Jump to content

Halco tråden


ut mot havet

Recommended Posts

Det var jeg som skulle laga badeplattform, det har ikke blitt så mye mer enn tanken med det. Jeg har rett å slett for liten erfaring med glassfiber og det ser ut som jobben blir satt bort til noen som kan det med glassfiber og fakturering heller. Men båten skal ikke på sjøen før i slutten av April så alt kan skje :-)

Link to post
Share on other sites

Benkeløsningen er fin. Man kan trekke den fram, legge ned ryggstøtten og vips har man en (smal) dobbeltseng. Noen burde jo lage badeplattformer til Halcoene. Det er jo så mange båter på sjøen og jeg er sikker på at det er flere som kunne tenkt seg plattform...

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Det er med tungt hjarte eg no har lagt Halcoen for salg :sweat: , har ikkje lenger helse til å vedlikehalde to båter, har ei liten sjark også. Har vert veldig fornøyd med Halcoen og det finst vel ikkje tilsvarande kombibåt i denne prisklassen. Håper den får eit langt liv hos ein eventuel ny eigar.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Det er et par ting jeg gjerne skulle hatt til min Halco som ikke går å kjøpe over disk lenger. Lurte derfor på om det er noen som har en targabøyle liggende som mangler båten, eller vet om et godt alternativ? Syns ikke de i syrefaste rør passer båten, den "originale" passer bedre men er desto skjeldnere :-(

Jeg har også et ønske om å lage nye "Halco 29" logoer til sidene akter. Jeg tror det skal være mulig å kopiere teksttypen og størrelsen men mine er helt falmet bort og det er ikke mulig å få tatt et bilde av de en gang (nesten like hvite som skroget). Kunne noen av dere som har noenlunde hele logoer tatt et bilde å sendt til meg, gjerne med en tommestokk slik at målene kommer frem (h+b).

Hvis noen andre skulle ha et ønske om nye logoer så gi meg et hint så bestiller jeg flere, tror reklamebransjen opererer med god kvantumsrabatt :-)

 

Hvordan går det med båtsalget "ut mot havet"?

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Da far har kjøpt seg TG6400 som jeg disponerer fritt til fiske og dykkebåt forsvant 50% av Halco'en sitt brukspotensiale å selges nå til fordel for 100% familiebåt - http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=70745840 :cryin: 
Jeg synes det er en voldsom interesse for disse båtene! Jeg kommer hjem fra jobb i helgen å da kommer det allerede folk fra nært og fjernt for å se på den nesten før jeg har satt bag'en fra meg hjemme :thumbsup: . Det er et par ting jeg ville ha gjort før eventuelt salg men det er det vel alltid med eldre båter så det får jeg ta med de interesserte når de kommer.  :worry:

Egentlig triste greier å selge, skulle vært sånn at man bare kunne kjøpe men lommebok og båtplass styrer uheldigvis :thumbsdown:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Kjøpte denne i oktober! Finnkode 361336186 (salgsannonse fra 2012) Noen som klarer å få den frem her i tråden? Var litt skeptisk til bilmotor i båt men den funker som bare det! Skikkelig grom lyd og drar båten raskt opp i fart. Og ryker den får man en rimelig motor på høggeren.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte denne i oktober! Finnkode 361336186 (salgsannonse fra 2012) Noen som klarer å få den frem her i tråden? Var litt skeptisk til bilmotor i båt men den funker som bare det! Skikkelig grom lyd og drar båten raskt opp i fart. Og ryker den får man en rimelig motor på høggeren.

Denne du mente?

http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=36136186&fks=36136186

Link to post
Share on other sites

Det er den ja! Båten hadde lagt på land i tre år da jeg kjøpte den i høst. Bare å hive den på sjøen og lade batteriene så var den igang. Kjørte den fra Fyksesund til Bergen, en liten tur på rundt fem timer. Nå blir det i første omgang en service på motor og drev (DP 290) så kan sesongen bare komme. Blir vel mest fisketurer ut i havgapet da resten av familien ikke har den store interessen for helgeturer enda. Fikk båten for 100 000 så jeg tror jeg har gjort et greit kjøp. Noen som har noen synspunkt på motorinstalasjonen?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...