en meget spesiell historie da den var det mest påkostede båten levert på den tiden. Jeg tror Poseidon her på BP kan fortelle mye om MS Sandnes, da jeg hørte at han fra tid til annen står til rors der.

Historien rundt MS Sandnes kan leses her, den er artig og vel verdt å lese: http://www.mssandnes.no/ms-sandnes-historie

(tror faktisk det er "Posedon" som har skrevet historien i linken)

 

Turen med Sjøkurs i dag fra Arendal til Sandefjord vil bli noe annerledes da de vil gå mye innenskjærs og bl. annet en tur innom Stavern. Altså mer å se på enn om de hadde gått yttre leia....

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

NÅ er de i Lyngør :thumbsup:

 

De skal faktisk gå gjennom Lyngørsundet med hjelp av RS. Oppfordring til småbåter om å holde seg unna kommer fra Kapteinen siden de må stoppe helt opp og få hjelp av skøyta for å snu båten......

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Og i Lyngør må de få litt "dyttehjelp" av redningsselskapet for å kunne gjøre en 90 graders sving, men som kapteinen nettopp sa; vi må avbryte turen gjennom Lyngør hvis det kommer et redningsoppdrag for redningskrysseren som følger dem så da er vel det spørsmålet besvart.

 

Et flott opplegg hvor et samarbeid mellom private (NSSR) og statlige (NRK) instanser tydeliggjøres til felles beste så trolig vil de svært få sure kommentarene som fremkommer her bli tatt med et smil og en lett hoderisting av det store flertallet.

 

Tror rett og slett jeg sender en slant til redningsselskapet som takk for hjelpen.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det er ikke noen dum tanke, NSSR har gjort en fin figur, mannskapet på RS har nok fått god trening av å være med turen.. Så dette er bra.. Noen hundrelapper til NSSR er helt på sin plass for at de gjør en flott jobb på sjøen..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hvis NSSR er et av de selskapene som man får redusert skatten ved å støtte så kan man kanskje vurdere fem hundre (minste beløp for fradrag) og la staten ta 28% av utgiften slik at prisen for denne støtten blir "kun" 360 kroner?

 

Vil oppfordre flest mulig til å gjøre det!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Detta er ikke vanlig kost for beboerne i Lyngør å få gjennom sundet...... Artig å se hvordan kapteinen rolig gir instruksjoner.

Og RS Inge Steensland er "dyttegutt" :giggle:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...