Halco-Dreamer Svart 27.Juni.2014 Del på Facebook Svart 27.Juni.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Halco-Dreamer Svart 27.Juni.2014 Del på Facebook Svart 27.Juni.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Arildso Svart 21.August.2014 Del på Facebook Svart 21.August.2014 (redigert) Løp og kjøp :-) http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=49920843&editAd=true Arild Redigert 21.August.2014 av Arildso (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brym Svart 30.August.2014 Del på Facebook Svart 30.August.2014 Jeg skal ha båten opp i vinter for å bygge badeplattform samt montere trimflaps på min 29 Økonomi med 85 hester 2722 Ford. Har noen noe formening om hvor store trimflaps jeg bør ha? Den er litt baktung med full tank og hele crew`et på akterdekket under solfylte sommerdager. Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 30.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2014 Ser fram til å sjå ferdig plattform Har du både vann og dieseltank heilt bak i båten? då vert den baktung, det er det samme hos meg, har vurdert å kjøpe dieseltank for montering under dørk i salong men har ikkje komt så langt enno. Sitér dette innlegget Link to post
CIM Svart 30.August.2014 Del på Facebook Svart 30.August.2014 Hei. Har en Halco 29 Offshore med fast aksel og rett bakvegg. Må sikkert være av de første som kom da siden bakveggen er rett. Står er VP 41 i båten i dag men har veldig lyst på en Yanmar LY6. hva tror dere om å gå opp fra 200 hk til 340 hk. Blir det bare masse arbeide og tull? Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 30.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2014 Båten du har er vel planene CIM? kva fart har du i dag? kor mykje forventer du av fartsøkning? Volvoen er vel ein kurant sak og det er heilt klart at du får ein god del arbeid med motorfester og ellers tilpastninger. Har du v-gir på motoren i dag? Sitér dette innlegget Link to post
CIM Svart 31.August.2014 Del på Facebook Svart 31.August.2014 Er usikker på om jeg kan kalle den helplaner da det er en liten kjøl på ca 10 cm på den, og tunell for propell. Oppnår ca 22 knop på ny smurt bunn i dag, håper vel å kunne oppnå nærmere 28-30 knop. I lengde og høyde er det ikke så veldig stor forskjell på motorene men må forlenge vinkeljern motorlabber står på. Aksel og gjennomføring håper jeg å kunne bruke da det ikke er så gammelt, aksel er i dag 40 mm. Det er ikke v-gir, er et ms4 med 8 grader helning. Sluregir og ikke så mye "smoke on the water" under oppstart teller mye. Sitér dette innlegget Link to post
korsvika Svart 16.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2014 Hei Har en Halco 29 fot. Tror den er fra rundt 1985. Noen som vet måla på sideruta framme ( 3 ruter totalt ). Dette er den som er mot babord side. Ruta ble kust for en uke siden ( usikker på hva som har skjedd, men nå er den oppsplintra), og jeg vegrer meg for å ta den ut, før jeg har ei ny på plass. Har prøvd og teipe den, slik at den ikke dett i tusen biter når jeg skal ta den ut. Sitér dette innlegget Link to post
myhreoe Svart 16.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2014 Er en som gir bort en Halco 26 på Facebook. Den er godt ribbet men ett godt utgangspunkt. Båten står på Osterøy i Hordaland og må vekk snarest Sitér dette innlegget Stolt eier av båtførerbevis Link to post
myhreoe Svart 16.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2014 Er en som gir bort en Halco 26 på Facebook. Den er godt ribbet men ett godt utgangspunkt. Båten står på Osterøy i Hordaland og må vekk snarest Sitér dette innlegget Stolt eier av båtførerbevis Link to post
Brym Svart 20.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2014 Hvilken størrelse på flaps har dere med halco 29 økonomi (halvplaner) gått for? Jeg vil ha på noen nå som båten er oppe på land men er ikke sikker på størrelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Brym Svart 20.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2014 Ser at det er 12x18 som er anbefalt av lenco sine, de skal dekke fra 26-36 fot. Men sier ingenting om fart. Vil tro at stor fart krever mindre flaps. Er livredde for å kjøpe for små flaps her, da er det jo rett å slett penger i dass :-( Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 20.