Jump to content

Sommerbåten minutt for minutt NRK


Lagavulin

Recommended Posts

Dette er vel sommerens vakreste reise. NSSR har kjent sin beskelsestid og er med. Skjærgården blir presentert minutt for minutt. Kjente steder ruller over skjermen. Musikk tilpasset omgivelsene. Dette er bra greier.

 

Eneste man må sette finhgeren på er at det er ved i noen tilfeller gitt feil beskrivelse av øyer, skjær og fyr. Det heter Humlungen og ikke Holmungen ved Skjærhalden.

 

Men Svalerø og Trodenskjoldbukta burde får en kommentar. Dette er jo historiske steder i særklasse.

 

 

Terningkast 6 , NRK

Link to post
Share on other sites

Så programmet i går, og for oss med maritim interesse så er dette meget bra, som normalt er fra NRK... og med daglige sendinger fra kysten blir dette vel verdt lisenspengene etter mitt syn..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Min linselus av en sønn satt i Speiderskjorte og fyrte bål på Tollbodplassen i Fredrikstad i går :cool:

Synd at Østfoldværet viste seg fra en av sine dårlige sider i går, og delvis i dag. Mye blåst og regn. Heldigvis har vi ingen høye fjell som hindrer dritten i å blåse lenger inn i landet..

Skal en tur til Halden i kveld i helt andre ærend, så vi får kanskje skjene nedom brygga og se litt på livet.

 

Friet litt i Halden midt på 80-tallet, og da var det bare to ting å gjøre. Enten å stå nede i byen og se opp på festningen, eller stå oppe på festningen og se ned på byen.

Etterhvert har dog Halden utviklet seg til en riktig så trivelig by. Bare bedrøvelig langt ut til skjærgården...

 

Artig konsept nå i ferietiden.

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

må se etter BP-vimplene nå da;)

 

Var en del nærbilder i båtene også.. blir artig å følge med på.. håper jeg er hjemme når de kommer til Trøndelag, norges hjerte;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

 

Hvis du ser for deg Norge som et bilde på menneskekroppen, så er vel ikke trøndelag hjerte, det er vel nærmere ræ.... :lol::wflag:

Østfold blir vel i så måte mer som knehasene :wink:

Er nok ikke uenig, siden en fint kan finne ut hvor hjernen og hodet sitter sitter.. :wink:

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Da nærmer de seg fergestrekket Horten-Moss. Lurer litt på hvor de legger til på Filtvet, om det blir ved Villa Malla.

Uansett, det blir mange gjester interessante i programmet, blant andre Ole Paus.

 

Sakset fra hjemmesiden:

Christine Koht er proppfull av sommerenergi og kommer til Sommeråpent for å snakke om nye dypdykk i den norske folkesjela.
Jon Michelet og Jarle Andhøy har felles lidenskap for havet og sjømenn. Michelet slipper bind to i serien om krigsseilerne til høsten, og Jarle Andhøy har et brennende engasjement om temaet.
Ole Paus og Polkabjørn har slått sine musikalske krefter sammen - stikkord er jodling. Og så kommer Hanne Krogh, med låta «Ikke gi deg jente». Håper vi sees!

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Det var nok en grunn til at det var 2. Sundt fikk reporter om bord og skal nå fungere som en 2. base for filming.

De vil oppsøke andre båter i fjorden og foreta intervjuer "om bord" i dem....Her er det bare å komme seg på fjorden for den som har muligheten !

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Bare synd at det er litt kjedelig landskap i området. Har man sett et svaberg, så har man sett alle :lol:

 

 

Nei og nei, er du blind? Ser du ikke himmelen,solen, lyset, skyene, regnet, vinden, havet , bølgene, fargene fuglene, sjøkurs ,småbåtene, husene, hyttene, menneskene som vinker, flaggene og den enorme naturen rundt alt dette? Dette kan vi nyte i sakte film.

 

På med brillene Ban

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...