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2014 (redigert) Eg har ikkje tenkt på behov for flaps på Økonomiutgaven som er halvplanende, min har både vanntank og dieseltank plassert heilt bak og derfor kanskje baktung men har ikkje sett på at det er noko problem. Men har vert inne på tanken å flytte dieseltank midtskips for å få betre balanse, men har ikkje vurdert flaps som eg synest er unødvendig på denne type båt. Redigert 20.Oktober.2014 av ut mot havet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brym Svart 21.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2014 Jeg har to dieseltanker bak, septik midskips og vanntank forut men merker at den blir noe baktung om sommeren når alle vil være på akterdekket. Vet ikke om du har mer motorkraft å skremme med men med mine 85hk vil den helst kjøre med nesa i været :-) Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 21.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2014 Har Ford 2722 med turbo som yter mellom 115-120hk, toppfart 17knop og marsjer vanlevis på 13knop. Båten er baktung ved stilleliggande med fulle tanker men i marsfart ligg den fint. Sitér dette innlegget Link to post
Brym Svart 21.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2014 Da har vi samme marsjfart, jeg mangler 1,5knop på toppfarten du har Hvilken propell har du? Jeg har en 3 bladet og lurer på om jeg skal gå over til 4 bladet på grunn av støy. Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 21.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2014 Eg har fireblada propell. Er det ein Ford 2722 du har uten turbo? Sitér dette innlegget Link to post
Brym Svart 22.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2014 Ja det stemmer. Propellen er en trebladet 21x20, føler propellen stemmer bra sånn "belastningsmessig" men det er litt mye støy. Vet du diameter og stigning på den firblada propellen din? Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 22.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2014 Nei veit ikkje stigning og diameter no, utveksling på gir er jo av betydning også. Synest støynivået er akseptabelt.Kva omdreining får du på max? Eg har ca.2600 og marsjer på 2200 til 2300. Sitér dette innlegget Link to post
Brym Svart 22.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2014 Marsjer på rundt 2400rpm. Max er 2600 og i støy er det ikke rare forskjellen max og marsj, men i drivstoff... Å jøje meg! På marsj går det 8,9L/timen men på max er det utrolig mye større forbruk. Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 22.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2014 (redigert) Har ikkje målt forbruket så er usikker på det. Lurer på ein ting: kva type kaldstart er det på din motor? på min er det ikkje kaldstart i funksjon men det er nokre ledninger på pumpa som eg ikkje veit korleis kople. Sjå bilete.... Redigert 22.Oktober.2014 av ut mot havet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ec3 Svart 22.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2014 Mine flaps er 14 x 12 ( ca; 35 x30 cm ) . Dei er montert ca 30 cm inn fra skutesiden. Størrelsen er ok i dei fleste tilfeller. Med fulle tanker blir dei muligens i minste laget, motor og gir er nesten 600 kg . Eg har en tank på kvar side plasert heilt fram i motorrommet. (175l kvar) . Og fleksibel vanntank under dørk i cabinen.(120 l) . Når det gjeld støy frå propelll er min erfaring at det er som dag og natt . 3 blad støyer betydelig meir. Sitér dette innlegget Link to post
Eskil Røkke Svart 3.Januar.2015 Del på Facebook Svart 3.Januar.2015 Da har også jeg meldt meg inn i klubben med en Halco 29 offshore med en Ford 2725 (?). Jeg fikk båten rimelig da den har blitt litt neglisjert de siste årene og trenger litt kjærlighet. Har lagt merke til at det kommer inn litt vann ved drevet. Vet ikke om jeg skal bekymre meg for dette eller ikke? Jeg har ikke funnet noen mulighet til å presse inn fett her så det er mulig båten må opp for å få ordnet dette? Ellers virker båten bra. Sliter litt med varmeapparatet (Wallas 90 safeflame) og med at Defa batteriladeren bare lader det ene batteriet. Håper å finne ut av dette etter hvert. "arvet" forrige eiers rot og skrot så så langt har tiden gått med til å rydde og få orden på båten. Jeg ser at noen av dere planla å bygge badeplattform på båten? Finnes det en mal på dette? Jeg vil helt sikkert komme med noen (dumme) spørsmål etter hvert og setter STOR pris på om noen av dere med mer erfaring har tid til å hjelpe...;-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.